Υπό τον τίτλο «Εκπαίδευση για ένα λαμπρό μέλλον στην Ελλάδα» παρουσιάστηκε την Πέμπτη η έκθεση του ΟΟΣΑ, που αποτυπώνει την κατάσταση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και περιλαμβάνει σειρά προτάσεων για αναδιαρθρώσεις. Την έκθεση, η σύνταξη της οποίας αποτελεί και πρόβλεψη του μνημονίου σε ό,τι αφορά την Παιδεία, παρουσίασαν ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, η Γκαμπριέλα Ράμος, εκ μέρους του ΟΟΣΑ, και ο Φρανκ Βαν Ντρίσε εκ μέρους της Κομισιόν.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα του ΟΟΣΑ «η Ελλάδα αναγνώρισε την αναγκαιότητα βελτίωσης της Εκπαίδευσης και μεταρρυθμίσεων, οι οποίες θα αντιμετωπίσουν ορισμένες από τις βασικές εκπαιδευτικές προκλήσεις». Παράλληλα, ο ΟΟΣΑ εξέφρασε την ικανοποίηση του για την προώθηση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στον χώρο της Παιδείας. «Η έκθεση αναγνωρίζει τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης να βελτιώσει την ποιότητα και την ισονομία στο εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από ένα συνδυασμό καινοτόμων πολιτικών και εις βάθος διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων», αναφέρει ο ΟΟΣΑ και προτρέπει την κυβέρνηση να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο.
Αξιολόγηση και αυτονομία σχολείων στο επίκεντρο
Η έκθεση επικεντρώνεται στην αξιολόγηση του προσωπικού και την αυτονομία των σχολείων, επισημαίνοντας ότι πρέπει να σχεδιαστούν έγκυρες και αξιόπιστες αξιολογήσεις των μαθητών και βελτιωμένες αυτό-αξιολογήσεις του σχολείου.
«Είναι απαραίτητο να αναθέσουμε ισχυρότερους ρόλους στους διευθυντές των σχολείων, να παρέχουμε μεγαλύτερη εργασιακή σταθερότητα και καινοτόμα εργαλεία επαγγελματικής εξέλιξης, να σχεδιάσουμε έγκυρες και αξιόπιστες αξιολογήσεις των μαθητών και βελτιωμένες αυτό-αξιολογήσεις του σχολείου, να αναπτύξουμε μια δέσμη στρατηγικών αρχών για την χάραξη πολιτικής σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευσης και να ενισχύσουμε την ποιότητα των μαθημάτων στο σχολείο ώστε να καταπολεμήσουμε την παραπαιδεία».
Η Γκαμπριέλα Ράμος τόνισε πως είναι αναγκαίο να βρίσκονται οι μαθητές στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισεις. «Η Ελλάδα μπορεί να μετατρέψει το εκπαιδευτικό της σύστημα σε κινητήριο μοχλό μιας πιο συμμετοχικής και βιώσιμης ανάπτυξης. Η τρέχουσα ατζέντα εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης θα πρέπει να τοποθετεί τους μαθητές στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής πολιτικής, να αυξάνει την αυτονομία των σχολείων και να βοηθά τους εκπαιδευτικούς να γίνουν η πηγή της σχολικής βελτίωσης».