Η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για μια «γενναία μεταρρυθμιστική τομή που δίνει ευελιξία, αυτονομία και ελευθερία δράσεων στην ιδιωτική εκπαίδευση, και την αντιπολίτευση να αντιτείνει ότι διαλύονται εργασιακά και εκπαιδευτικά δικαιώματα προς όφελος μόνο των επιχειρηματιών». Για το ζήτημα της ενισχυτικής διδασκαλίας τοποθετήθηκε το ΔΣ της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων χαρακτηρίζοντας «αστοιχείωτη» την υπουργό. Για το ν/σ στο σύνολο του έχουν τοποθετηθεί Ενώσεις και Ομοσπονδίες εκπαιδευτικών με επικριτικά λόγια σχετικά με τα επιμέρους άρθρα. «Το νομοσχέδιο λύνει τα χέρια των ιδιοκτητών ώστε να προχωρήσουν σε απολύσεις» είπε η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη

Υπερψηφίστηκε την Παρασκευή από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε υπέρ από την Νέα Δημοκρατία και καταψηφίστηκε από τους ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΜεΡΑ25 και ΚΙΝ.ΑΛΛ. Η Ελληνική Λύση εξέφρασε επιφυλάξεις.

Η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για μια «γενναία μεταρρυθμιστική τομή που δίνει ευελιξία, αυτονομία και ελευθερία δράσεων στην ιδιωτική εκπαίδευση, και την αντιπολίτευση να αντιτείνει ότι διαλύονται εργασιακά και εκπαιδευτικά δικαιώματα προς όφελος μόνο των επιχειρηματιών».

«Είναι μια σημαντική παρέμβαση της κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό της Παιδείας και τη διόρθωση στρεβλώσεων που υπάρχουν ως αποτέλεσμα της ιδεοληπτικής εμμονής της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, που ακύρωσε με τις πολιτικές της το συνταγματικό δικαίωμα του γονέα να επιλέγει αν θέλει δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο για το παιδί του» τόνισε η υπουργός Παιδείας και συνέχισε: «Το σημερινό καθεστώς χαρακτηρίζεται από υπέρμετρο κρατισμό. Το νομοσχέδιο έρχεται να διορθώσει και να επιφέρει μια πιο υγιή λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων. Ήρθε η ώρα να διασφαλιστεί η κρατική εποπτεία αλλά και ταυτόχρονα να δοθεί ελευθερία, αυτονομία και μεγαλύτερη και αποτελεσματικότερη ευελιξία στην ιδιωτική εκπαίδευση, ώστε να ανταποκριθεί και στις σύγχρονες ανάγκες και στις απαιτήσεις των γονέων και των εκπαιδευτικών» πρόσθεσε.

Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Εκπαίδευσης (ΟΙΕΛΕ) έχει τοποθετηθεί αναλυτικά για το προς ψήφιση νομοσχέδιο τονίζοντας ότι «η παρουσίαση του σχεδίου νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση έχει σοκάρει και εξοργίσει όχι μόνο τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, αλλά και χιλιάδες πολίτες που αντιλαμβάνονται πλέον ότι η κυβέρνηση εκτελεί επιχειρηματικές εντολές και εργάζεται όχι για την αναβάθμιση της ποιότητας της Παιδείας, αλλά για τη μετατροπή του χώρου της εκπαίδευσης σε ένα απέραντο πεδίο ασύδοτης αγοραίας δραστηριότητας»

Μεταξύ των άρθρων που έχει τοποθετηθεί η ΟΙΕΛΕ είναι και εκείνο με τίτλο «Οργάνωση και πρόγραμμα ιδιωτικών σχολείων» του νομοσχεδίου με την Ομοσπονδία να σχολιάζει ότι «με το εν λόγω άρθρο δίνεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των σχολείων να προσλαμβάνουν εκπαιδευτικούς εκτός σχολικής μονάδας για την υλοποίηση των απογευματινών δράσεων, γεγονός το οποίο αποκλείει ουσιαστικά το υπάρχον προσωπικό, το οποίο θα πρέπει να αμείβεται υπερωριακά βάσει της οικείας εργατικής νομοθεσίας. «Βεβαίως, όλα αυτά θα είχαν ισχύ μόνο στην εξαιρετικά απίθανη περίπτωση που ένας ιδιοκτήτης τηρεί τη νομοθεσία. Στη συντριπτική πλειονότητα των ιδιωτικών σχολείων θα απασχολείται στις δράσεις το υπάρχον προσωπικό “εθελοντικά”, με την απειλή της ελεύθερης απόλυσης».

Για το συγκεκριμένο άρθρο η υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι «δίνουμε νέες ευκαιρίες απασχόλησης και αύξησης του μισθού του εκπαιδευτικού δυναμικού, με πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες επ’ αμοιβή και πέραν του κανονικού ωραρίου. Αυτό ήταν ένα πάγιο αίτημά τους, να έχουν πρόσθετη αμοιβή και δραστηριότητες» σημείωσε η Κεραμέως για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. «Χτίζουμε μια νέα σχέση εμπιστοσύνης. Πηγαίνουμε από τον υπερκρατισμό στην αυτονομία, στην ευελιξία και στην ενίσχυση καινοτόμων δραστηριοτήτων, πάντοτε μέσα σε ένα αυστηρό πλαίσιο νομοθεσίας».

Επικρίσεις έχει δεχθεί το νομοσχέδιο και για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα Ειδικά μαθήματα τα οποία θα εντάσσονται στην ενισχυτική διδασκαλία και θα αφαιρεθούν από το ωρολόγιο πρόγραμμα.

«Μέχρι σήμερα αυτά τα μαθήματα είτε δεν διδάσκονταν καθόλου είτε ήταν αποσπασματικά για τη συμμετοχή των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις. Για πρώτη φορά καθιερώνεται πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας. Είναι μια νομοθετική πρωτοβουλία που δημιουργεί νέες δυνατότητες και ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση» τόνισε η υπουργός.

Μάλιστα για το ζήτημα της ενισχυτικής διδασκαλίας τοποθετήθηκε το ΔΣ της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων.

Η ανακοίνωση:

Ενημερώνουμε την «άριστη» αλλά αστοιχείωτη κα Υπουργό ότι η ενισχυτική διδασκαλία παρέχεται για ενίσχυση και ενδυνάμωση στους μαθητές και για τα μαθήματα που ήδη υπάρχουν μέσα στο ημερήσιο ωρολόγιο πρόγραμμα. Εδώ διορθώνοντας συντακτικά και νοηματικά την υπουργό, τα διδακτικά αντικείμενα καταργούνται και υπό κάποιες ανεφάρμοστες προϋποθέσεις μπορούν να διδαχτούν εκτός κύριων ωρών διδασκαλίας και σε κάποια σχολεία.

Ο θεσμός της ενισχυτικής διδασκαλίας που παρουσιάζεται από την υπουργό ως καινοτομία έχει εφαρμοστεί πολλές φορές στο παρελθόν και έχει αποδειχθεί ανεφάρμοστος.

Η πρόταση για ενισχυτική διδασκαλία έχει εξασφαλισμένη την αποτυχία.

Αν πραγματικά θέλει η κα Υπουργός να ενισχύσει τα μαθήματα του σχεδίου, ας αφήσει τα τεχνάσματα, και να τα εντάξει μέσα στο κανονικό πρόγραμμα του σχολείου και στις τρεις τάξεις του Λυκείου σύμφωνα με τις προτάσεις της Ένωσής μας.

Η επίσημη κατάργηση των Ειδικών Μαθημάτων είναι αντισυνταγματική και η παραπλάνηση των ελπίδων των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών μέσω της υποτιθέμενης «ενισχυτικής» επιβάλει εκτός των άλλων και νομική παρέμβαση.

Στην ανάλυση της η ΟΙΕΛΕ στέκεται και στην «Αξιολόγηση ιδιωτικών σχολείων» σχολιάζοντας ότι «η ρύθμιση ορίζει ότι οι δομές, το εκπαιδευτικό έργο και οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων θα αξιολογούνται αναλόγως των κριτηρίων που έχουν ορισθεί για την αξιολόγηση των δημόσιων σχολείων, ενώ αναφέρει αορίστως ότι είναι δυνατή «η εφαρμογή πρόσθετων κριτηρίων αξιολόγησης από τα ιδιωτικά σχολεία».

Άξιο σημασίας είναι και το κομμάτι για τη «Συμπλήρωση ωραρίου και δυνατότητα μειωμένου ωραρίου ιδιωτικών εκπαιδευτικών». Επί του άρθρου η ΟΙΕΛΕ αναφέρει ότι «νομιμοποιείται η μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας, καταργώντας de facto το διοριστήριο μέσω της εκβιαζόμενης συναίνεσης».

«Το νομοσχέδιο λύνει τα χέρια των ιδιοκτητών ώστε να προχωρήσουν σε απολύσεις»

«Νομοθέτημα που αποστρέφεται την Παιδεία ως κοινωνικό αγαθό, που την αντιμετωπίζει ως εμπορικό προϊόν και που εχθρεύεται τους λειτουργούς της, τους μαθητές και τις οικογένειές τους», χαρακτήρισε η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση.

Υπογράμμισε επίσης πως «το νομοσχέδιο λύνει τα χέρια των ιδιοκτητών ώστε να προχωρήσουν σε απολύσεις και απελευθερώνει τους τίτλους σπουδών από τον απαραίτητο κρατικό έλεγχο, θέτοντας ζήτημα νομιμότητας στην έκδοσή τους και αμφισβητώντας την ισονομία μεταξύ μαθητών των δημοσίων και των ιδιωτικών σχολείων».

Στη συνέχεια ανέφερε πως «οι πάντες -πλην των ιδιοκτητών- ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, ακόμα και της ΔΑΚΕ, δηλαδή της συνδικαλιστικής παράταξης που πρόσκεινται στη ΝΔ».

Παράλληλα, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε εξηγήσεις από τα κυβερνητικά στελέχη σχετικά με δημοσιεύματα που αποκαλύπτουν πως ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων χρηματοδότησαν με ποσό άνω των 100.000 ευρώ το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας. Μάλιστα έκανε λόγο για μείζον πολιτικό και ηθικό ζήτημα.

«Νομοθετική πρωτοβουλία με δεξιά τοξικότητα» χαρακτηρίζει το ν/σ το ΚΙΝΑΛ

Η ειδική αγορήτρια του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου σχολίασε ότι «πιστεύαμε πως αυτό το νομοσχέδιο θα έφερνε ένα νέο τοπίο στην εκπαίδευση. Ωστόσο δυστυχώς αφορά μόνο μια συγκεκριμένη ομάδα ιδιωτικών σχολών, σχολάρχες στην πραγματικότητα. Είναι μια νομοθετική πρωτοβουλία με δεξιά τοξικότητα. Το υπουργείο Παιδείας προβάλλει την ανάγκη μεγαλύτερης ευελιξίας και αυτονομίας στις ιδιωτικές δομές, όμως αυτό συνδέεται και από ισχυρές δομές εποπτείας και ελέγχου της Πολιτείας».

Ιδιαίτερα επικριτική ήταν η κ. Κεφαλίδου και για «την κατάργηση της διετίας, η οποία απελευθερώνει τις απολύσεις για να μην δεσμεύονται οι σχολάρχες ενώ πλήττει τους εκπαιδευτικούς του οποίους μετατρέπει σε αναλώσιμους. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έχουν δίκαιο που φοβούνται ότι θα αλλάξει δραματικά το εργασιακό τους καθεστώς» ανέφερε.