Πρόκειται για μία εφαρμογή μέσω της οποίας τα μέσα ενημέρωσης μπορούν να αιτηθούν να λάβουν την ετικέτα JTI, έπειτα από μια διαδικασία τριών σταδίων, διευκρινίζει η ΜΚΟ σε ανακοίνωσή της. Σε πρώτο στάδιο, τα μέσα ενημέρωσης θα πρέπει τα ίδια να αξιολογήσουν την συμμόρφωσή τους σε σχέση με το «πρότυπο» της σήμανσης JTI. Αυτό συνίσταται από μια σειρά επαγγελματικών κριτηρίων που καταρτίστηκαν σε συνεργασία με περισσότερους από 130 οργανισμούς και φορείς μέσων ενημέρωσης, πανεπιστημιακούς, ρυθμιστές, εταιρείες τεχνολογίας, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης (UER) και του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων (AFP).

Στο δεύτερο στάδιο τα μέσα ενημέρωσης θα μπορούν να δημοσιοποιήσουν το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας αυτο-αξιολόγησης, υπό την μορφή έκθεσης διαφάνειας.

Στο τέλος, ένας εξωτερικός έλεγχος που θα οδηγεί σε μια ανεξάρτητη αξιολόγηση θα διενεργείται από διαπιστευμένο οργανισμό πιστοποίησης.

Οι μετέχοντες στη διαδικασία θα μπορούν μόνον όταν θα έχουν περάσει όλα αυτά τα στάδια να λάβουν την σήμανση JTI. Σύμφωνα με την RSF, το σχέδιο αυτό αποτελεί «μια ριζοσπαστική και καινοτόμο πρόοδο στον αγώνα κατά της παραπληροφόρησης».

«Στο σημερινό πληροφοριακό χάος, οι ψευδείς ειδήσεις, η προπαγάνδα και η ρητορική του μίσους έχουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα επί της δημοσιογραφίας», σημειώνει στην ανακοίνωση ο γενικός διευθυντής της RSF Κριστόφ Ντελουάρ.

«Η JTI είναι μια πρωτοβουλία που έχει στόχο να αλλάξει τους κανόνες του παιγνιδιού καθιστώντας την συμμόρφωση με τα επαγγελματικά πρότυπα ένα απτό πλεονέκτημα και εν τέλει μια υπόσχεση για την βιωσιμότητα της δημοσιογραφίας», προσθέτει.

Με το σχέδιο αυτό, οι αρχές του οποίου είχαν αποκαλυφθεί το 2018 και το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Craig Newmark Philanthropies (την φιλανθρωπική οργάνωση του ιδρυτή του ιστοτόπου Craigslist), η RSF ελπίζει να ενθαρρύνει τον κόσμο να στραφεί στα αξιόπιστα μέσα ενημέρωσης.