Τη Δευτέρα, η τιμή του πετρελαίου κατακρημνίστηκε σήμερα στη Νέα Υόρκη, μετά την αποτυχία των συνομιλιών μεταξύ Ρωσίας και Σαουδικής Αραβίας αναφορικά με την παραγωγή του «μαύρου χρυσού». Το ελαφρύ αργό (WTI) παράδοσης Απριλίου έχασε 10,15 δολάρια το βαρέλι μέσα σε μία ημέρα και έκλεισε στα 31,13 δολάρια, τιμή μειωμένη κατά 25%.
Επιπλέον, όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το πετρέλαιο μπρεντ καταποντίστηκαν σημειώνοντας πτώση κατά 11,38 δολάρια ή 25%, στα 33,89 δολάρια το βαρέλια στις 09:32 ώρα Ελλάδας, αφού υποχώρησαν νωρίτερα στα 31,02 δολάρια, το χαμηλότερο επίπεδο από τις 12 Φεβρουαρίου του 2016. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το μπρεντ οδεύουν προς τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από τις 17 Ιανουαρίου του 1991, όταν οι τιμές μειώθηκαν στην αρχή του πρώτου Πολέμου του Κόλπου.
Την ίδια ώρα ωστόσο, από πλευράς ελληνικής κυβέρνησης δεν έχει καταγραφεί η παραμικρή αντίδραση, περιοριζόμενη σε μία ανάρτηση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία ωστόσο δεν επιβεβαιώνεται από την πλευρά των βενζινοπωλών.
Η ραγδαία μείωση στις Διεθνείς τιμές του πετρελαίου επιβάλει και την προοδευτική μείωση στις λιανικές τιμές πώλησης στα Πρατήρια. Το @MinDevGR ξεκίνησε ήδη μέσω της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή άμεσο έλεγχο στα τιμολόγια αγοράς και θα επιβάλει πρόστιμα όπου υπάρχει παράβαση.
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) March 9, 2020
«Η ραγδαία μείωση στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου επιβάλει και την προοδευτική μείωση στις λιανικές τιμές πώλησης καυσίμων στα πρατήρια. Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ξεκίνησε ήδη -μέσω της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή- άμεσο έλεγχο στα τιμολόγια αγοράς και θα επιβάλει πρόστιμα όπου υπάρχει παράβαση» ανέφερε σε ανάρτησή του ο Άδωνις Γεωργιάδης, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο υφιστάμενός του στο υπουργείο.
«Παρακολουθούμε με όλες τις ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων την εξέλιξη των καυσίμων στα πρατήρια της χώρας. Στόχος μας να δούμε περαιτέρω μείωση της τιμής στην αντλία, όπως αυτή αντιστοιχεί στο ποσοστό που επιβαρύνει το καύσιμο» σχολίασε ο αρμόδιος υφυπουργός για τη Βιομηχανία και το Εμπόριο, Νίκος Παπαθανάση.
«Έχουν περάσει οι μειώσεις» απαντούν οι βενζινοπώλες
Ωστόσο, παρά την τεράστια μείωση της τιμής διεθνώς, η στάση που τηρούν οι βενζινοπώλες δεν προδιεθέτει για ουσιαστικές μειώσεις, κρίνοντας από τις δηλώσεις του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών, Μιχάλη Κιούση.
«Έχει περάσει η πτώση στις αντλίες και αυτό αποτυπώνεται στο παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης. Θεωρούμε ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης θα είναι 1,52-1,53 πανελλαδικά με τις αποκλίσεις που υπάρχουν και θα υπάρχουν» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος των βενζινοπωλών, υποστηρίζοντας πως εξαιτίας της υψηλής φορολόγησης, οι μειώσεις δεν μπορούν να είναι μεγάλες.
Όπως ανέφερε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, «ο καταναλωτής θα πληρώνει 1 ευρώ την βενζίνη ακόμα και αν όλοι μηδενίσουν το κέρδος τους. Οι μειώσεις δεν περνάνε στο 1 ευρώ, περνάνε στο υπόλοιπο μισό ευρώ», συμπληρώνοντας πως «επειδή έχουμε υπέρμετρη φορολόγηση οποιαδήποτε πτώση των τιμών θεωρούμε οτι κινείται σε θετική κατεύθυνση» πρόσθεσε τονίζοντας ότι «θα έχουμε μεγάλη πτώση στην κατανάλωση άσχετα από την τιμή επειδή δεν θα γίνονται μετακινήσεις μόνο και μόνο από τα σχολεία».
Κατά τον ίδιο, «αν συνεχιστεί η πτώση μπορεί την επόμενη Τρίτη η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να είναι 1,48-1,49 ευρώ. Ό,τι πτώση αποτυπώνεται στα διυλιστήρια θα περνάει στην αντλία».