Γιατί οι πολυεθνικές εταιρείες media έφυγαν από την Ελλάδα
 
Του Βασίλη Κουφόπουλου
 
Τα media στην Ελλάδα, διαρκώς μιλάνε πως πρέπει να υπάρξουν “μεταρυθμίσεις”, και διαρθρωτικές αλλαγές δηλαδή μειώσεις μισθών και εξαφάνιση δικαιωμάτων, προκειμένου να έρθουν οι επενδύσεις από τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες.  Αυτό που δεν θέλουν να θυμίζουν πως ειδικά στα ΜΜΕ, μικρές και μεγάλες εταιρείες,  ρώτησαν, ορισμένες ήρθαν, κι όλες με εξαίρεση μία έφυγαν από τη χώρα την εποχή που ακόμη δεν υπήρχε η κρίση. Όσο για τις επενδύσεις των ελλήνων ιδιοκτητών στα ΜΜΕ του εξωτερικού,  αέρας  ήταν και πέρασε.
 
Εχουμε και λέμε.
 
Η  Burda &  Rizzoli ήταν μέτοχος με 20% στον Πήγασο και αποχώρησε. Ο όμιλος Naspers (και το Mega) πούλησαν τον όμιλο συνδρομητικής TV NetMed, στη Forthnet . Σήμερα το Mega έχει υψηλές ζημιές.
Το RTL ήθελε το 25% του Mega, αλλά οι μέτοχοί του, είπαν “όχι”. Οι Γερμανοί του RTL πήραν το 70% του  Alpha, αλλά έμειναν στο κλειστό ελληνικό σύστημα τηλεόρασης, μόνο 3 χρόνια και ηττημένοι έφυγαν από το χώρα, αφήνοντας τον κανάλι στο Δ. Κοντομηνά.
Η επίσης Γερμανική WAZ ήθελε να μπει στο ΔΟΛ. Η συμφωνία ανακοινώθηκε, αλλά δεν υλοποιήθηκε. Σχέδια για το ΔΟΛ, είχε και η Ισπανική  Priza (όμιλος El Pais). Απέκτησε συμμετοχή στο ΔΣ του οργανισμού, πότε όμως μερίδιο.
Στην Ελλάδα έχει παραμείνει μόνο ο όμιλος Μπερλουσκόνι, συμμετέχοντας μαζί με τον όμιλο Βαρδινογιάννη και το Θεοχάρη Φιλιππόπουλο στις Αττικές Εκδόσεις. Και εκτός Ελλάδας, μόνο ο ΑΝΤ1, δηλώνει πως έχει κάνει μια μεγάλη συμφωνία, αξίας 620 εκατ. ευρώ πουλώντας τη  Nova Televisia στη Modern Times.
 
Το φαινόμενο χρίζει διερεύνησης. Γεγονός είναι ότι οι πολυεθνικές επέστρεψαν στην ιδιοκτησία των διαπλεκόμενων τις συμμετοχές τους. Όπως επίσης και ότι πήραν μια πολύ καλή ιδέα για το τι σημαίνει ελληνική διαπλοκή στα media. 
 
Απομένει να μας πουν οι μάνατζερ των ελληνικών media που έχουν πετσοκόψει μισθούς και δικαιώματα, πως τα κατάφεραν.