Τα αεροδρόμια έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες, με το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης να εντάσσεται στην πρώτη.
 
Οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» ετοιμάζουν κινητοποιήσεις, στο πλαίσιο πανελλαδικού συντονισμού, ενώ αναμένεται να ανοίξουν και οι φάκελοι των επενδυτών ώστε να έχουν τα απαραίτητα στοιχεία για να προσφύγουν στην ελληνική και ευρωπαϊκή δικαιοσύνη. «Θα προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις με όλους τους φορείς και δημάρχους ανά την Ελλάδα και πανελλαδικό συντονισμό των εργαζομένων» δήλωσε στο alterthess.gr ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Εργαζομένων του αερολιμένα «Μακεδονία».
 
Μάλιστα την Παρασκευή το πρωί οι εργαζόμενοι του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης  είχαν συνάντηση με την βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Λίτσα Αμμανατίδου.
 
Τα προς πώληση αεροδρόμια χωρίζονται σε δύο μεγάλες ομάδες. Η ομάδα Α περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας με δυνατότητα πρόσθεσης των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Καλαμάτας και Άραξου. Η Ομάδα Β περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου, με δυνατότητα πρόσθεσης των αεροδρομίων Χίου, Καρπάθου και Λήμνου.
 
Οι κοινοπραξίες που διεκδικούν τα αεροδρόμια
 
Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε τις κοινοπραξίες που έχουν καταθέσει δεσμευτικές προτάσεις και για τις δύο ομάδες των αεροδρομίων. Πρόκειται για την Casa (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε., κοινοπραξία ης κατασκευαστικής εταιρεία του ομίλου Mυτιληναίου με την Corporation America από την Aργεντινή, η οποία διαχειρίζεται ήδη 53 αεροδρόμια ανά τον κόσμο.
 
Η Fraport AG- Slentel Ltd είναι η δεύτερη κοινοπραξία που έχει καταθέσει δεσμευτικό φάκελο διεκδίκησης, η οποία απαρτίζεται από τον όμιλο Κοπελούζου.
 
Τελευταία είναι η Vinci Airports S.A.S. – Αktor Παραχωρήσεις Α.Ε. Συμμετέχει στην κατασκευή μεγάλων δρόμων στην Ελλάδα, διαχειρίζεται ήδη αεροδρόμια στην Γαλλία, και στην διαδικασία μπαίνει με την εταιρεία Ελλάκτωρ του ομίλου Μπόμπολα.
 
Η ανάδοχος κοινοπραξία θα υπογράψει σύμβαση παραχώρησης για 40 χρόνια, με δυνατότητα επέκτασης 10 ετών, ενώ η διαδικασία ενδέχεται να ολοκληρωθεί εντός του μήνα Νοέμβρη. Σύμφωνα με στελέχη του Ταμείου οι επενδύσεις που προβλέπονται  εκ της σύμβασης να γίνουν εντός της πρώτης τριετίας για την αναβάθμιση των αεροδρομίων αυτών θα φτάσουν τα 300 εκατομμύρια ευρώ.
 
Επιβαρύνεται η τσέπη των επιβατών από 1η Νοέμβρη
 
Την ίδια ώρα όμως αναμένονται μεγάλες αυξήσεις για το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένων, το οποίο καταργείται την 1η Νοέμβρη και θα αντικατασταθεί από νέο ενιαίο τέλος το οποίο θα διαμορφωθεί στα 14,5 ευρώ (φθηνότερο για το «Ελευθεριος Βενιζέλος», κατά πολύ ακριβότερο για όλα τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας) για την πρώτη περίοδο της παραχώρησης και τα 20 ευρώ για τη δεύτερη, μετά την ολοκλήρωση των έργων.
 
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα μετεξελιχθεί σε ρυθμιστική αρχή, η οποία -μεταξύ άλλων- θα ελέγχει τόσο την τιμολόγηση όσο και την τήρηση των υποχρεώσεων των παραχωρησιούχων.
 
Σε συντονισμένες κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι
 
Διαμαρτυρία στις 11:00 έξω από το ΤΑΙΠΕΔ και συν/ξη Τύπου στη 1.30 μ.μ. στην αίθουσα της Ε.Σ.Η.Ε.Α., από την “Κοινή Πρωτοβουλία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων”  θα γίνουν αύριο, Δευτέρα 20 Οκτώβρη.
 
Οι αγώνες της κοινωνίας ενάντια στην αδικαιολόγητη και επιζήμια για την ελληνική οικονομία αποκρατικοποίηση των Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων, δημιούργησε την ανάγκη του συντονισμού των δράσεων των τοπικών φορέων και συλλογικοτήτων. Από τη  Θεσσαλονίκη, την Κέρκυρα, την Κεφαλλονιά, τη Ζάκυνθο, τα Χανιά, την Καβάλα και το Άκτιο (την πρώτη ομάδα ιδιωτικοποίησης).
 
Σε ανακοίνωση της η Κοινή Πρωτοβουλία σημειώνει πως «όλοι μαζί ενώνουμε τη φωνή μας απέναντι σε ό,τι προσβάλει την αξιοπρέπεια του ελληνικού λαού, απέναντι σε ό,τι υποθηκεύει το μέλλον των επόμενων γενεών. 
 
Θεωρούμε θεσμική και ηθική υποχρέωσή μας, να υπερασπιστούμε τη δημόσια περιουσία του ελληνικού κράτους, να υπερασπιστούμε συνολικά την ακεραιότητα των κοινόχρηστων, αναπαλλοτρίωτων πραγμάτων αυτής της πολιτείας. Ζητούμε να ακυρωθούν άμεσα οι δρομολογούμενες αποκρατικοποιήσεις των Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων και επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε κάθε νόμιμο δικαίωμα ως Έλληνες πολίτες για το σκοπό αυτό».
 
Την Πρωτοβουλία στηρίζουν ήδη πολλοί εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και βουλευτές, καθώς και τεχνικά επιμελητήρια, εργατικά συνδικάτα και ομοσπονδίες.
 
ΙΜ