
«Το καθεστώς Μητσοτάκη κάνει ό,τι μπορεί για να μπαζώσει την αλήθεια» τόνισε ο Σωκράτης Φάμελλος.
«Είναι προκλητικό ότι λείπει από την αίθουσα ο κ. Μητσοτάκης ο οποίος είναι στα πρόσωπα που ελέγχεται. Είναι διπλά προκλητικό, θα πρέπει να ντρέπεται που ήρθε να ζητήσει τα ρέστα και να προσπαθήσει να βγει από πάνω» σημείωσε.
«Πείτε στον κύριο Μητσοτάκη ότι δεν μπορεί να αποδράσει από τις ευθύνες του όπως έφυγε σήμερα άρον άρον. Η ευθύνη και για τη σύγκρουση αλλά και για το δεύτερο μεγάλο έγκλημα, αυτό της συγκάλυψης, είναι της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Αυτό δεν θα ξεχαστεί από την ελληνική κοινωνία» προσέθεσε ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ.
«Η σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη φανέρωσε, με τον πιο σκληρό τρόπο, την απαξίωση του σιδηροδρόμου από Κυβερνήσεις που μεθόδευσαν την πολυδιάσπαση του ΟΣΕ, την κακοδιαχείριση με σκάνδαλα, τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις, τη διευκόλυνση της ιδιωτικοποίησης της περιουσίας του και την διανομή του συγκοινωνιακού του έργου σε ιδιωτικά συμφέροντα. Αυτό το έργο είχε ξεκινήσει από τη δήθεν “εξυγίανση” του ΟΣΕ, από τον κ. Κωστή Χατζηδάκη. Τότε ξεκινήσατε και την απογύμνωση του ΟΣΕ από εξειδικευμένο προσωπικό, το πολύτιμο κεφάλαιό του» συμπλήρωσε.
«Το έργο αυτό της μείωσης προσωπικού το συνέχισε ο κ. Καραμανλής από το 2019, αποδομώντας ότι είχαμε διορθώσει κατά την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Λόγω των πολιτικών της ΝΔ το σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν επικίνδυνο, χωρίς τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, χωρίς στελέχη. Ποιος ευθύνεται για τη μείωση των εργαζομένων στον ΟΣΕ κατά 50% από το 2019 μέχρι το 2022; Γιατί δεν αποκαταστάθηκε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στην Λάρισα που καταστράφηκε τον Ιούλιο του 2019; Γιατί η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών δεν έπραξε απολύτως τίποτα ώστε να επαναλειτουργήσει το Δευτεροβάθμιο Όργανο Ελέγχου, που λειτουργούσε στην Καρόλου μέχρι και τον Μάιο του 2020 αν και ήταν απολύτως αναγκαίο για την ασφάλεια των συγκοινωνιών; Ποιος έδωσε το δικαίωμα στον κ. Καραμανλή να νομιμοποιεί παράνομες μετατάξεις Ποιοι και γιατί δεν φρόντισαν να καθορίσουν και να εφαρμόσουν τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, σύμφωνα με τους επιβεβλημένους Εθνικούς Κανόνες Ασφάλειας που εσείς νομοθετήσατε με τον 4632/19;» αναρωτήθηκε.
«Θέλουμε μία ξεκάθαρη απάντηση: Γνώριζαν ή όχι ο πρωθυπουργός της χώρας και οι αρμόδιοι υπουργοί την κατάσταση και την επικινδυνότητα του σιδηροδρόμου; Υπήρχε πληθώρα εγγράφων, που ελάμβαναν από υπηρεσιακά στελέχη και εργαζόμενους για την έλλειψη ασφάλειας; Ποιος έθαψε τα εξώδικα των εργαζομένων; Γιατί ενώ υπήρχε διπλή γραμμή που παραδόθηκε προς χρήση μόλις το 2018, υπήρξε πορεία των τραίνων στην ίδια γραμμή; Ποιος ευθύνεται για την τραγική καθυστέρηση των έργων σηματοδότησης και τηλεχειρισμού, που είχαν δρομολογηθεί με παρεμβάσεις κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και είχαν ορίζοντα μόλις ενός χρόνου όταν αναλάβατε την κυβέρνηση;» συνέχισε.
Ποιος φταίει για την απαλλαγή των επενδύσεων που υποχρεούταν να κάνει η Hellenic Train και μειώθηκαν από 645 εκατομμύρια σε 62 εκατομμύρια με υπογραφή του κυρίου Καραμανλή, ενώ απαλλάχθηκε το ελληνικό Δημόσιο από έργα ασφάλειας, επί κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας; Ποιος ευθύνεται για τα συνεχή συμβάντα – προάγγελους δυστυχώς της τραγωδίας, μέχρι και την πτώση καλωδίου λίγες ημέρες πριν από τη σύγκρουση; Ποιος αγνόησε την προειδοποίηση της Εθνικής Αρχής Ασφάλειας το 2021 που μιλούσε για κινδύνους από τις καθυστερήσεις των έργων ασφάλειας; Τι απαντάτε σε όλα αυτά;» κατέληξε.