Η ανακοίνωση παραπέμπει στην ιστορική ρήξη του Άλμπερτ Αϊνστάιν με την ακαδημαϊκή κοινότητα του Βερολίνου κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν ο Αϊνστάιν στάθηκε ενάντια στη χρήση της επιστημονικής γνώσης για πολεμικούς σκοπούς. Η αναφορά αυτή συνδέει την ηθική ευθύνη των ακαδημαϊκών και των επιστημόνων με τη σύγχρονη πραγματικότητα, επισημαίνοντας τις επιχειρηματικές και πολιτικές συμμαχίες που προωθούν την έρευνα και παραγωγή όπλων μαζικής καταστροφής, με αναφορές στο Πανεπιστήμιο Πατρών και τη συνεργασία του ΕΜΠ με τη βιομηχανία όπλων.

Η Πρωτοβουλία Αναρχικών Φοιτητών/-τριών καταγγέλλει τις ενέργειες του κοσμήτορα Παναγιώτη Τσανάκα και του πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών, Παναγιώτη Χατζηγεωργίου, οι οποίοι – όπως σημειώνεται – επιχειρούν να συγκαλύψουν τις πραγματικές αιτίες της καταδίκης του φοιτητή, ενώ παράλληλα επιχειρούν να επιβάλουν μια πολιτική ολιγαρχία εντός των πανεπιστημίων. Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι οι κατασταλτικές ενέργειες, η απαγόρευση πολιτικών εκδηλώσεων και η σύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά όπλων αποτελούν άμεσες συνέπειες της συνεργασίας μεταξύ του κράτους και των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων.

Ιδιαίτερη κριτική γίνεται στον Χατζηγεωργίου, ο οποίος φέρεται να έχει στενές σχέσεις με το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ, γνωστό για τις ερευνητικές του δραστηριότητες στη βιομηχανία όπλων και συστημάτων παρακολούθησης. Η Πρωτοβουλία σημειώνει ότι οι ενέργειες των πανεπιστημιακών αρχών δεν είναι αποκομμένες από τα συμφέροντα του κράτους και του κεφαλαίου, που συνδέονται άμεσα με την ανάπτυξη και εμπορία όπλων και τη συνέχιση των πολεμικών συγκρούσεων.

Στην ανακοίνωση, τονίζεται ότι το πραγματικό “έγκλημα” δεν είναι η φθορά ενός τοίχου με το σύνθημα «Λευτεριά στην Παλαιστίνη», αλλά οι γενοκτονίες που διαπράττονται από τα κράτη με τη βοήθεια αυτών των όπλων. Ο φοιτητής Ζ.Μ. καταδικάστηκε για την πολιτική του δράση, ενώ η Πρωτοβουλία αναφέρει ότι η καταστολή στόχο έχει να φοβήσει όσους επιλέγουν να αντισταθούν και να διαμαρτυρηθούν εντός και εκτός πανεπιστημίων.

Η ανακοίνωση κλείνει με κάλεσμα σε συγκέντρωση αλληλεγγύης στον αναρχικό φοιτητή Ζ.Μ. και σε υπεράσπιση της ελευθερίας του λόγου και της πολιτικής δράσης στα πανεπιστήμια, καλώντας όλους να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση την 13η Νοεμβρίου, στις 13:00, έξω από την Πρυτανεία του ΕΜΠ.

Η ανακοίνωση καταλήγει με το μήνυμα: «Οι κοινωνικοί αγώνες δεν είναι ούτε νόμιμοι ούτε παράνομοι. Είναι δίκαιοι. Αλληλεγγύη στον αναρχικό φοιτητή Ζ.Μ. – Λευτεριά στην Παλαιστίνη».

Αναλυτικά:

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΟΚΡΥΨΗΣ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΑΙΤΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΡΟΦΟΥ ΜΑΣ ΣΕ 14 ΜΗΝΕΣ ΦΥΛΑΚΙΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΝΘΗΜΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

Στις αρχές του Α’ Παγκοσμίου πολέμου, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν αποφάσισε να έρθει σε ρήξη με την ακαδημαϊκή κοινότητα του Βερολίνου, διότι η μεγάλη της πλειοψηφία ήταν υπέρ της αρωγής της επιστημονικής γνώσης προς όφελος του πολέμου. Ο ίδιος ο Αϊνστάιν εναντιώθηκε στον φίλο και συνεργάτη του, καθηγητή χημείας, Φρίτς Χάμπερ, που αργότερα βραβεύθηκε και με Νόμπελ, ακριβώς γιατί ο ίδιος ευθύνεται για την δημιουργία χημικών όπλων μαζικής καταστροφής. Μέσα σε μια περίοδο άνθησης του εθνικισμού στην Γερμανία ο Αϊνστάιν επέλεξε να αναχωρήσει για Αμερική και η γνωστή του φράση “δεν γνωρίζω με τι όπλα θα γίνει ο τρίτος παγκόσμιος πόλεμος αλλά είμαι σίγουρος ότι ο τέταρτος θα γίνει με πέτρες και ρόπαλα”, είναι η σωστότερη υπενθύμιση για το ποιο είναι το μέλλον που μας επιφυλάσει ο κόσμος της Εξουσίας.

Παρ’ όλη την προσπάθεια των καθεστωτικών εφημερίδων και τηλεοπτικών σταθμών να αποκρύψουν την πραγματική στόχευση της κίνησής μας, η αλήθεια φάνηκε και τώρα που ο κοσμήτορας Παναγιώτης Τσανάκας σε δημόσιες δηλώσεις του, μέσω της θυματοποίησης του, την αντιστροφή των επιχειρημάτων, και διαστρέβλωνοντας την αλήθεια, επιχειρεί να παρουσιαστεί ως αδικημένος και στεναχωρημένος, όσο παράλληλα συνεχίζει να απειλεί με μηνύσεις φοιτητές/-τριες που αποφάσισαν μονοήμερη κατάληψη την ημέρα του πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου στις 6/11. Αισχρό αποτελεί και το γεγονός ότι, ενώ επιχειρείται η πλήρης αποπολιτικοποίηση του ζητήματος της καταδίκης του αναρχικού φοιτητή Ζ.Μ. σε 14 μήνες φυλάκιση, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών και ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης ζητάνε από την συνόδο των Πρυτάνεων δηλώσεις ξεπλύματος του πρύτανη Χατζηγεωργίου . Άραγε ποιος πραγματικά πιέζεται από την παρούσα κατάσταση και ποιος έχει το ηθικό πλεονέκτημα;

Ας μην γελοιόμαστε, τα συμφέροντα πίσω από την συνεργασία του ΕΜΠ με την Intracom Defense είναι τεράστια. Το εμπόριο και η παραγωγή όπλων είναι πιο επικερδή και από το εμπόριο ναρκωτικών. Ο Χατζηγεωργίου έχει άριστες σχέσεις με το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ, όντας υπεύθυνος ερευνητικού εργαστηρίου εκεί. Ένα πανεπιστήμιο πολύ γνωστό για την προηγμένη καινοτομία του σε συστήματα παρακολούθησης, μη επαδρωμένων αεροσκάφων, βαλλιστικών πυραύλων κλπ. Δεν είναι τυχαίο ότι ο συγκεκριμένος πρύτανης δουλεύει εντατικά το τελευταίο διάστημα, έχοντας ξοδέψει πάνω απο 50.000 ευρώ σε ταξίδια όπως στο Μόντε Νέγκρο και στο Τελ Αβίβ, για να παραστεί σε συνέδρια ερευνητικής καινοτομίας.
Είναι φρικιαστικό να βλέπεις drones να περικυκλώνουν ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα και να αναπαράγουν διαρκώς ήχους από επιδρομές αεροπλάνων, προετοιμάζοντας τους εγκλωβισμένους κατοίκους της Γάζας για τις αληθινές βόμβες. Είναι τραγικό αυτά τα drones με συστήματα τεχνητής νοημοσύνης να κλειδώνουν πάνω σε ανθρώπινους στόχους και να τους δολοφονούν . Και το τραγικότερο είναι ότι αυτό μετατρέπεται σε διαφήμιση για συνέδρια, όπως αυτά που συμμετέχει ο Χατζηγεωργίου και οι συνεργάτες του .

Αλλά η καταστολή και τα επιχειρηματικά συμφέροντα πάνω στη γενοκτονία που κυριαρχούν σήμερα στις σχολές μας δεν είναι αποτέλεσμα μερικών κακόβουλων πρυτάνεων και κοσμητόρων. Ο κάθε Τσανάκας και ο κάθε Χατζηγεωργίου δεν δρουν αυτοβούλως, αλλά σε πλήρη συνεργασία και με εντολές από το Κράτος και το Κεφάλαιο. Η καταπάτηση και κατάργηση του ασύλου, οι εκκενώσεις κατειλημμένων χώρων, η απαγόρευση πολιτικών εκδηλώσεων, τα συστήματα ασφαλείας, η εντατικοποίηση των σπουδών, η σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας είναι στοιχεία που πέρασαν μετά από δεκαετίες προσπάθειας εκ μέρους του Κράτους και των πρυτανικών αρχών.

Αυτός είναι και ο λόγος που πραγματοποιήσαμε την συγκεκριμένη κίνηση και το μόνο που κατάφερε ο αυταρχισμός και η μικροπρέπεια των πρυτανικών αρχών, των μίντια, του Κράτους, είναι η επιβεβαίωση της δικής μας αλήθειας. “Η τιμωρία οφείλει να είναι παραδειγματική διότι εμπεριέχει έναν συμβολισμό” δήλωσε η νομική εκπρόσωπος του ΕΜΠ κατά τη διάρκεια της δίκης του συντρόφου μας και αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που η δίκη και καταδίκη ήταν καθαρά πολιτικές.

Δεν είχε καμία απολύτως σημασία αν πραγματικά ήταν ο συντροφός μας ή όχι, έπρεπε κάποιος να τιμωρηθεί για να φοβηθούν και όλοι οι υπόλοιποι που θα ακολουθήσουν το παράδειγμα του πολιτικού αγώνα μέσα στα πανεπιστήμια, αλλά και έξω από αυτά.

Αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι παρά ένα παράδοξο. Ο πρύτανης και η Δικαστική Αρχή επιχειρούν να στείλουν έναν νέο άνθρωπο στην φυλακή για φθορά. Όμως, μία μπογιά σε έναν τοίχο που γράφει ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ δεν μπορεί να είναι φθορά, είναι ένα μήνυμα ΕΙΡΗΝΗΣ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ – ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ. Έγκλημα είναι να βάζεις το όπλο στο χέρι ενός δολοφόνου. Να κλέβεις τους φτωχούς μέσω των φόρων για να τροφοδοτείς γενοκτονίες και να στέλνεις όπλα στην Ουκρανία. Έγκλημα είναι να στέλνεις ανθρώπους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Έγκλημα είναι να σιωπάς όταν έπρεπε να μιλήσεις. Εμείς δεν κάναμε τίποτα απ’ όλα αυτά. Αντιθέτως, μιλήσαμε για κάτι το οποίο είναι ηθική υποχρέωση του κάθε ανθρώπου να πάρει θέση.

ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΝΟΜΙΜΟΙ ΟΥΤΕ ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ

ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΑΝΑΡΧΙΚΟ ΦΟΙΤΗΤΗ Ζ.Μ.

ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 13/11 | 13:00 ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΕΜΠ

Πρωτοβουλία Αναρχικών Φοιτητών/-τριών Αθήνας