Πυρ ομαδόν από την αντιπολίτευση για τα κυβερνητικά μέτρα – «κοροϊδία» που θα «αναβαθμίσουν» τον σιδηρόδρομο

Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης στις νέες εξαγγελίες Μητσοτάκη για τη «δραστική αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας αλλά και ποιότητας των τρένων στη χώρα» όπως ειπώθηκαν σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο. Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για αναποτελεσματικά και υποκριτικά μέτρα, με τον Σωκράτη Φάμελλο σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή να ρωτά τον Πρωθυπουργό γιατί δεν υιοθετεί τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Το ΠΑΣΟΚ, κατέθεσε τη δική του πρόταση και προτείνει «διοικητική αναδιάρθρωση, σαφείς ρήτρες στις συμβάσεις με τους ιδιώτες και αξιοκρατία στις προσλήψεις. Είναι μια πρώτη δέσμη μέτρων προς συζήτηση με στόχο την ασφάλεια, την αξιοπιστία και την ανταγωνιστικότητα». Το ΚΚΕ κάνει λόγο για έναν «Νέο ΟΣΕ» με τα «υλικά του παλιού που οδήγησαν στο έγκλημα». Η Νέα Αριστερά, με δήλωση της βουλεύτριας Πέτης Πέρκα, καυτηριάζει την παρομοίωση Μητσοτάκη ο οποίος έκανε λόγο για έναν νέο ΟΣΕ στα πρότυπα της ΔΕΗ», θυμίζοντας το τίμημα που πλήρωσαν οι καταναλωτές μετά την εφαρμογή της «νέας ΔΕΗ» επί ΝΔ.
Αναποτελεσματικά και υποκριτικά χαρακτηρίζει, σε επίκαιρη ερώτηση που απευθύνει στον πρωθυπουργό, τα κυβερνητικά μέτρα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σωκράτης Φάμελλος και στον αντίποδα καλεί την κυβέρνηση να υιοθετήσει τις δίκαιες προτάσεις του κόμματός του. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ καλεί τον πρωθυπουργό να απαντήσει:
1. Γιατί δεν υιοθετεί τις κοστολογημένες προτάσεις που έχει καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία για την ακρίβεια και τους υψηλούς έμμεσους φόρους; Δηλαδή τη μείωση -ακόμα και την αναστολή για κάποιο διάστημα- του ΦΠΑ στα βασικά καταναλωτικά προϊόντα, τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα στο ελάχιστο της Ευρώπης και την ολική επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο; Γιατί δεν προχωράει στη φορολόγηση των υπερκερδών στα καρτέλ των τραπεζών, της εφοδιαστικής αλυσίδας και της ενέργειας;
2. Γιατί δεν υλοποιεί τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τους συνταξιούχους, που είναι η άμεση θέσπιση και καταβολή της 13ης σύνταξης (που είχε νομοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και κατήργησε η κυβέρνηση της ΝΔ), η κατάργηση της προσωπικής διαφοράς και η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για όλους; Γιατί δεν υλοποιεί τις συγκεκριμένες προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για το στεγαστικό ζήτημα; Δηλαδή την υλοποίηση δημόσιας πολιτικής στέγης, μέσω της οποίας θα υπάρχει προσφορά τουλάχιστον 10.000 κατοικιών το χρόνο για δημόσια κοινωνική και εργατική στέγη και για την εξάλειψη της αστεγίας, την ανακατεύθυνση πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης σε νέες οικογένειες, τη μείωση των επιτοκίων των στεγαστικών δανείων, την ουσιαστική αύξηση της επιδότησης ενοικίου, την υλοποίηση προγράμματος φοιτητικής στέγης και τη ρύθμιση της αγοράς του Airbnb;
«Την Τρίτη 22 Απριλίου για να καλύψετε το υπέρογκο πλεόνασμα ύψους 11,4 δισ. για το έτος 2024 και για να δημιουργήσετε επικοινωνιακές εντυπώσεις, προχωρήσατε σε ανακοίνωση χορήγησης επιδομάτων ύψους 590 εκατ. ευρώ σε περιορισμένες κοινωνικές ομάδες.
Από την ύπαρξη του υπερπλεονάσματος, αλλά και από την επιλογή των μέτρων που ανακοινώθηκαν, αποκαλύπτεται με σαφήνεια τόσο η υπερφορολόγηση και η αποτυχία δημοσιονομικού προγραμματισμού, όσο και η φτωχοποίηση των συνταξιούχων και ευρύτερων κοινωνικών στρωμάτων, αλλά και η υπέρμετρη αύξηση των ενοικίων. Τα προβλήματα αυτά αποτελούν αποτέλεσμα των κυβερνητικών σας επιλογών και δεν πρόκειται να αντιμετωπιστούν με τα μέτρα που ανακοινώθηκαν» αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και τονίζει ότι «η παροχή ποσού μόλις 20 ευρώ τον μήνα, που δεν θα καταβληθεί σε όλους τους χαμηλοσυνταξιούχους, δεν αντιμετωπίζει την ανάγκη ενίσχυσης που χρήζει αυτή η κοινωνική ομάδα».
Η ίδια λογική, όπως εξάλλου σημειώνει, διατρέχει και την καταβολή του επιδόματος, που επίσης δεν θα καταβληθεί σε όλους τους ενοικιαστές και ισοδυναμεί επίσης με μόλις 20 ευρώ τον μήνα. «Αν δεν υπάρξει πολιτική βούληση για να αντιμετωπιστούν το φορολογικό μείγμα και οι άδικοι έμμεσοι φόροι, τα καθηλωμένα εισοδήματα, η υπέρμετρη ακρίβεια, η μειωμένη προσφορά στέγης και οι υπέρογκες αυξήσεις των ενοικίων, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε.
Το υπερπλεόνασμα δημιουργήθηκε λόγω της φοροεπιδρομής που επέλεξε η κυβέρνησή σας. Τα χρήματα αυτά οφείλονται στην υπερφορολόγηση και προέρχονται σε μεγάλο ποσοστό από τους έμμεσους φόρους και όχι από τη φορολόγηση των ολιγοπωλίων που κερδοσκοπούν», αναφέρει ο κ. Φάμελλος.
Παράλληλα σημειώνει ότι η ακρίβεια και η αισχροκέρδεια των καρτέλ ευημερούν. «Μόλις πριν μερικές μέρες η Eurostat ανακοίνωσε ότι για τον Μάρτιο ο πληθωρισμός στην Ελλάδα ανήλθε στο το 3,1% (πολύ παραπάνω από τον μέσο όρο της Ευρώπης). Έχουμε τον 4ο υψηλότερο πληθωρισμό στην ΕΕ, την ώρα που οι Έλληνες βρίσκονται στον πάτο της λίστας της αγοραστικής δύναμης.
Το κόστος στέγασης έχει γίνει δυσβάστακτο, τα προγράμματα «Σπίτι μου 1» και «Σπίτι μου 2» απέτυχαν και η μεγάλη αύξηση των ενοικίων ξεπερνά κατά πολύ τη μικρή αύξηση των μισθών. Η κυβέρνησή σας αρνείται να υλοποιήσει μια ολοκληρωμένη και ουσιαστική στεγαστική πολιτική», αναφέρει και προσθέτει:
«Η κυβέρνηση και εσείς ο ίδιος, ενώ αναγκάζεστε να παραδεχθείτε την ανάγκη ενίσχυσης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, την αποτυχία σας στην πολιτική στέγης, αλλά και στη φορολογική πολιτική, συνεχίζετε τις άδικες επιλογές, τη στιγμή που τα δημοσιονομικά στοιχεία σας επιτρέπουν να λάβετε αποφάσεις για την ανατροπή της δημιουργηθείσας κατάστασης».
«Κοροϊδία και επικοινωνιακός αποπροσανατολισμός»
Για «κοροϊδία» και «επικοινωνιακό αποπροσανατολισμό» κάνει λόγο ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, σχολιάζοντας για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ.
«Αντί να αναμετρηθεί με τις βαθιές παθογένειες του σιδηροδρόμου που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, η κυβέρνηση, επιλέγει για ακόμη μία φορά να κινηθεί σε έναν επικοινωνιακό αποπροσανατολισμό, παρουσιάζοντας ως «μεταρρύθμιση» ένα σχέδιο που ανακυκλώνει τα ίδια προβλήματα» αναφέρει.
Όπως σημειώνει, «η επιλογή να παραδώσει τη διοίκηση κρίσιμων λειτουργιών του ΟΣΕ σε ξένο οργανισμό έναντι αδρής αμοιβής δεν συνιστά μεταρρύθμιση, αλλά ομολογία αποτυχίας. Αντί να ενισχυθεί η δημόσια διαχείριση με ουσιαστική αναβάθμιση τεχνογνωσίας και προσωπικού, εισάγεται ένα ασαφές και αδιαφανές σχήμα «τεχνικής διαχείρισης», χωρίς θεσμικές εγγυήσεις και χωρίς ουσιαστικό έλεγχο».
«Δια στόματος πρωθυπουργού ανακοινώθηκε η χρήση συστήματος γεωεντοπισμού (GPS) των τρένων. Δεν διασαφήνισε ωστόσο ο κ. Μητσοτάκης, πώς θα χρησιμοποιηθεί το εν λόγω σύστημα σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που υπάρχουν γαλαρίες χιλιάδων χιλιομέτρων χωρίς δορυφορική σύνδεση και ενώ όλοι γνωρίζουν ότι σε μεγάλο μέρος του σιδηροδρόμου δεν υπάρχει καν δυνατότητα τηλεφωνικής σύνδεσης, χρήσης κινητής τηλεφωνίας από επιβάτες αλλά ούτε και σύνδεση με το ίντερνετ» αναφέρει ο κ. Μεϊκόπουλος, προσθέτοντας πως «το σύστημα γεωεντοπισμού δεν αποτελεί δικλείδα ασφαλείας».
«Τα μοναδικά συστήματα που εγγυώνται την ασφάλεια κυκλοφορίας σε γραμμές υψηλών ταχυτήτων και προαστιακές γραμμές με πυκνή συχνότητα κυκλοφορίας είναι η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το ETCS. Είναι γνωστό άλλωστε ότι συστήματα γεωεντοπισμού του τροχαίου της υλικού διαθέτει η Hellenic Train από το 2018» τονίζει.
Ο αρμόδιος Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ακόμη πως «με το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης υποβαθμίζεται η διαφάνεια στις προσλήψεις με την ουσιαστική παράκαμψη του ΑΣΕΠ, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα για κομματικές επιλογές και ρουσφέτια, σε έναν Οργανισμό όπου η αναξιοκρατία την τελευταία περίοδο κυριαρχεί». «Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, οι προσλήψεις προσωπικού πρώτης γραμμής, όπως σταθμαρχών και κλειδούχων, θα γίνονται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, υπό την επίβλεψη του ίδιου πολιτικού προσωπικού που απέτυχε να διασφαλίσει την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Αντί για μια σοβαρή επένδυση στη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών, αντί για την άμεση κάλυψη των τεράστιων κενών σε κρίσιμες θέσεις ευθύνης με αδιάβλητες διαδικασίες, η Κυβέρνηση επιχειρεί ένα ακόμα επικοινωνιακό τέχνασμα και τη δημιουργία ενός ‘κομματικού στρατού’ στον ΟΣΕ. Με εξαγγελίες περί τεχνολογιών που ήδη εφαρμόζονται ή δεν επαρκούν για την ασφάλεια, επιβεβαιώνει ότι ούτε έχει σχέδιο, ούτε έχει μάθει τίποτα από την εθνική τραγωδία των Τεμπών» σημειώνει.
Ο κ. Μεϊκόπουλος τονίζει πως «ο ΟΣΕ χρειάζεται ριζική ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα του, διαφανείς και αδιάβλητες προσλήψεις, θεσμοθέτηση ελέγχου και λογοδοσίας, ουσιαστική επένδυση σε τεχνογνωσία, τεχνική ασφάλεια και ανθρώπινο δυναμικό».
«Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη και ο κ. Κυρανάκης επιμένουν να βαδίζουν στο δρόμο της ιδεοληπτικής εκχώρησης και της προχειρότητας, φέρνοντας το τρίτο κατά σειρά νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ μέσα σε δύο χρόνια. Η κοινωνία όμως δεν έχει περιθώρια για άλλο ένα σχέδιο που θυσιάζει τη δημόσια ασφάλεια και το δημόσιο συμφέρον στο βωμό της επικοινωνιακής σωτηρίας της κυβέρνησης» καταλήγει.
Τη δική του πρόταση παρουσιάζει το ΠΑΣΟΚ
Τη δική του πρόταση για τη λειτουργία του σιδηρόδρομου παρουσιάζει το ΠΑΣΟΚ. Προτείνει διοικητική αναδιάρθρωση, σαφείς ρήτρες στις συμβάσεις με τους ιδιώτες και αξιοκρατία στις προσλήψεις. Είναι μια πρώτη δέσμη μέτρων προς συζήτηση με στόχο την ασφάλεια, την αξιοπιστία και την ανταγωνιστικότητα.
Το ΠΑΣΟΚ προτείνει, μεταξύ άλλων, διοικητική αναδιάρθρωση με συγκρότηση Εθνικού Συμβουλίου Σιδηροδρομικών Μεταφορών. Ο πρόεδρος και τα μέλη του θα επιλέγονται αξιοκρατικά, με βάση επιστημονικά κριτήρια, χωρίς κομματική εξάρτηση.
Για το προσωπικό προβλέπονται:
- Νέες αξιοκρατικές προσλήψεις με διαφάνεια
- Μόνιμο, άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό
- Αξιολόγηση του υφιστάμενου προσωπικού
Άμεσα μέτρα για την ασφάλεια:
- Ολοκλήρωση της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης
- Κατασκευή υποδομών
- Συστήματα βίντεο επιτήρησης
- Ανανέωση με σύγχρονους συρμού
- Υπάρχει δέσμευση για σαφείς ρήτρες στις συμβάσεις με ιδιώτες, όπως και επανεξέταση της σύμβασης με τη Siemens Trading, εφόσον υπάρχει βάση για μη τήρηση υποχρεώσεων.
«Για εμάς αντιπολίτευση σημαίνει εφαρμόσιμες και καινοτόμες λύσεις», επισημαίνουν τα στελέχη της Χαριλάου Τρικούπη.
ΚΚΕ: «Νέος ΟΣΕ φτιαγμένος από τα ίδια υλικά που οδήγησαν στο έγκλημα»
Πυρά κατά της κυβέρνησης εξαπολύει το ΚΚΕ με αφορμή την τοποθέτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου «για τον σιδηρόδρομο και τις εξελίξεις σχετικά με το έγκλημα των Τεμπών».
«Δύο και πλέον χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών και ενώ διαβιβάζεται στη Βουλή η δικογραφία για ποινικές ευθύνες πρώην Υπουργών Μεταφορών της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Μητσοτάκης έρχεται να ξανα-εξαγγείλει μέτρα ασφαλείας και να παρουσιάσει τον “νέο ΟΣΕ”, που, όμως, είναι φτιαγμένος από τα ίδια υλικά, αυτά των κατευθύνσεων της ΕΕ που οδήγησαν στο έγκλημα, δηλαδή την εμπορευματοποίηση και την επιχειρηματική λειτουργία, που, εκτός των άλλων, αντιμετωπίζει την ασφάλεια ως “κόστος”», τονίζει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του.
Όπως υπογραμμίζουν από τον Περισσό «στη βάση αυτών των κατευθύνσεων μειώθηκε δραματικά το προσωπικό του ΟΣΕ, ιδιωτικοποιήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αδειοδοτήθηκαν να κυκλοφορούν στη χώρα μας τρένα που δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές πυροπροστασίας, ενώ σε όλη την ΕΕ κυκλοφορούν πάνω από 5.000 βαγόνια που είναι “για παλιοσίδερα”, σύμφωνα με ομολογία των ίδιων των εκπροσώπων της. Και μόνο ο παραλληλισμός με τη ΔΕΗ των πανάκριβων τιμολογίων και των χιλιάδων διακοπών ρεύματος ως πρότυπο για τον “νέο ΟΣΕ”, είναι αρκετός για να καταλάβει και ο πιο ανυποψίαστος τι ακριβώς ετοιμάζουν και στον σιδηρόδρομο…».
Κατά τα άλλα, συνεχίζει το ΚΚΕ, «ο κ. Μητσοτάκης εντόπισε και πάλι τις διαχρονικές ευθύνες του κράτους, μόνο που αυτές δεν “έπεσαν από τον ουρανό”, αλλά είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που υλοποίησαν όλες οι κυβερνήσεις και φυσικά αυτές της ΝΔ, όπως και η δική του».
«Γι’ αυτό και “απάντηση στο συλλογικό πένθος”, όπως χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός τη δίκαιη οργή του λαού και της νεολαίας για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, δεν είναι η συνέχιση του ίδιου δρόμου, αλλά να φτάσει αυτός ο αγώνας μέχρι τέλους, για την απόδοση όλων των ποινικών και πολιτικών ευθυνών και για σύγχρονες, ασφαλείς, αποκλειστικά κρατικές Μεταφορές, που θα λειτουργούν με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι το κέρδος», καταλήγει η ανακοίνωση του ΚΚΕ.
Νέα Αριστερά: «ΟΣΕ όπως ΔΕΗ, ‘πατέντες’ για την ασφάλεια, ΣΔΙΤ…και στο βάθος ιδιωτικοποίηση»
Η βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Πέτη Πέρκα, επαναλαμβάνοντας τη δήλωση του Πρωθυπουργού ο οποίος είπε πως «στόχος μας είναι ο ΟΣΕ να εξελιχθεί σε νέα ΔΕΗ», θύμισε ότι «το μοντέλο της ΝΔ για τη ΔΕΗ το πληρώνουν πολύ ακριβά οι καταναλωτές στη χώρα. Συγκεκριμένα σε κείμενό της αναφέρει:
«Στόχος μας είναι ο ΟΣΕ να εξελιχθεί σε νέα ΔΕΗ», δήλωσε ο Πρωθυπουργός στο Υπουργικό Συμβούλιο κατά την παρουσίαση του επερχόμενου νομοσχεδίου για τον Οργανισμό. Και ειλικρινά δεν ξέρω πόσο αισιόδοξοι μπορούμε να είμαστε μετά από αυτή τη δήλωση.
Πρώτον, γιατί το μοντέλο της ΝΔ για τη ΔΕΗ το πληρώνουν ακριβά – κυριολεκτικά και μεταφορικά – οι ίδιοι οι καταναλωτές στη χώρα μας.
Και δεύτερον, το σχέδιο για αναπροσαρμογή του συστήματος αμοιβών για τα ανώτερα στελέχη του ΟΣΕ, όπως έγινε στη ΔΕΗ, με εξαίρεση από τις προβλέψεις του Ενιαίου Μισθολογίου, η ‘ευελιξία’ που θα δοθεί στη νέα διοίκηση, οι fast-track προσλήψεις, η εκχώρηση αρμοδιοτήτων κτλ., ‘φωνάζει’ ιδιωτικοποίηση. Δηλαδή, σε μια ευρωπαϊκή οικογένεια που η τάση στις μεταφορές και στο σιδηρόδρομο ειδικότερα είναι οι επανακρατικοποιήσεις/επαναδημοτικοποιήσεις, η Ελλάδα επιλέγει το μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων, επιλέγει δηλαδή να είναι η ‘θλιβερή’ εξαίρεση.
Κατά τα άλλα, τι έχει να προτείνει ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, ώστε ο σιδηρόδρομος να κάνει αυτό το «άλμα ασφάλειας»;
Την ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας της κυκλοφορίας στο δίκτυο.
Δηλαδή ένα νέο Δευτεροβάθμιο Κέντρο Ελέγχου, το οποίο καταργήθηκε το 2020, όπως καταργήθηκαν και οι υπόλοιπες ‘δικλείδες ασφαλείας’ (τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, σύστημα ραδιοεπικοινωνίας GSM-R κτλ). Μία από αυτές αν λειτουργούσε κατά το έγκλημα των Τεμπών, πιθανότατα το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί.
Την τοποθέτηση πομποδέκτη για εντοπισμό των συρμών
Εδώ ο ταλαντούχος επικοινωνιακά κ. Κυρανάκης αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την εμπειρία του από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και μας διαφημίζει ένα σύστημα, μάλλον μια ‘πατέντα’, η οποία από τη μία εφαρμόστηκε ανεπιτυχώς στο Κτηματολόγιο, από την άλλη εμφανίζει πολλές ‘τρύπες’ (κίνδυνος απώλειας δορυφορικού σήματος, απουσία αισθητήρων εδάφους). Σε κάθε περίπτωση, τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας που πρέπει να έχει ο σιδηρόδρομος με βάση και τις ευρωπαϊκές Οδηγίες (τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση, ETCS), ακόμα δεν λειτουργούν.
Διακρατική συμφωνία με ξένο Οργανισμό για τη συντήρηση του δικτύου
Σας θυμίζει κάτι αυτό; Τις εξαγγελίες επί Υπουργού Κ. Καραμανλή για έργα άλλοτε 3, άλλοτε 3.5, άλλοτε 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), τα οποία δεν έγιναν ποτέ. Η τραγική κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου επί κυβέρνησης ΝΔ είναι πάντως γεγονός, κατάσταση που επιδεινώνεται συνεχώς.
Κατά τα άλλα, κάθε πρόταση της ΝΔ έχει και λίγο από αυστηροποίηση των κανονισμών, ποινές που φτάνουν και σε απόλυση για «σοβαρές αστοχίες», και φυσικά αξιολόγηση για τους δημόσιους υπαλλήλους.
Κλείνοντας, δεν μπορώ να μην σχολιάσω την ‘πίεση’ της κυβέρνησης προς τη Hellenic Train να αυξήσει τις επενδύσεις. Να θυμίσω απλά ότι πρόκειται για την ίδια κυβέρνηση που στη συμφωνία με την ιταλική σιδηροδρομική εταιρία για τις άγονες γραμμές, δέχθηκε να αφαιρεθεί η υποχρέωση της Hellenic Train για υποχρεωτικές επενδύσεις 600 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ παράλληλα ‘εξαφανίστηκαν’ και οι δεσμεύσεις του ελληνικού δημοσίου για την ολοκλήρωση των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.
Αυτή λοιπόν η κυβέρνηση, πλέον προσπαθεί με παραινέσεις να πείσει τη Hellenic Train για επενδύσεις, ενώ με λύσεις ‘πυροσβεστικές’ και ελλείψει συστημάτων, προσπαθεί να αντιμετωπίσει το κρίσιμο ζήτημα της ασφάλειας», καταλήγει.
Χαρίτσης: «Ομολογία ενοχής»
«Το σημερινό υπουργικό συμβούλιο δεν είναι τίποτε άλλο από ομολογία ενοχής», γράφει σε ανάρτησή του στο Facebook, ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης. «Ο κ. Μητσοτάκης ομολογεί ότι ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής και 26 ολόκληρους μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη εξακολουθεί να μην είναι ασφαλής», προσθέτει.
Σημειώνει ότι «το σύστημα ETCS, για τη λειτουργία του οποίου μέχρι σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επανειλημμένα και συνειδητά παραπλανά τους πολίτες, μαθαίνουμε επιτέλους ότι ακόμα δεν λειτουργεί», ενώ εκφράζει την ανησυχία του για το γεγονός ότι η κυβέρνηση θέλει να εφαρμόσει και στον ΟΣΕ «το μοντέλο της ΔΕΗ».
Χαρακτηρίζει ως «καθρεφτάκια για ιθαγενείς» τα ψηφιακά εργαλεία για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων που παρουσίασε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, επισημαίνοντας πως «ο σιδηρόδρομος ουδέποτε αποτέλεσε προτεραιότητα για την κυβέρνηση της ΝΔ» και ότι «με κατεστραμμένες και απαξιωμένες δημόσιες υποδομές, υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση και περαιτέρω ιδιωτικοποίηση, ο σιδηρόδρομος δεν γίνεται ασφαλής».
«Απαιτούμε και αγωνιζόμαστε για έναν ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο, σύγχρονο και ασφαλή. Που θα αποτελέσει το περιβαλλοντικό και οικονομικό μέσο μεταφοράς των εργαζόμενων, των φοιτητών, του κάθε πολίτη αυτής της χώρας που δεν ανήκει στους ευνοούμενους της κυβέρνησης Μητσοτάκη», καταλήγει στην ανάρτησή του ο κ. Χαρίτσης.