μιλούν για τα media
media-politikoi
Ρουσόπουλος και Παπακωνσταντίνου μιλούν για τα media
Μέσα από τα κείμενα τους σε ανύποπτο χρόνο ο Γ.Παπακωνσταντίνου, πριν λίγους μήνες ο Θ.Ρουσόπουλος αποκαλύπτεται η οπτική των έχων εξουσία για τα ΜΜΕ σε ένα διαρκές παζάρι ανταλλαγμάτων.
(αναδημοσίευση κειμένων από τις Τυπολογίες)
Ρουσόπουλος και Παπακωνσταντίνου μιλούν για τα media
(αναδημοσίευση από Τυπολογίες, Παρόν)
Δύο πρόσωπα με πρωταγωνιστικό ρόλο στα ΜΜΕ, «μιλούν» σήμερα μέσα από το κείμενα τους. Ο υπουργός Οικονομικών , Γιώργος Παπακωνσταντίνου ο οποίος μιλούσε για τη γραμμή στα «δελτία των οκτώ», και το μειωμένο ρόλο των εφημερίδων στο ΙΣΤΑΜΕ, αλλά και ο πρώην υπουργός Επικρατείας, επί ΝΔ, Θόδωρος Ρουσόπουλος, ο οποίος θεωρεί θετικές τις παρεμβάσεις τους στο νομοθετικό πεδίο των ΜΜΕ, αναζητώντας ευθύνες σε επιχειρηματίες και δημοσιογράφους.
Γ. Παπακωνσταντίνου: «Οι εφημερίδες δεν παίζουν ρόλο στη ενημέρωση του πολίτη!
Η σημερινή κυβερνητική πολιτική στο χώρο των media μπορεί να εξηγηθεί ιστορικά. Ήδη από τις αρχές του 2009 τα σημερινά κυβερνητικά στελέχη που καθορίζουν την κεντρική πολιτική σκηνή είχαν συνολική άποψη απέναντι στα ΜΜΕ, κυρίως τα «παραδοσιακά».
Ο νυν υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου τον Ιανουάριο του 2009 ως επικεφαλής του τομέα επικοινωνίας του ΠΑΣΟΚ περιέγραψε με αποκαλυπτικούς χαρακτηρισμούς τη θεώρηση της νέας ηγετικής ομάδας του κόμματος έναντι των media, στην ημερίδα του ΙΣΤΑΜΕ με θέμα « Οι εξελίξεις στο χώρο των ΜΜΕ-νέα φαινόμενα και κοινωνική δυναμική».
Στην ομιλία του σημείωνε πως «οι εφημερίδες δεν παίζουν τον βασικό ρόλο στην ενημέρωση του μέσου Έλληνα πολίτη, ασχέτως αν εμείς, που κινούμαστε σε ορισμένα τετράγωνα στην Αθήνα, πολλές φορές νομίζουμε ότι ένα παραπολιτικό έχει αλλάζει τη ζωή στην Ελλάδα». Εξ΄αρχής ο Γ. Παπακωνσταντίνου έκανε διάκριση ανάμεσα στα «παραδοσιακά Μέσα» στα οποία βρίσκεται η «μυθολογία» περί «διαπλοκής» και τα «νέα Μέσα».
Υποστήριξε ότι τα ΜΜΕ «δεν επηρεάζουν και δεν αλλάζουν συνειδήσεις» και οι πολίτες «δεν χειραγωγούνται», επειδή ο «κόσμος γνωρίζει πάρα πολύ καλά τι συμβαίνει, γνωρίζει τους επηρεασμούς, γνωρίζει τις θέσεις όσων μιλούν στα κανάλια, γνωρίζει τις επιχειρηματικές τους ιδιότητες». Αναλύοντας την ολοένα και μεγαλύτερη επιρροή που έχουν τα νέα Μέσα, blogs, ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα, ο τότε υπεύθυνος γραφείου Τύπου του ΠΑΣΟΚ ανέφερε πως το κόμμα μοίρασε blackberry σε όλους τους πολιτικούς συντάκτες και τα στελέχη για να στέλνει άμεσα πληροφορίες. Σε άλλο σημείο της ομιλίας τους είπε χαρακτηριστικά «Για να κάνεις πολιτική δουλειά δεν μπορείς να περιμένεις τη γραμμή να περάσει από τα δελτία των 8.00».
Και φθάνοντας στο δια ταύτα ο Γ. Παπακωνσταντίνου οριοθέτησε τη νέα πολιτική του ΠΑΣΟΚ έναντι των ΜΜΕ. Όχι περιοριστική και αυστηρή νομοθεσία αλλά μόνο η θεσμοθέτηση κανόνων, συμμετοχή του πολίτη, διαφάνεια χωρίς καμία διακριτή μεταχείριση «χρήσης παραδοσιακών ή νέων Μέσων για ένα παιχνίδι εξουσίας» , τήρηση βασικών κανόνων ανταγωνισμού με συγκεκριμένους τρόπους, διεθνώς παραδεκτούς.
Είχε μάλιστα «προβλέψει» και τις αντιδράσεις για τη νέα αυτή πολιτική λέγοντας χαρακτηριστικά «να είστε σίγουροι ότι όσο προχωράμε, το τοπίο κάθε άλλο παρά θα γίνεται απλό. Θα γίνεται πιο πολύπλοκο και οι σχέσεις θα γίνονται πιο υπόγειες»...
Θ.Ρουσόπουλος: « Κρατικοδίαιτοι επιχειρηματίες -ημιμαθείς δημοσιογράφοι»
Μετά τις δηλώσεις του στο «Κ» της «Καθημερινής» για την πορεία του Αθήνα 984 ο Θόδωρος Ρουσόπουλος επιχειρεί τη δεύτερη παρέμβαση του, αυτή τη φορά, απαντώντας σε ερωτήσεις για την κρίση στα ΜΜΕ, από το εξειδικευμένο περιοδικό «Δίκαιο Μέσων Ενημέρωσης & Επικοινωνίας» . Ο πρώην υπουργός θεωρεί πως οι νομοθετικές του παρεμβάσεις είχαν θετικό αποτέλεσμα.
«Οι περισσότεροι επιχειρηματίες των Μέσων στην Ελλάδα προσδοκούσαν δάνειο από μια κρατική τράπεζα, κρατική διαφήμιση και κρατικές επιχορηγήσεις,» δηλώνει ο πρώην υπουργός Επικρατείας, Θ. Ρουσόπουλος. Οι δημοσιογράφοι «ημιμαθείς, τηλεοπτικοί συνήθως, ηγήτορες της κοινής γνώμης εκπαίδευσαν ημιμαθώς το κοινό μια όλοι μαζί πλέουν ευτυχείς στη λίμνη της ανόητης και εύκολης καταγγελίας, της δήθεν δημοσιογραφίας, του δήθεν δημοκρατικού πλουραλισμού», τα οποία όμως «για να συνεχίσουν», «κραταιά επί χρόνια», «μάλλον αποδίδουν επιχειρηματικά».
«Το πρόβλημα δεν είναι τόσο το περιεχόμενο των νόμων αλλά και το οξύ και χρονίζον διπλό μας έλλειμμα: αφενός στην εφαρμογή του νόμου και αφετέρου στην καλλιέργεια μιας μιντιακής μας παιδείας τόσο στους πομπούς και αναμεταδότες της πληροφορίας όσο και στους δέκτες της. Ο Θ. Ρουσόπουλος θεωρεί πως η άρση της κατοχής του 25% ενός τηλεοπτικού σταθμού έδωσε «μια νέα ευκαιρία στις επιχειρήσεις των Μέσων να ξεφύγουν από ένα τριτοκοσμικό μοντέλο χρηματοδότησης» και να εισρεύσουν ευρωπαϊκά κεφάλαια και να καταργηθούν οι αχυράνθρωποι». «Το ίδιο βοήθησε», υποστηρίζει «και η νομοθέτηση των κανόνων της ψηφιακής εποχής, οι χάρτες των ψηφιακών συχνοτήτων» κ.α. Ανεξάρτητα από την κρίση ο Θ. Ρουσόπουλος θεωρεί πως «σήμερα, σε ευρωπαϊκό πλέον επίπεδο είναι αδήριτη η ανάγκη θεσμοθέτησης ρυθμιστικού πλαισίου για το διαδύκτιο»
Ποιοι θα επιβιώσουν στο Internet ; Θα επικρατήσουν «δύο τύποι» κατά το Θ. Ρουσόπουλο. «Οι παραδοσιακοί και πλούσιοι εκδότες αφενός, και οι έχοντες τρομερά ενδιαφέρουσες νέες ιδέες αφετέρου».
(αναδημοσίευση από Τυπολογίες, Παρόν)
Δύο πρόσωπα με πρωταγωνιστικό ρόλο στα ΜΜΕ, «μιλούν» σήμερα μέσα από το κείμενα τους. Ο υπουργός Οικονομικών , Γιώργος Παπακωνσταντίνου ο οποίος μιλούσε για τη γραμμή στα «δελτία των οκτώ», και το μειωμένο ρόλο των εφημερίδων στο ΙΣΤΑΜΕ, αλλά και ο πρώην υπουργός Επικρατείας, επί ΝΔ, Θόδωρος Ρουσόπουλος, ο οποίος θεωρεί θετικές τις παρεμβάσεις τους στο νομοθετικό πεδίο των ΜΜΕ, αναζητώντας ευθύνες σε επιχειρηματίες και δημοσιογράφους.
Γ. Παπακωνσταντίνου: «Οι εφημερίδες δεν παίζουν ρόλο στη ενημέρωση του πολίτη!
Η σημερινή κυβερνητική πολιτική στο χώρο των media μπορεί να εξηγηθεί ιστορικά. Ήδη από τις αρχές του 2009 τα σημερινά κυβερνητικά στελέχη που καθορίζουν την κεντρική πολιτική σκηνή είχαν συνολική άποψη απέναντι στα ΜΜΕ, κυρίως τα «παραδοσιακά».
Ο νυν υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου τον Ιανουάριο του 2009 ως επικεφαλής του τομέα επικοινωνίας του ΠΑΣΟΚ περιέγραψε με αποκαλυπτικούς χαρακτηρισμούς τη θεώρηση της νέας ηγετικής ομάδας του κόμματος έναντι των media, στην ημερίδα του ΙΣΤΑΜΕ με θέμα « Οι εξελίξεις στο χώρο των ΜΜΕ-νέα φαινόμενα και κοινωνική δυναμική».
Στην ομιλία του σημείωνε πως «οι εφημερίδες δεν παίζουν τον βασικό ρόλο στην ενημέρωση του μέσου Έλληνα πολίτη, ασχέτως αν εμείς, που κινούμαστε σε ορισμένα τετράγωνα στην Αθήνα, πολλές φορές νομίζουμε ότι ένα παραπολιτικό έχει αλλάζει τη ζωή στην Ελλάδα». Εξ΄αρχής ο Γ. Παπακωνσταντίνου έκανε διάκριση ανάμεσα στα «παραδοσιακά Μέσα» στα οποία βρίσκεται η «μυθολογία» περί «διαπλοκής» και τα «νέα Μέσα».
Υποστήριξε ότι τα ΜΜΕ «δεν επηρεάζουν και δεν αλλάζουν συνειδήσεις» και οι πολίτες «δεν χειραγωγούνται», επειδή ο «κόσμος γνωρίζει πάρα πολύ καλά τι συμβαίνει, γνωρίζει τους επηρεασμούς, γνωρίζει τις θέσεις όσων μιλούν στα κανάλια, γνωρίζει τις επιχειρηματικές τους ιδιότητες». Αναλύοντας την ολοένα και μεγαλύτερη επιρροή που έχουν τα νέα Μέσα, blogs, ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα, ο τότε υπεύθυνος γραφείου Τύπου του ΠΑΣΟΚ ανέφερε πως το κόμμα μοίρασε blackberry σε όλους τους πολιτικούς συντάκτες και τα στελέχη για να στέλνει άμεσα πληροφορίες. Σε άλλο σημείο της ομιλίας τους είπε χαρακτηριστικά «Για να κάνεις πολιτική δουλειά δεν μπορείς να περιμένεις τη γραμμή να περάσει από τα δελτία των 8.00».
Και φθάνοντας στο δια ταύτα ο Γ. Παπακωνσταντίνου οριοθέτησε τη νέα πολιτική του ΠΑΣΟΚ έναντι των ΜΜΕ. Όχι περιοριστική και αυστηρή νομοθεσία αλλά μόνο η θεσμοθέτηση κανόνων, συμμετοχή του πολίτη, διαφάνεια χωρίς καμία διακριτή μεταχείριση «χρήσης παραδοσιακών ή νέων Μέσων για ένα παιχνίδι εξουσίας» , τήρηση βασικών κανόνων ανταγωνισμού με συγκεκριμένους τρόπους, διεθνώς παραδεκτούς.
Είχε μάλιστα «προβλέψει» και τις αντιδράσεις για τη νέα αυτή πολιτική λέγοντας χαρακτηριστικά «να είστε σίγουροι ότι όσο προχωράμε, το τοπίο κάθε άλλο παρά θα γίνεται απλό. Θα γίνεται πιο πολύπλοκο και οι σχέσεις θα γίνονται πιο υπόγειες»...
Θ.Ρουσόπουλος: « Κρατικοδίαιτοι επιχειρηματίες -ημιμαθείς δημοσιογράφοι»
Μετά τις δηλώσεις του στο «Κ» της «Καθημερινής» για την πορεία του Αθήνα 984 ο Θόδωρος Ρουσόπουλος επιχειρεί τη δεύτερη παρέμβαση του, αυτή τη φορά, απαντώντας σε ερωτήσεις για την κρίση στα ΜΜΕ, από το εξειδικευμένο περιοδικό «Δίκαιο Μέσων Ενημέρωσης & Επικοινωνίας» . Ο πρώην υπουργός θεωρεί πως οι νομοθετικές του παρεμβάσεις είχαν θετικό αποτέλεσμα.
«Οι περισσότεροι επιχειρηματίες των Μέσων στην Ελλάδα προσδοκούσαν δάνειο από μια κρατική τράπεζα, κρατική διαφήμιση και κρατικές επιχορηγήσεις,» δηλώνει ο πρώην υπουργός Επικρατείας, Θ. Ρουσόπουλος. Οι δημοσιογράφοι «ημιμαθείς, τηλεοπτικοί συνήθως, ηγήτορες της κοινής γνώμης εκπαίδευσαν ημιμαθώς το κοινό μια όλοι μαζί πλέουν ευτυχείς στη λίμνη της ανόητης και εύκολης καταγγελίας, της δήθεν δημοσιογραφίας, του δήθεν δημοκρατικού πλουραλισμού», τα οποία όμως «για να συνεχίσουν», «κραταιά επί χρόνια», «μάλλον αποδίδουν επιχειρηματικά».
«Το πρόβλημα δεν είναι τόσο το περιεχόμενο των νόμων αλλά και το οξύ και χρονίζον διπλό μας έλλειμμα: αφενός στην εφαρμογή του νόμου και αφετέρου στην καλλιέργεια μιας μιντιακής μας παιδείας τόσο στους πομπούς και αναμεταδότες της πληροφορίας όσο και στους δέκτες της. Ο Θ. Ρουσόπουλος θεωρεί πως η άρση της κατοχής του 25% ενός τηλεοπτικού σταθμού έδωσε «μια νέα ευκαιρία στις επιχειρήσεις των Μέσων να ξεφύγουν από ένα τριτοκοσμικό μοντέλο χρηματοδότησης» και να εισρεύσουν ευρωπαϊκά κεφάλαια και να καταργηθούν οι αχυράνθρωποι». «Το ίδιο βοήθησε», υποστηρίζει «και η νομοθέτηση των κανόνων της ψηφιακής εποχής, οι χάρτες των ψηφιακών συχνοτήτων» κ.α. Ανεξάρτητα από την κρίση ο Θ. Ρουσόπουλος θεωρεί πως «σήμερα, σε ευρωπαϊκό πλέον επίπεδο είναι αδήριτη η ανάγκη θεσμοθέτησης ρυθμιστικού πλαισίου για το διαδύκτιο»
Ποιοι θα επιβιώσουν στο Internet ; Θα επικρατήσουν «δύο τύποι» κατά το Θ. Ρουσόπουλο. «Οι παραδοσιακοί και πλούσιοι εκδότες αφενός, και οι έχοντες τρομερά ενδιαφέρουσες νέες ιδέες αφετέρου».