Η αντιπαράθεση εστιάζεται στην τροπολογία του γραμματέα της ΝΔ Μανώλη Κεφαλογιάννη, για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» κατά τη διάρκεια των απεργιών της ΠΝΟ, (που έχει προκαλέσει και την απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας), το άρθρο 19 για την υπό προϋποθέσεις υπογραφή ατομικών συμβάσεων εργασίας των κατωτέρων πληρωμάτων στα ποντοπόρα πλοία και τα σκάφη αναψυχής, τη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων στην ακτοπλοΐα και την Αδριατική τους χειμερινούς μήνες, τη μείωση της δρομολόγησης των ταχύπλοων από επτά μήνες σε τέσσερις, καθώς και τη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να δρομολογούν δεύτερο πλοίο στην ίδια γραμμή, μονάχα για δύο μήνες το χρόνο αντί του υποχρεωτικού δεκάμηνου που ίσχυε ως σήμερα.
Τα παραπάνω μέτρα, μαζί με εκείνα της δημιουργίας των λιμενικών δικτύων και της προώθησης της παραχώρησής τους σε ιδιώτες ή ανώνυμες εταιρείες, συνιστούν για την κυβέρνηση, κινήσεις εκσυγχρονισμού, τόνωσης της αγοράς εργασίας και εγκατάλειψης ενός παρωχημένου μοντέλου που ισχύει από το 1974.
Για την αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά και κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης απηχούν απλώς τις θέσεις του εφοπλιστικού κλάδου. Τη θέση αυτή προέβαλε ανοιχτά ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Παπαδημούλης, επικαλούμενος τη στάση του επικεφαλής της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμη, ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής.
«Πέρα από συγχαρητήρια στον υπουργό, κατά την ακρόαση των φορέων, ο κ. Βενιάμης δεν είχε ούτε ένα αίτημα, κριτική, ή πρόταση στο νομοσχέδιο που είχατε ετοιμάσει» ανέφερε απευθυνόμενος στον υπουργό Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλη ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.
«Κάνω ό,τι είναι σωστό για την πατρίδα στις δύσκολες στιγμές που περνά. Αν επιχειρείτε τέτοιου είδους ανήθικες ταυτίσεις του υπουργού Ναυτιλίας με συμφέροντα, δεν μπορείτε να το πράξετε με τέτοιο επιχείρημα» απάντησε ο υπουργός.
«Εκτός της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που συγχαίρει τον υπουργό και την κυβέρνηση, όλοι οι κλάδοι των εργαζομένων που ασχολούνται με τη ναυτιλία, είναι αντίθετοι χωρίς καμία εξαίρεση» συνέχισε ο Δ. Παπαδημούλης. «Με το άρθρο 19 καταργείτε τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, καταργείτε τη 10μηνη υποχρεωτική ναυτολόγηση, μειώνετε τη δρομολόγηση των ταχύπλοων στους τέσσερις μήνες. Είναι ή δεν είναι όλα αυτά, αιτήματα της ΕΕ;» ρώτησε.
«Το μόνο που καταργείται, είναι η υποχρέωση του ιδιοκτήτη να διατηρεί το πλήρωμα όταν το πλοίο είναι ακινητοποιημένο. Δεν διαταράσσεται η συγκοινωνία των νησιών» υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας.
«Αν προχωρήσετε στο νομοσχέδιο, το χειμώνα δεν θα υπάρχουν καράβια» υποστήριξε με τη σειρά του ο πρόεδρος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Πάνος Καμμένος. Υπέρ της δρομολόγησης «πλοίου ασφαλείας» που θα εξασφαλίζει τη διάθεση των αγροτικών προϊόντων κατά την περίοδο της απεργίας της ΠΝΟ, τάχθηκε το ΠΑΣΟΚ, διά του εισηγητή του Κώστα Τριαντάφυλλου.
«Νομιμοποιείτε την απεργοσπασία (…) Βαφτίζετε εκσυγχρονισμό την επιστροφή στο Μεσαίωνα. Η πολιτική σας κτυπά με άγριο τρόπο το λαό, επαυξάνει τα προνόμια του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Είναι το δικό τους νομοσχέδιο!» κατηγόρησε την κυβέρνηση η Διαμάντω Μανωλάκου από το ΚΚΕ.
Η Χρυσή Αυγή καταψήφισε το νομοσχέδιο, υποστηρίζοντας ότι πωλούνται «και τα ασημικά της ναυτιλίας μας». Τέλος, η ΔΗΜΑΡ τάχθηκε υπέρ της δρομολόγησης του πλοίου ασφαλείας.