Η πλειοψηφική παράδοση επιλέχθηκε έναντι της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων με μερική παραχώρηση του ελέγχου του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) που προωθούταν σαν λύση τα τελευταία χρόνια από την προηγούμενη κυβέρνηση. Η Αλεξανδρούπολη αναμένεται να είναι ο πρώτος σταθμός των ιδιωτικοποιήσεων, με τα λιμάνια σε Ηγουμενίτσα, Καβάλα, Βόλο και Ηράκλειο να φαίνεται πως θα έχουν την ίδια τύχη στη συνέχεια.

Παρόλο που εκκρεμούν ακόμα οι επιμέρους αποφάσεις σχετικά με τον βαθμό της ιδιωτικής παρουσίας στα εν λόγω Λιμάνια, οι εξελίξεις για το σύνολο των Λιμένων που υπάγονται στο ταμείο του ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπεται να «κυλήσουν» ταχύτατα.

Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΟΛΑ εξαίρει την ιδιαίτερη βιασύνη τις παρούσας ηγεσίας αναφέροντας  ότι: «Οι ρυθμοί με τους οποίους η κυβέρνηση τρέχει το θέμα της αξιοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης είναι ιλιγγιώδεις, αφού έγιναν μέσα σε ελάχιστους μήνες όσα δεν είχαν γίνει εδώ και 30 χρόνια».

Όπως προκύπτει από την πρόσφατη επίσκεψη του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον Λιμένα της Αλεξανδρούπολης, πρόκειται να δημοσιευθεί εντός των επόμενων ημερών, με την συμφωνία να διέρχεται από την Βουλή και να τίθεται προς έγκριση περίπου στα μέσα Φεβρουαρίου του 2021.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε επιλέξει να κινηθεί μεταξύ ενός ιδιότυπου καθεστώτος ιδιωτικής παρουσίας, με μερική παραχώρηση που ενδεχομένως θα «επέτρεπε» να διατηρηθεί  μέρος της αυτονομίας των λιμένων. Παρά την μη καταδίκη του ΣΥΡΙΖΑ συλλήβδην στην ιδιωτικοποίηση των λιμένων, η αλλαγή πλεύσης έστω και στα επί μερους προκάλεσε την σφοδρή αντίδραση τομεάρχη του κόμματος.

Άμεση ήταν λοιπόν η απάντηση του Ν.Σαντορινιού ο οποίος κάνοντας  λόγο για «μαυραγοριτισμό» και απευθύνει δριμύ «κατηγορώ» στην κυβέρνηση ότι «την ώρα που η ΕΕ, ως απάντηση στην κρίση της πανδημίας, ενισχύει τις κρατικές υπηρεσίες και υποδομές και ενώ εδώ και χρόνια οι ανεπτυγμένες χώρες διεθνώς έχουν επιλέξει να διατηρήσουν το δημόσιο έλεγχο των λιμανιών τους, γυρίζει τη χώρα πίσω σε εποχές μαυραγοριτισμού».

Αξίζει να σημειωθεί ότι προ μηνών η «Καθημερινή» σε δημοσίευμα της ανέφερε, ότι το «πέρασμα» του λιμανιού στα χέρια των ΗΠΑ, δεδομένης της συμφωνίας αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας Ελλάδας- ΗΠΑ, προβλέπει την χρήση των υποδομών του λιμανιού από τις στρατιωτικές ένοπλες δυνάμεις. Κατά το ρεπορτάζ, το έντονο ενδιαφέρον για την όσο το δυνατόν πιο άμεση παράδοση του 67%  των κεφαλαιακών μετοχών του Αλεξανδρινού Λιμένα εδράζεται στην στρατηγική θέση του λιμανιού που δύναται να το κάνει «εκμεταλλεύσιμο» με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Η κατεύθυνση των «εκμεταλλευτικών» δραστηριοτήτων είναι τουλάχιστον αμφιλεγόμενη, αφού οι ΗΠΑ που έχουν ήδη εκδηλώσει το έντονο ενδιαφέρον τους, προσβλέπουν και όχι μόνο σε επιχειρηματική αλλά και κυβερνητική δραστηριοποίηση στον χώρο του λιμανιού.

Αξιοσημείωτο είναι εξίσου ρεπορτάζ του «Έθνους» σήμερα, στο οποίο γίνεται λόγος για προγραμματισμένη προσάραξη, στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μεταγωγικού πλοίου το οποίο θα μεταφέρει στρατιωτικό υλικό, άρματα, ελικόπτερα και μηχανήματα για συμμαχική άσκηση του ΝΑΤΟ στην περιοχή των Βαλκανίων.