Τελικά η αιφνιδιαστική προσφορά του “Πρώτου Θέματος”- πάρτε καλέ καταναλωτή κουπόνια 35 ευρώ για σούπερ μάρκετ- δεν ήταν ένα μεμονωμένο φαινόμενο. Οι προεκλογικές απαιτήσεις (και δεσμεύσεις) να διαβαστούν οι “παρουσιάσεις” των υποψηφίων βουλευτών των κομμάτων από όσο γίνεται περισσότερους, είναι φανερό πως οδήγησαν στην υιοθέτηση άκρως επιθετικών τακτικών.

40.000 ευρώ δίνει ο Νίκος Χατζηνικολάου στη δική του κυριακάτικη εφημερίδα. Που όμως δεν θα κυκλοφορήσει Κυριακή αλλά Σάββατο. Να προλάβουν οι πελάτες που θα αναζητήσουν το κουπόνι των 10.000 ευρώ να ρίξουν μια ματιά και στο …προεκλογικό υλικό ενημέρωσης. Προφανώς το σύνολο των κυριακάτικων εφημερίδων θα κυκλοφορήσει Σάββατο για να προλάβουν άλλη μια “παρτίδα” προσφοράς ενημέρωσης του κοινού στις προεκλογικές εμφανίσεις υποψηφίων.

Η “φούσκα” του Τύπου ξεγυμνώνεται τις τελευταίες 10 μέρες μπροστά στα μάτια των αναγνωστών. Δεν υπάρχει χρόνος να σκεφθεί, να εκτιμήσει και να μελετήσει κάποιος την τακτική των εφημερίδων αυτές τις μέρες. Το βέβαιο είναι ότι η τακτική τους είναι εγκληματική για το μέλλον του έντυπου Τύπου και την όποια πιθανότητα υπήρχε για τη σωτηρία του.

Οι περισσότερες εφημερίδες έχοντας κάνει τα κονέ και τις συμφωνίες τους με υποψηφίους ή απευθείας με αρχηγούς και κόμματα, ακόμη κι αυτές που παίζουν σε σκοτεινά παιχνίδια με άλλους όρους αι συμφωνίες, κάνουν το οτιδήποτε για να πουλήσουν λίγα φύλλα παραπάνω. Και σε αυτό το “παζάρι” ενημέρωσης για τις ανάγκες των εκλογών, ο αναγνώστης μετατρέπεται σε πένητα καταναλωτή. Ο οποίος πρέπει να πάρει την εφημερίδα επειδή έχει κουπόνια για σούπερ μάρκετ, επειδή έχει λοταρία για 4 επιταγές των 10.000 ευρώ, επειδή έχει 4, 8, 10 CD, επειδή ξεπουλά την Αλεξίου, τον Πάριο, τα ζεμπέκικα ή τα ρεμπέτικα.

Έτσι τους καταλαβαίνουν τους αναγνώστες τους οι σημερινές εφημερίδες. Για αύριο; Για το μέλλον των εφημερίδων; Ε,  έχει ο θεός της διαπλοκής. Και των τραπεζών.  

Μ.Π.