Παράλληλα, πρότεινε ενδιάμεση ρύθμιση για την προστασία μικροοφειλετών στις τράπεζες, για χρέη από την πρώτη κατοικία, την επαγγελματική στέγη και τα καταναλωτικά δάνεια.
 
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, οι εισαγόμενες διατάξεις υλοποιούν δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν προς τους έλληνες πολίτες στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης από τον Αλέξη Τσίπρα, ενώ διευκρινίζεται ότι «δεν αποτελούν ολοκληρωμένο πλαίσιο πολιτικών για την παραγωγική και οικονομική ανασυγκρότηση, ούτε πλήρες πλαίσιο φορολογικής, εργατικής και κοινωνικής πολιτικής».
 
«Τα προτεινόμενα μέτρα συνιστούν άμεση, αναγκαία και μη επιδεχόμενη αναβολή παρέμβαση, για την ανάσχεση της καταστρεπτικής πορείας της οικονομίας και της κοινωνίας, αποτελούν επίσης πρώτο δείγμα γραφής της δέσμευσης για την κατάργηση των μνημονιακών ρυθμίσεων στον σκληρότερο πυρήνα τους, δηλαδή την εσωτερική υποτίμηση, τη φτωχοποίηση, την άλωση της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας, την εξαθλίωση και την καταρράκωση του ηθικού των πολιτών», επισημαίνεται στην πρόταση νόμου.
 
Παράλληλα, τονίζεται ότι «με τον ίδιο τρόπο θα καταργηθεί το σύνολο της μνημονιακής νομοθεσίας και θα αντικατασταθεί από νέο εθνικό μοντέλο παραγωγής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης, ως πρώτη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ».
 

Ρύθμιση σε δόσεις

 
Η πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ προβλέπει τη ρύθμιση φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών σε δόσεις που δεν υπερβαίνουν ως ετήσια δαπάνη το 20% του επίσημου ετησίου εισοδήματος του προηγούμενου έτους και το 30%, εφόσον ρυθμίζονται μαζί και ασφαλιστικές εισφορές.
 
Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα ταχείας Εξωδικαστικής Διοικητικής Επίλυσης των Φορολογικών Διαφορών, εφόσον ο πολίτης αμφισβητεί το ύψος των βεβαιωθέντων ποσών, την νομιμότητα της αιτιολογίας και εν γένει την φορολογική υποχρέωσή του.
 
Ακόμα, προβλέπεται η αναστολή των αναγκαστικών μέτρων είσπραξης κάθε μορφής που έχουν ασκηθεί ή απειλούνται κατά του φορολογούμενου από τις ισχύουσες διατάξεις, από τον χρόνο υποβολής της αίτησης ρύθμισης ή της αίτησης εξώδικης Διοικητικής Επίλυσης Φορολογικής Διαφοράς, μέχρι την ολοκλήρωση της ρύθμισης, υπό τον όρο καταβολής των δόσεων και των τρεχουσών δόσεων προς την εφορία και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
 
Προβλέπεται η συγκρότηση των Περιφερειακών Επιτροπών Διοικητικής Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών, με δικαστική εγγύηση και εκπροσώπηση των Φορολογικών Αρχών και των επαγγελματικών τάξεων.
 
Καταργείται ο χαρακτηρισμός του ποινικού αδικήματος της μη πληρωμής χρεών προς το δημόσιο ως διαρκούς και εισάγεται ως νέος λόγος για τη δυνατότητα του δικαστηρίου να κρίνει την πράξη ατιμώρητη η αντικειμενική και ανυπαίτια αδυναμία πληρωμής. 
 
Όπως αναφέρεται, η επέκταση του χρόνου κίνησης της αυτόφωρης διαδικασίας για χρέη προς το Δημόσιο συνιστά παραβίαση κάθε έννοιας συνταγματικότητας, ενώ η καταδίκη για χρέη που όχι λόγω δόλιας συμπεριφοράς, αλλά λόγω προφανούς αντικειμενικής και ανυπαίτιας αδυναμίας προκαλεί αίσθημα ανασφάλειας και καταστρατηγεί τις αρχές της επιείκειας και της αναλογικότητας εισάγοντας στην ελληνική έννομη τάξη μια ολοκληρωτική αντίληψη για τα ατομικά δικαιώματα και την απονομή της ποινικής δικαιοσύνης.
 
Η πρόταση νόμου εισηγείται και την κατάργηση συγκεκριμένων μνημονιακών ρυθμίσεων για την κατάσχεση σε χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων με κατεπείγουσα και εξαιρετική διαδικασία και απαγορεύεται η διενέργεια φορολογικού ελέγχου στην κατοικία του φορολογούμενου χωρίς την παρουσία εισαγγελέα και σε κάθε περίπτωση πριν από την αναστολή και μετά τη δύση του ήλιου ώστε να προστατευτεί αποτελεσματικά το οικιακό άσυλο.
 

Νέα Σεισάχθεια

 
Επίσης, προτείνεται η ενδιάμεση ρύθμιση για την προστασία των μικροοφειλετών στις Τράπεζες, για χρέη από την πρώτη κατοικία, την επαγγελματική στέγη, καταναλωτικά δάνεια, ώστε να υπάρξει ο αναγκαίος χρόνος για την ολοκλήρωση της πλήρους νομικής επεξεργασίας της Νέας Σεισάχθειας.
 
Τέλος, εισάγεται μεταβατική ρύθμιση για την εφαρμογή των διατάξεων αυτών καθώς, όπως αναφέρεται, «η διάταξη είναι αναγκαία διότι το μνημονιακό πλέγμα διατάξεων της τελευταίας τετραετίας είναι εξαιρετικά εκτεταμένο, αντιφατικό και ανεπίδεκτο ερμηνείας και ορθής εφαρμογής, είναι τεχνικώς αδύνατος ο αποτελεσματικός προσδιορισμός των καταργουμένων ή αναστελλόμενων διατάξεων».