Όπως αναφέρει η Εφημερίδα των Συντακτών, εκτός της περιουσίας ύψους 6 δισ. ευρώ της επικουρικής ασφάλισης, μεθοδεύεται και η συμμετοχή του «ομολογιακού κουμπαρά» των 8,8 δισ. ευρώ που τροφοδοτείται με την ειδική εισφορά για την κύρια σύνταξη, με σκοπό τη μετάβαση του επικουρικού συστήματος από αναδιανεμητικό σε ιδιωτικό.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο στην ανακοίνωσή τους για «την τραγική υποστελέχωση των Ταμείων και την απόλυτη αντίθεσή τους τόσο όσον αφορά στον υφιστάμενο νόμο-πλαίσιο 4387/16 όσο και στις πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες και πρωτοβουλίες του ίδιου του Υφυπουργού σχετικά με τη μετεξέλιξη-κατάργηση του θεσμού της δημόσιας επικουρικής ασφάλισης και την παράδοσή της σε ιδιωτικά συμφέροντα».

Ακόμη, σχετικά με την οργανωτική μορφή του ΕΦΚΑ, η ΠΟΚΟΠΚ αποδίδει τον Ν. Μηταράκη απουσία κυβερνητικού σχεδιασμού, και τονίζει πως «δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η δημιουργία 3 Ταμείων σε περίπτωση που το ΣτΕ θεωρήσει συνταγματική τη δημιουργία του ΕΦΚΑ». Παράλληλα υποστηρίζει πως η επικουρική σύνταξη παραδίδεται στον ιδιωτικό τομέα μέσω της ελεύθερης επιλογής διαχειριστικού φορέα -δημόσιου ή ιδιωτικού- από τους νέους ασφαλισμένους που θα εισέλθουν στην ασφάλιση από την 1.1.2021.

«Χωρίς να διαφοροποιηθεί από τις κυβερνητικές εξαγγελίες και τις δικές του πρόσφατες δηλώσεις επιβεβαίωσε ουσιαστικά ότι, εκτός από την εφαρμογή κεφαλαιοποιητικού συστήματος –που άλλωστε, ισχύει από 1/1/2015– η βασική στόχευση αφορά στην οριστική αποδέσμευση του κράτους από την τυπική εξασφάλιση και υποχρέωση χορήγησης επικουρικής σύνταξης» αναφέρεται, μεταξύ άλλων στη σχετική ανακοίνωση.

«Η κυβέρνηση προσδοκά ότι οι νέοι άνθρωποι θα επιλέξουν μαζικά την ιδιωτική ασφάλιση, αφού η “δαιμονοποιημένη” και “κακοποιημένη” –διαχρονικά από τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις– έννοια της σύνταξης και της δημόσιας Κοινωνικής Ασφάλισης μοιάζει γι’ αυτούς με όνειρο θερινής νύχτας» αναφέρεται ακόμα, ενώ χαρακτηρίζουν ιδιαίτερα ανησυχητική την άποψη Μηταράκη για τα ταμεία πρόνοιας (εφάπαξ), «τα οποία δεν έχουν πλέον λόγο ύπαρξης».