Την Πέμπτη έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει η συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή, όπως προβλέπεται από το Υπουργείο Παιδείας που σε ανακοίνωση του κάνει λόγο για αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καθώς υποστηρίζει ότι «εισάγεται σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και παρέχεται δυνατότητα για διευρυμένο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα».
Μάλιστα μέσω της εν λόγω ανακοίνωσης, ρυθμίσεις όπως η αυθαίρετη μεταβολή του ωραρίου των εκπαιδευτικών, η αδήλωτη λειτουργία απογευματινών δραστηριοτήτων και η απελευθέρωση των απολύσεων «βαφτίζονται» αναγκαίες πρωτοπορίες που επιτάσσει το μέχρι πρότινος «συγκεντρωτικό και ασφυκτικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων».
«Το χειρότερο νομοθέτημα στην ιστορία της ιδιωτικής εκπαίδευσης» και οι επιπτώσεις του
Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «οι αγκυλώσεις που υφίστανται και επιτάσσουν την αλλαγή του παρόντος θεσμικού καθεστώτος είναι, μεταξύ άλλων, το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, οι περιορισμοί στις δυνατότητες επιπλέον απασχόλησης των εκπαιδευτικών, οι περιορισμοί στη χρήση εγκαταστάσεων».
Η Ομοσπονδία των εργαζόμενων στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια (ΟΙΕΛΕ), επανειλημμένα έχει καταγγείλει όσα εμπεριέχονται στο νομοσχέδιο ζητώντας την στήριξη της ΟΛΜΕ και ευρύτερα των τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων (ΓΣΕΕ- ΑΔΕΔΥ), ενώ την ίδια στιγμή άνοιξε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με τα κόμματα της αντιπολίτευσης που στην πλειοψηφία τους έδειξαν να διαφωνούν συντριπτικά με το σχέδιο νόμου. Σε δηλώσεις στο tvxs ο γενικός γραμματέας της ΟΙΕΛΕ είχε αναφέρει: «Οι ιδιοκτήτες άρχισαν να διαρρέουν σε συναδέλφους μας πανηγυρίζοντας ότι “τα πήραμε όλα” και ότι “τώρα θα αρχίσει η νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου, εννοώντας τους εκπαιδευτικούς.»
Το παρόν Νομοσχέδιο αντικατοπτρίζει τις ευρύτερες προθέσεις του υπουργείου στον χώρο της εκπαίδευσης, με τις παρεμβάσεις στα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα να φαίνεται είναι μόνο η αρχή μιας συνολικής κατεύθυνσης που θέλει είτε να απελευθερώνει τον έλεγχο στα ήδη ιδιωτικά σχολεία, είτε να εντάσσει ιδιωτικά στοιχεία στα δημόσια. Ο δρόμος λοιπόν για την ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, αρχής γενομένης από τις μεταβολές στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, φαίνεται σταθερά να διευρύνεται, δημιουργώντας ανησυχία για τις παρεμβάσεις που ενδέχεται να υπάρξουν και στον χώρο του δημόσιου σχολείου. Μάλιστα, δια στόματος της Υπουργού ειπώθηκε ότι «το εν λόγω νομοσχέδιο μετουσιώνει την πολιτική επιλογή μας να απελευθερώσουμε το ιδιωτικό σχολείο από τον ασφυκτικό κρατικό εναγκαλισμό».
Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο νόμου πρόκειται να περάσει το κατώφλι της επιτροπής όχι μόνο εν μέσω έντονων αποδοκιμασιών, αλλά και αποκαλύψεων για ύποπτες δοσοληπτικές σχέσεις σχολαρχών με το κυβερνών κόμμα.
Το Υπουργείο βέβαια σε αντίθεση με όταν πρόκειται να υπερασπιστεί το Νομοσχέδιο, έχει φανεί αρκετά πιο φειδωλό στις δηλώσεις του όταν τίθεται το ζήτημα των καταγγελιών για χρηματοδοτικά πάρε – δώσε με τους σχολάρχες.
Η διδασκαλία των ειδικών μαθημάτων περνάει στο εκπαιδευτικό πλαίσιο της ενισχυτικής διδασκαλίας
Τέλος, μια τροπολογία άσχετου περιεχομένου με την ιδιωτική εκπαίδευση, εντάχθηκε μόλις λίγο πριν κατατεθεί το νομοσχέδιο, με την οποία προβλέπονται τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα.
Μεταξύ των μαθημάτων, ο έλεγχος μουσικών ακουστικών ικανοτήτων, μουσική αντίληψη και γνώση, μουσική εκτέλεση και ερμηνεία, αρμονία, ιταλικά, ισπανικά, γαλλικά, γερμανικά, ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο.
Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας είναι ιδιαίτερα υποβαθμισμένα και με την εν λόγω τροπολογία να είναι αμφίβολο αν θα καλύψει τα πραγματικά κενά που υπάρχουν στην προετοιμασία των μαθητών για την εξέταση τους στις πανελλαδικές.
Σύμφωνα μάλιστα με το tvxs.gr «προβλέπεται διαχωρισμός του καθεστώς χρηματοδότησης του προγράμματος, κάνοντας ακόμη πιο σαφή τον εξοβελισμό των θιγόμενων αντικειμένων, τονίζοντας ότι μπορεί να χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς ή και εθνικούς πόρους και θα απασχολεί μόνιμους εκπαιδευτικούς, εντός του συνολικού ωραρίου τους, αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντίστοιχων, σχετικών ειδικοτήτων».