«Άνθρωποι και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο εξαρτώνται από εμάς για να παραμένουν συνδεδεμένοι», σημείωσε ο όμιλος σε ανάρτησή του, χωρίς να διευκρινίσει από ποιον έγιναν οι αλλαγές των ρυθμίσεων, ούτε εάν επρόκειτο για προγραμματισμένη αναβάθμιση. «Ζητάμε συγγνώμη από όσους επλήγησαν», πρόσθεσαν οι τεχνικοί της εταιρείας, τις πλατφόρμες της οποίας χρησιμοποιούν 3,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο».

Νωρίτερα, υπάλληλοι της εταιρείας του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που δεν θέλησαν να κατονομαστούν, υποστήριξαν μιλώντας στο Reuters πως το ζήτημα προκλήθηκε από εσωτερικό λάθος στη διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης προς τα συστήματά της. Το πρόβλημα περιέπλεξε το γεγονός πως η αλλαγή ρυθμίσεων στους εξυπηρετητές της εταιρείας σήμαινε πως δεν ήταν διαθέσιμα ούτε τα εργαλεία λογισμικού των ίδιων των τεχνικών για να διαγνώσουν και να διορθώσουν το πρόβλημα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

Οι τεχνικοί της εταιρείας αποκλείουν από την πλευρά τους το σενάριο της κακόβουλης ενέργειας στο οποίο είχαν αναφερθεί ειδικοί στην κυβερνοασφάλεια προσπαθώντας να εξηγήσουν την πρωτοφανή κατάσταση του ομίλου, ο οποίος ήδη αντιμετωπίζει κατακραυγή έπειτα από αποκαλύψεις για τις πρακτικές του. Όμως, ο ιστότοπος privacyaffairs.com ανέφερε πως σε ένα δημοφιλές «πειρατικό» φόρουμ στο διαδίκτυο (Hacker Forum) φέρονται να πωλούνται αρχεία με προσωπικά στοιχεία από περίπου 1,5 δισ. χρήστες του Facebook. Εάν η πληροφορία επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη και πιο σημαντική διαρροή προσωπικών δεδομένων από το Facebook μέχρι σήμερα, η οποία σημαίνει πως ένας τεράστιος αριθμός χρηστών μπορεί να γίνει στόχος, όχι μόνο διαφημιστών αλλά και εγκληματιών του κυβερνοχώρου.

Θυμίζεται πως πρώην μηχανικός υπεύθυνη προϊόντος στο Facebook, η Φράνσις Χόγκεν διέρρευσε προ ολίγων εβδομάδων πολλά εσωτερικά έγγραφα κατηγορώντας τον όμιλο ότι βάζει το κέρδος πάνω από την ασφάλεια. Η πληροφοριοδότρια θα καταθέσει σήμερα στην Επιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας των ΗΠΑ. Ο εξειδικευμένος ιστότοπος Downdetector, που παρακολουθεί συστηματικά τα τεχνικά προβλήματα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, περιέγραψε το χθεσινό μπλακάουτ ως «το μεγαλύτερο που έχει παρατηρηθεί ποτέ». Ο όμιλος καταγράφει τα δεύτερα μεγαλύτερα διαφημιστικά έσοδα σε όλο το διαδίκτυο παγκοσμίως και έχανε πάνω από μισό εκατομμύριο δολάρια κάθε ώρα διακοπής της λειτουργίας των πλατφορμών του, σύμφωνα με την εταιρεία Standard Media Index.