Ο υπουργός αναφερόμενος στη ΔΕΣΦΑ, που αποτελεί σημείο αντιπαράθεσης για τη ΝΔ, είπε ότι είναι μία ιδιωτικοποίηση που ξεκίνησε το 2013. Αποχώρησαν άλλοι ανταγωνιστές, έμεινε ένας υποψήφιος, κατοχυρώθηκε το 66% των μετοχών στη SOCAR και από εκεί άρχισαν τα προβλήματα «πολύ πριν έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ» καθώς δεν εγκρίθηκε αυτή η ιδιωτικοποίηση από την Κομισιόν, με το σκεπτικό ότι προσκρούει στον κανόνα ότι η παραγωγός αερίου δεν μπορεί να ελέγχει το δίκτυο διανομής.
 
«Αυτό έφερε πίσω μια συζήτηση για δύο χρόνια. Διότι έπρεπε να αφομοιώσει το ποσοστό της η SOCAR, να γίνει μειοψηφικό και ταυτόχρονα να ακολουθήσει και τις νέες οδηγίες που υπάρχουν και το νέο πλαίσιο, ακόμα και μειοψηφών, προκειμένου για το ρόλο που θα μπορεί να έχει στη διαχείριση της εταιρείας», ανέφερε στο σημείο αυτό ο κ. Σταθάκης.

Μεταξύ άλλων ανέφερε, επίσης, ότι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έδωσαν στη ΔΕΣΦΑ μία πρωτόγνωρη αύξηση των τιμολογίων 68%, και παραβίασαν ευρωπαϊκή οδηγία με την οποία προσδιορίζονται οι τιμές στα μονοπωλιακά δίκτυα. «Αυτή η ενσωμάτωση που έγινε από την παρούσα κυβέρνηση αφορά την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής Οδηγίας, που είναι ένα σύστημα το οποίο λέει πώς προσδιορίζεται το τιμολόγιο στο μέλλον. Αυτήν έπρεπε να την κάνουμε ως χώρα, για να έχουμε μία συγκεκριμένη αποτύπωση του πώς υπολογίζεται το κόστος, το κέρδος και η τιμολόγηση για το μέλλον και γιατί δημιουργεί ασφάλεια στον επενδυτή. Αυτό ενσωμάτωσε η παρούσα κυβέρνηση με τη ρύθμιση του καλοκαιριού». Λαμβάνοντας αυτά υπόψην, «καλώ τη Νέα Δημοκρατία να μας πει γιατί δεν προχώρησε η ιδιωτικοποίηση», πρόσθεσε.

«Η παρούσα κυβέρνηση, και στον τελευταίο κύκλο διαπραγματεύσεων εξαντλήσαμε όλες τις δυνατότητες που υπήρχαν για τις παρελθούσες χρήσεις -μπορούσαμε να έχουμε μία μικρή επέμβαση- και κάναμε την καλύτερη δυνατή προσφορά για να βρεθεί μία λύση και να διαμορφωθεί ένα καλύτερο πλαίσιο. Δεν υπήρχε η δυνατότητα», είπε ο Γ.Σταθάκης και ζήτησε από τη ΝΔ να απαντήσει αν επιθυμεί να σταματήσουμε να εφαρμόζουμε το ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση ή όχι, δεδομένου ότι τα μεγαλύτερα προβλήματα που προέκυψαν έχουν σχέση με το ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο.