της Γεωργίας Κριεμπάρδη

«Να μη φοβούνται τα παιδιά, να καταγγέλλουν ό,τι συμβαίνει. Ο φόβος κάνει τους ανθρώπους σαν τα ζιζάνια, μεγαλώνουν και θα κάνουν επίθεση και σε άλλους ανθρώπους. Πρέπει να τους ξεριζώνουμε. Νομίζουν ότι μπορούν να μας κάνουν ό,τι και στο παρελθόν, αλλά πλέον υπάρχουν νόμοι» λέει η Κ. στο ΤΡΡ, μία μέρα μετά τη μήνυση που κατέθεσε στη ΓΑΔΑ, σε βάρος εργαζόμενου στο κατάστημα του Σκλαβενίτη στην Καλλιθέα.

Όπως μας περιγράφει, χθες το πρωί στις 7.30 πήγαινε προς το σούπερ μάρκετ και διασχίζοντας τον στενό πεζόδρομο «Αργοναυτών», στα μισά του δρόμου, αισθάνθηκε έναν άνθρωπο να έρχεται επιθετικά προς το μέρος της. «Ρώτησα “τι θέλετε;” και μου λέει “δώσε μου το καροτσάκι, είναι ιδιοκτησία του Σκλαβενίτη”. Του είπα ότι το χρησιμοποιώ για να μεταβώ στο σούπερ μάρκετ να ψωνίσω. Είχα μέσα τα πράγματά μου και μία ακόμα σακούλα. Μου λέει “όχι μωρή καριόλα, θα πάρω το καρότσι” και του λέω “έχω θέμα με τη μέση, πελάτισσα είμαι, το θέλω για να ψωνίσω”». Μας εξηγεί πως ο συγκεκριμένος ήταν εργαζόμενος του σούπερ μάρκετ με αρμοδιότητα να συλλέγει από τον δρόμο τα παρατημένα τρόλεϊ, τις πρωινές ώρες. Όχι όμως εκείνα που κρατά κάποιος για να το χρησιμοποιήσει για τη μεταφορά των αγορών του από το σούπερ μάρκετ.

«Αυτός βουτάει το καρότσι από μπροστά, εγώ από το πλάι και μου λέει “θα σε σκοτώσω παλιοτραβέλω, πουσταρά, βρομιάρα” και μου δίνει κλωτσιά στον αριστερό γοφό και πέφτω κάτω. Μου βγάζει τα πράγματα από το καρότσι, τα σκορπάει κάτω και πηγαίνει στη γωνία Σωκράτους με Αργοναυτών στο αυτοκίνητο του. Του φωνάζω “καλά, είσαι σοβαρός;” κι αρχίζει να γελά ειρωνικά και φεύγει. Πρόλαβα και φωτογράφισα την πινακίδα του αυτοκινήτου, μαζεύω τα πράγματά μου και πάω σπίτι μέχρι να ανοίξει ο Σκλαβενίτης. Λίγο μετά παίρνω τηλέφωνο στον Σκλαβενίτη που θα πήγαινα να δω πού ανήκει το αυτοκίνητο και αν είναι εκείνο το σούπερ μάρκετ στο οποίο δουλεύει εκείνος. Με ενημέρωσαν ότι το αυτοκίνητο ανήκει σε κατάστημα στον Νέο Κόσμο» περιγράφει.

Η Κ. δε σταμάτησε εκεί. Ήταν αποφασισμένη να καταγγείλει όσα έζησε. «Μεταβαίνω στο κατάστημα στον Ν. Κόσμο, έρχεται ο διευθυντής και προσπαθεί να με ηρεμήσει. Μου λένε “συγνώμη, είναι ανεπίτρεπτο, θα τον επιπλήξουμε”. Αυτός ήταν έξω, τον καλούν, έρχεται. Εγώ εν τω μεταξύ είχα καλέσει και το περιπολικό. Αυτός έκανε ότι δε με γνωρίζει, δεν έδειξε μεταμέλεια. Από το Σκλαβενίτη μου έλεγαν ότι δουλεύει 1-2 μήνες και δεν έχει πάρει την κατάλληλη εκπαίδευση. Τους είπα ότι αυτό είναι θέμα παιδείας κι ανθρωπιάς, το παίρνεις απ’ το σπίτι σου κι επέμεινα να καταθέσω μήνυση. Ήρθε το περιπολικό, πάμε στο Αστυνομικό Τμήμα» λέει, υπογραμμίζοντας στο σημείο αυτό πως δέχτηκε από υψηλά ιστάμενα πρόσωπα στο τμήμα πιέσεις να μην καταθέσει μήνυση. Δέχτηκε πίεση, με έναν εκφοβιστικό τρόπο, εξηγεί, χωρίς να θέλει να αναφέρει δημόσια κάτι παραπάνω. Θατα καταθέσει όλα εκεί που πρέπει. Κι έτσι κατέθεσε μήνυση στη ΓΑΔΑ.

Όπως σημείωσε, δε, τηλεφώνησε και στα κεντρικά του Σκλαβενίτη, όπου «σήμερα μου είπαν από τη γραμματεία ότι δεν υπάρχει θέμα και δεν πρόκειται να ασχοληθούν. Έδειξαν αδιαφορία». Στο ΤΡΡ, ο διευθυντής του καταστήματος στην Καλλιθέα μας παρέπεμψε στα κεντρικά του σούπερ μάρκετ. Από τη διεύθυνση επικοινωνίας στα κεντρικά δήλωσαν άγνοια για το περιστατικό. «Αν ισχύει, θα το διευθετήσουμε, θα πρέπει να το εξετάσουμε πολύ σοβαρά».

Απλή σωματική βλάβη, εξύβριση και απειλή με ρατσιστικό κίνητρο είναι οι κατηγορίες εναντίον του υπαλλήλου του σούπερ μάρκετ, επισημαίνει η συνήγορος υπεράσπισης της Κ., Αγγελική Σουγλέ και υπογραμμίζει πως «ενώ η διοίκηση έχει λάβει γνώση του περιστατικού, εξ’ όσων γνωρίζουμε, δεν έχει κάνει κάποια κίνηση, δεν έχει υπάρξει κάποια επικοινωνία». «Ο συγκεκριμένος έπραξε αυτές τις πράξεις εν ώρα εργασίας. Καλό είναι τέτοιες μεγάλες εταιρείες να έχουν μία συγκεκριμένη πολιτική και να μην αφήνουν αναπάντητα τέτοια συμβάντα. Δε γίνεται να φέρονται χωρίς να έχει συμβεί. Είναι υπάλληλός τους» καταλήγει.