Όπως ανέφερε το ραδιοτηλεοπτικό Ολλανδικό δίκτυο NOS, o Veeru Mewa ο οποίος εκπροσωπεί νομικά τις οικογένειες των θυμάτων διεκδίκησε και κατάφερε να πετύχει για τους εντολείς του την αποζημίωση των 130.000 ευρώ ανά θύμα, ποσόν που άλλωστε προβλέπεται και από τη Σύμβαση του Μόντρεαλ, η οποία μάλιστα αναφέρει ρητώς πως αυτό οφείλει να καταβληθεί ανεξαρτήτως των συνθηκών και των αιτίων του δυστυχήματος. 

Στις 17 Ιουλίου του 2015 το αεροσκάφος της Malaysia Airlines εκτελούσε πτήση από Αμστερνταμ προς Κουάλα Λουμπούρ όταν συνετρίβη στην Ανατολική Ουκρανία, έχοντας δεχθεί πλήγμα από πύραυλο εδάφους-αέρος BUK, ρωσικής κατασκευής, πόρισμα στο οποίο οδηγήθηκε έρευνα 15 μηνών των Ολλανδικών Αρχών, στην οποία ωστόσο συμμετείχαν εμπειρογνώμωνες και από πέντε ακόμη κράτη. 

Επίσης, όπως αναφέρθηκε, η ενδελεχής μελέτη των προσομοιώσεων της τροχιάς του πυραύλου υποδεικνύει ότι εκτοξεύτηκε από κάποια περιοχή νοτιοανατολικά του Γκράμποβο, περιοχή η οποία ελέγχεται κυρίως από τους ρωσόφωνους αυτονομιστές

Το συμπέρασμα των εμπειρογνωμόνων στηρίχθηκε στην ενδελεχή μελέτη των χαρακτηριστικών μεταλλικών θραυσμάτων και ιχνών χρώματος που βρέθηκαν στις σορούς των μελών του πληρώματος που τη μοιραία ώρα βρίσκονταν στο πιλοτήριο, κοντά στο σημείο της έκρηξης του πυραύλου.

Τα τρία μέλη του πληρώματος πέθαναν ακαριαία. Οι εμπειρογνώμονες που διερεύνησαν το πολύνεκρο συμβάν, όμως, συνέλεξαν και μελέτησαν ενδελεχώς αρκετούς τόνους συντριμμιών αλλά και ανθρώπινες σορούς, ακόμη και μέλη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η έρευνα δεν επιρρίπτει την ευθύνη για τη κατάρριψη του αεροσκάφους σε καμία από τις αντιμαχόμενες πλευρές. Αυτό είναι ένα καθήκον που έχουν επωμισθεί οι Ολλανδοί εισαγγελείς.

Ωστόσο, φαίνεται να συμφωνούν με τη θεωρία των αμερικανικών αρχών ότι το Boeing 777 καταρρίφθηκε από ρωσόφωνους αυτονομιστές με έναν πύραυλο εδάφους-αέρος SA-11 ή Buk.

Η επιτροπή, εξάλλου, ήταν εξαιρετικά επικριτική εναντίον των Αρχών της Ουκρανίας, επειδή αμέλησαν να επιβάλουν απαγόρευση πτήσεων πάνω από την εμπόλεμη ζώνη.