Η κυβέρνηση Μητσοτάκη «κατήργησε το 2020 τα μαθήματα ελευθέρου και γραμμικού σχεδίου ενώ αυτά συνεχίζουν να είναι μαθήματα πανελλήνιων εξετάσεων» καταγγέλλει με ανακοίνωση – κόλαφο το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (EETE). Παντελώς έκθετη παραμένει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, καθώς όπως καταγγέλλεται, «η αιτία που χάνουν αριστούχοι κατά τα άλλα μαθητές, το δικαίωμα εισαγωγής λόγω του σχεδίου σε πανεπιστημιακές σχολές που το σχέδιο είναι αναγκαία προϋπόθεση είναι η κατάργηση της διδασκαλίας της τέχνης στο Λύκειο από την υπουργό Παιδείας το 2020».
«Το Υπουργείο Παιδείας αφήνει εκτός σχολών χιλιάδες παιδιά ηθελημένα και εκ προμελέτης» υπογραμμίζει το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και τονίζει πως η Νίκη Κεραμέως «κατήργησε το 2020 τα μαθήματα ελευθέρου και γραμμικού σχεδίου σε όλα τα λύκεια της χώρας και ενώ αυτά συνεχίζουν να είναι μαθήματα πανελλήνιων εξετάσεων». «Η ύπαρξη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) επιβεβαιώνει την σημαντικότητα των ειδικών μαθημάτων, ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου για πολλά ΑΕΙ και τις καλλιτεχνικές σχολές» σημειώνουν και εξαπολύουν επίθεση στο υπουργείο Παιδείας: «Παρόλα αυτά η Υπουργός Παιδείας διατηρεί μία καθ΄ όλα αντιφατική στάση. Καταργεί το 2020 την διδασκαλία των δύο αυτών πανελληνίως εξεταζόμενων μαθημάτων Τέχνης στα δημόσια σχολεία, αλλά ταυτόχρονα θεσπίζει με το νέο σχέδιο νόμου Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ). Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν αριστούχοι αλλά εντελώς απροετοίμαστοι μαθητές» εξηγεί το EETE.
Όπως τόνισαν μιλώντας στο Kontra24 οι δύο αριστούχοι που δεν καταφέρνουν να μπουν στις σχολές επιθυμίας τους με το νέο σύστημα και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, οι αλλαγές που έφερε η κυβέρνηση τους αιφνιδίασαν. Ο Διονύσης επιθυμούσε να περάσει στην Αρχιτεκτονική, ωστόσο ο «κόφτης» της ΕΒΕ για 0.43 μονάδες τον μετέτρεψαν σε έναν «αποτυχημένο άριστο» όπως ανέφερε και στην επιστολή του.
«Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα».
Ο Διονύσης στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η ενημέρωση για την εφαρμογή της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα έγινε ελάχιστες ημέρες πριν την έναρξη των πανελληνίων. «Η διευκρινιστική εγκύκλιος έφυγε από το υπουργείο στις 24 Μαϊου 2021, έξι ημέρες πριν κλείσουν τα σχολεία ώστε να προετοιμαστούν οι μαθητές για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αποτέλεσμα αυτού, οι μαθητές δεν γνώριζαν πως μέσα σε λίγες ημέρες θα έπρεπε να κάνουν προετοιμασία ενός έτους στο γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο». τόνισε. «Απογοητεύτηκα από τη δήλωση της υπουργού. Μάλλον η κυρία Κεραμέως δεν γνωρίζει τις αλλαγές που επέφερε στο σύστημα φέτος. Πέρυσι θα περνούσα ιατρική», σχολίασε ο Διονύσης αναφορικά με την δήλωση της υπουργού Παιδείας στη Βουλή πως «ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή».
Στην εκπομπή καλεσμένη ήταν και η Φωτεινή Σαραφιανού, η οποία επίσης είχε στείλει επιστολή στην υπουργό Παιδείας, την οποία δημοσίευσε το alfavita.gr. «Νιώθω απογοητευμένη, αδικημένη και προδομένη από εσάς προσωπικά αλλά και από όλη την κυβέρνηση που υποτίθεται ότι αγκαλιάζει και καλοδέχεται τους άριστους, ότι τους θέλει στην Ελλάδα και την ελληνική εκπαίδευση», ανέφερε η Φωτεινή στην επιστολή της. Η υποψήφια μένει εκτός Αρχιτεκτονικής ΑΠΘ παρόλο που συγκέντρωσε 21.950 μόρια μαζί με το ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο έχοντας ήδη επιτύχει 18.700 μόρια στα γενικά μαθήματα του πεδίου.
Η Φωτεινή τόνισε τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν τα παιδιά εν μέσω πανδημίας υπογραμμίζοντας πως «διδασκόμασταν ελεύθερο σχέδιο διαδικτυακά λόγω πανδημίας, παρόλο που απαιτεί φυσική παρουσία», ενώ συνέχισε πως «παρόλο που περνάμε στις περισσότερες σχολές του πεδίου μας, είναι απαράδεκτο παιδιά που έχουν συγκεντρώσει 5.000 κάτω από εμάς αλλά πέτυχαν την ΕΒΕ του σχεδίου να μπουν στην αρχιτεκτονική».
Παραίτηση Κεραμέως και κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής απαιτούν με ψήφισμα χιλιάδες πολίτες
Παράλληλα, την παραίτηση της Υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, και την κατάργηση του μέτρου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής απαιτούν με διαδικτυακό ψήφισμα μαθητές και μαθήτριες, αντιδρώντας στις αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που εισάγει επί δύο χρόνια η Υπουργός, με την εκπαιδευτική κοινότητα να διαμαρτύρεται σύσσωμη για τον αποκλεισμό δεκάδων χιλιάδων μαθητών από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, που καταγγέλλεται πως μεθόδευσε το Υπουργείο μέσω της συγκεκριμένης βάσης. «Ζητούμε ένα υπουργείο Παιδείας στελεχωμένο με άτομα που θα γνωρίζουν το αντικείμενο και όχι άσχετους» αναφέρουν οι μαθητές, και επισημαίνουν επανειλημμένως ότι η Υπουργός επιχειρεί να επαναφέρει την εκπαιδευτική διαδικασία «σε συνθήκες μεσαίωνα», την ίδια ώρα που οι υπόλοιπες χώρες «αφήνουν πίσω τους την εισαγωγή λίγων στα πανεπιστήμια» και επενδύουν στον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης και του σχολείου.
«Ως μαθητές και εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας, ζητάμε την ανάκληση της τράπεζας θεμάτων, επαναφορά της κοινωνιολογίας (ή έστω να γίνονται και τα δύο μαθήματα) και των κοινωνικών-καλλιτεχνικών θεμάτων, την ανάκληση του νέου τερατουργήματος της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, την κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων και την αλλαγή του σχολείου ώστε να μην είναι εξετασιοκεντρικό, την μόνιμη περικοπή της ύλης των Πανελληνίων όπως έγινε τις τελευταίες δύο χρονιές, την κατάργηση του νόμου για την πανεπιστημιακή αστυνομία, την υποχρεωτική αξιολόγηση των καθηγητών υπερεξουσίες των διευθυντών, και φυσικά την παραίτηση σας» αναφέρουν μαθητές και μαθήτριες σε κείμενο που απευθύνουν προς την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, και συνοδεύει το διαδικτυακό ψήφισμα «Παραίτηση της Νίκης Κεραμέως – Ανάκληση της ΕΒΕ», το οποίο μέσα σε λίγες μόλις ώρες έχει ξεπεράσει τις 16.000 υπογραφές.