
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο topontiki ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (Σωματείο Μηχανοδηγών) κ. Δημήτρης Κουτσιαύτης, αναφέρθηκε στις επιθέσεις της Hellenic Train στα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων, στην κυνική προσέγγισή της σχετικά με την παρουσία 2ου μηχανοδηγού στη καμπίνα μηχανοδήγησης, χαρακτηρίζοντάς την σε κάποιες περιπτώσεις «αιμορραγία», ενώ σημείωσε ότι δύο χρόνια και από το έγκλημα των Τεμπών «δεν λειτουργεί πουθενά το σύστημα E.T.C.S.» και οι πιθανότητες να γίνει νέο ατύχημα «δεν έχουν εξαλειφθεί».
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών σε συνέντευξη που παραχώρησε στο topontiki, υπογράμμισε ότι «δεν λειτουργεί πουθενά το σύστημα E.T.C.S.! Το πρώτο 5μηνο μετά Τέμπων, σημειώθηκε κάποια πρόοδος. Μπήκε σε λειτουργία μεγάλο μέρος της φωτοσήμανσης, της τηλεδιοίκησης στον άξονα (Αθήνα-Θεσσαλονίκη). Ύστερα σαν να πάγωσε ο χρόνος και μετά την κακοκαιρία Daniel όλα πήγαν προς τα πίσω».
Στην συνέχεια, ενώ παραδέχτηκε ότι έχουν μειωθεί αισθητά οι πιθανότητες να γίνει νέο ατύχημα, δεν έχουν εξαλειφθεί στο 100%. «Σκεφτείτε ότι 2 χρόνια περίπου μετά τον Daniel και έχουμε ακόμη μονή γραμμή για περίπου 100 χλμ. στον Βόλο δεν έχει γίνει αποκατάσταση της γραμμής, στην Καλαμπάκα-στη Στυλίδα-στη Φλώρινα και στη Δραμα δεν πηγαίνει τρένο, ενώ δεν συζητάμε καν για Πελοπόννησο (Άργος, Τρίπολη, Καλαμάτα, Ναύπλιο) όπου από την εποχή των μνημονίων έκλεισε και κόπηκε κάθε κουβέντα για να ξανανοίξει», περιέγραψε.
Εντύπωση προκαλεί, ακόμα, η αποκάλυψή του προέδρου σχετικά με την αντιμετώπιση της Hellenic Train στην ύπαρξη του 2ου μηχανοδηγού στη καμπίνα μηχανοδήγησης, δηλώνοντας πως αποτελεί σε κάποιες περιπτώσεις «αιμορραγία». Αναφορά που εγείρει ερωτήματα, λόγω της ήδη υπάρχουσας υποστελέχωσης στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο κ. Κουτσιαύτης υπενθύμισε, επίσης τις επίμονες και διαρκείς προειδοποιήσεις του Σωματείου για το δυστύχημα των Τεμπών και την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «αν στα Τέμπη λειτουργούσε έστω η φωτοσήμανση θα το έβλεπαν οι μηχανοδηγοί και θα είχαν σταματήσει τα τρένα».
Τέλος, αναφέρθηκε στις επιθέσεις της εταιρείας στα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων προχωρώντας σε πολύ σημαντικές καταγγελίες. Για παράδειγμα, τόνισε ότι «μόνο το τελευταίο διάστημα 4 μηχανοδηγοί, οι οποίοι είναι συνδικαλιστές κλήθηκαν σε απολογία από τη διοίκηση της Hellenic Train χωρίς ουσιώδη αιτία. Το σωματείο μας προειδοποιούσε εξαρχής για τις συνθήκες που επικρατούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο (Υποδομη) πριν τα Τέμπη, αλλά υπήρχε και υπάρχει αντίδραση από την εταιρεία. Μόνο το 2024 οι μηχανοδηγοί έφαγαν 300 ημέρες εκτός υπηρεσίας, επειδή τους καλούσαν σε πειθαρχικά συμβούλια. Σε κάποια περιστατικά υπήρχε ευθύνη και ορθώς κλήθηκαν, σε άλλα όμως δεν έφταιγαν καθόλου».
Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ.