Σταϊκούρας: Ποιος μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά ότι δεν διακινούνταν παράνομα φορτία εφόσον υπάρχει προανάκριση;
![](https://thepressproject.gr/app/uploads/2021/02/nps039661580981285-1.jpg)
Την αλλαγή γραμμής του Πρωθυπουργού ακολουθούν και οι υπουργοί της κυβέρνησης, με τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα σε τηλεοπτική του συνέντευξη σήμερα να μην αποκλείει ούτε εκείνος την πιθανότητα να διακινούνται παράνομα φορτία στον σιδηρόδρομο της χώρας, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση πριν το πόρισμα Κοκοτσάκη και τη διαρροή των ηχητικών εμφανιζόταν σίγουρη ότι πρόκειται για θεωρία συνωμοσίας. Επανέλαβε τη θέση του Πρωθυπουργού ότι εάν αποδειχθούν οι ευθύνες της Hellenic Train, «θα πληρώσει ποινικά», τονίζοντας ωστόσο ότι «προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο».
«Ο ρόλος που έχω εδώ και 1,5 χρόνο, και τον έχουμε κάνει εκτιμώ με υπευθυνότητα δημόσια στο ελληνικό Κοινοβούλιο, είναι να ενημερώνουμε τους συναδέλφους βουλευτές και μέσω του Κοινοβουλίου την ελληνική κοινωνία για το τι έχει γίνει, ώστε να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των μεταφορών» ανέφερε αρχικά ο υπουργός μιλώντας στον ΣΚΑΪ, υποστηρίζοντας πως το θέμα των Τεμπών αποτελεί θέμα της Δικαιοσύνης. «Ο πρωθυπουργός βγήκε και με την παρρησία που τον διακρίνει μίλησε ακριβώς για τον ρόλο της Δικαιοσύνης, ότι δηλαδή θα πρέπει να αναμένουμε τη Δικαιοσύνη».
Σε ερώτηση για το αν ο ίδιος ως πολιτικός προϊστάμενος συνομιλεί με την Hellenic Train, απάντησε καταφατικά, έχοντας κοινό σκοπό την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών. «Ευθύνη του υπουργείου Υποδομών υπάρχει στον ΕΔΟΣΑΑΜ, όπου όχι μόνο βοηθούμε τη διερεύνηση, αλλά δίνουμε και περισσοτέρους πόρους. Σε ό,τι αφορά στην Hellenic Train, δεν υπάρχει κάποια διαφορετική διατύπωση από αυτήν που έχει κατατεθεί δημόσια. Εάν αποδειχθούν ευθύνες της, θα πληρώσει ποινικά. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Το μόνο που υπάρχει είναι η δημόσια τοποθέτησή τους 3 Μαρτίου του 2023 στην κοινοβουλευτική ερώτηση στη Βουλή».
Σε ερώτηση για το αν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά για το αν διακινούνται παράνομα φορτία στον ελληνικό σιδηρόδρομο, και για το αν την ημέρα του εγκλήματος, είπε: «Ποιος μπορεί να το βάλει εφόσον υπάρχει μία προανάκριση η οποία διενεργείται;»
Ως προς το τι βήματα έχουν γίνει για την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών, και για το αν είναι τώρα ασφαλής ο σιδηρόδρομος σήμερα, ο κ. Σταϊκούρας υποστήριξε ότι στο δίκτυο ενσωματώθηκαν τεχνολογικά συστήματα. «Διαρκώς ενισχύουμε το σύστημα. Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Στην Ουαλία 21 Οκτωβρίου του 2024 που λειτουργούσαν τα τεχνολογικά συστήματα έγινε σύγκρουση. Στο Στρασβούργο πριν λίγες εβδομάδες έγινε σύγκρουση. Θέλω να πω, υπάρχει πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας».
Τέλος, υπογράμμισε πως υπάρχει σχέδιο δράσης που έχει συμφωνηθεί με την Ευρώπη, με την Κομισιόν να κάνει λόγο για «ικανοποιητική πρόοδο». «Ψηφίσαμε τον Δεκέμβριο την αναδιοργάνωση των οργανισμών με έναν ειδικό ενιαίο δημόσιο φορέα. Έχουμε εξασφαλίσει για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες χρηματοδότηση 1,2 δισ. για καλύτερες υποδομές», όπως είπε, ενώ σε ερώτηση για το αν σκέφτηκε να παραιτηθεί, δήλωσε:
«Γιατί, έχω πράξει κάτι το οποίο δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση σε ό,τι αφορά στην ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών; Αναλάβαμε την πολιτική διακυβέρνηση το καλοκαίρι του 2023 κι εφαρμόζουμε ένα σχέδιο συμφωνημένο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ενημερώνουμε το ελληνικό Κοινοβούλιο κάθε 6 μήνες και υπάρχουν θετικά σχόλια συναδέλφων της Αντιπολίτευσης από όλα τα κόμματα για την προσπάθεια που καταβάλλουμε το τελευταίο 1,5 έτος παρά τις δυσκολίες που πράγματι υφίστανται και είναι διαχρονικές».