Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 25 Οκτωβρίου, «για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας
και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος» είναι αναγκαία η «διερεύνηση εναλλακτικών σχεδίων ανάπτυξης» 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Νέας Αγχιάλου, Καλαμάτας, Αραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελλόριζου.
Ως τέτοια«σχέδια αξιοποίησης» αναφέρονται συγκεκριμένα η Παραχώρηση, όπως συνέβη στην υπόθεση των 14 αεροδορμίων και την παράδοσή τους στην Fraport, αλλά και η ανάθεση Σύμβασης Αξιοποίησης μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη.
«Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) ως καθ’ ύλην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ωρίμανση προς δημοπράτηση Έργων Παραχώρησης, διαθέτει την εμπειρία και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας ένα παρόμοιο εξειδικευμένο εγχείρημα», αναφέρει το υπουργείο.
Σύμφωνα με το metaforespress.gr, παλαιότερα, τα 23 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια είχαν αξιολογηθεί με βάση την επιβατική κίνηση και τις υποδομές τους και μάλιστα, σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ τα είχαν κατηγοριοποιήσει σε 3 ομάδες.
Όπως υπενθυμίζει το δημοσίευμα, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport, Αλεξάντερ Τσινέλ είχε αποκαλύψει, στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ότι πιθανή αξιοποίηση των υπόλοιπων κρατικών αεροδρομίων δεν θα άφηνε αδιάφορη την εταιρεία.