Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επέβαλε πρόστιμο 10.000 ευρώ στις τράπεζες Eurobank και Alpha Bank για «μη προσήκουσα ικανοποίηση του δικαιώματος πρόσβασης σε δεδομένα καταγεγραμμένων συνομιλιών». Δείτε αναλυτικά τις αποφάσεις που επιβάλουν πρόστιμο στις δύο τράπεζες.

Στην πρώτη περίπτωση (απόφαση 32/2017), πελάτης της Alpha Bank προσέφυγε στην Αρχή, υποστηρίζοντας ότι δεχόταν πληθώρα τηλεφωνικών οχλήσεων από εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και δικηγορικά γραφεία σχετικά με ληξιπρόθεσμη οφειλή του από πιστωτική κάρτα στην Τράπεζα.

Στο πλαίσιο αυτό, ο προσφεύγων επικοινώνησε επανειλημμένα με την Τράπεζα (τηλεφωνικώς και μέσω e-mail) προκειμένου να επιβεβαιώσει αν η τελευταία πράγματι συνεργάζεται με τους καλούντες και ποιο το ακριβές περιεχόμενο της εντολής της προς εκείνους, αλλά και προκειμένου να υποβάλει παράπονα για τις οχλήσεις αυτές (συχνότητα, εριστικό ύφος, ανακριβείς αναφορές στο ποσό της οφειλής κ.ά.) και να διερευνήσει αν υπάρχει η δυνατότητα να διαπραγματευτεί την αποπληρωμή της οφειλής του με την ίδια την Τράπεζα.

Στη συνέχεια, ο προσφεύγων υπέβαλε στην Τράπεζα αιτήματα, με τα οποία ζήτησε τη χορήγηση συγκεκριμένων τηλεφωνικών συνομιλιών του με υπαλλήλους/συνεργάτες της Τράπεζας. Η Τράπεζα, σύμφωνα πάντα με τα καταγγελλόμενα, ουδέποτε απάντησε εγγράφως στα προαναφερόμενα αιτήματα του προσφεύγοντος, ισχυριζόμενη, μεταξύ άλλων, ότι αδυνατούσε να αντιμετωπίσει την πληθώρα των αιτημάτων του προσφεύγοντος με την αιτιολογία ότι ήταν αόριστα και ακατάληπτα. Η Αρχή, λαμβάνοντας υπόψη το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο και τα πραγματικά περιστατικά, επέβαλε πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ στην Alpha Bank.

Υπόθεση Eurobank

Η δεύτερη υπόθεση αφορά σε πελάτη της Eurobank, ο οποίος, στο πλαίσιο εκτέλεσης σύµβασης διαχείρισης χαρτοφυλακίου που έχει συνάψει με την Τράπεζα, έδωσε εντολή ολικής ρευστοποίησης του λογαριασµού χαρτοφυλακίου μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας με τη μονάδα Private Banking.

Κατά την άποψή του, η Τράπεζα δεν εκτέλεσε την εντολή αυτή προσηκόντως, με αποτέλεσµα ο προσφεύγων να υποστεί μεγάλη οικονοµική ζηµία.

Ακολούθως, με έγγραφο αίτηµά του προς την Τράπεζα, ο προσφεύγων ζήτησε τη χορήγηση αντιγράφου των τηλεφωνικών συνομιλιών που πραγματοποιήθηκαν κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με το τµήµα Private Banking μεταξύ του ίδιου και συγκεκριµένων υπαλλήλων της Τράπεζας.

Ωστόσο, σύµφωνα με τα καταγγελλόµενα, η Τράπεζα δεν απάντησε καθόλου στο αίτηµα αυτό, ενώ η Τράπεζα παρέδωσε τελικώς αντίγραφο συγκεκριµένης αποµαγνητοφωνηµένης συνομιλίας μόνο έπειτα από παρέμβαση της Αρχής. Λαμβάνοντας υπόψη το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο και τα πραγματικά περιστατικά, η Αρχή επέβαλε πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ στην Eurobank.