Η πρώτη ερώτηση με θέμα «Περί ένταξης των καλλιτεχνικών ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων στη νομοθεσία της Ε.Ε.» αφορά τις ανισότητες που υπάρχουν ανάμεσα στα κράτη μέλη ως προς τη μεταχείριση των καλλιτεχνών, κάτι που δημιουργεί προβλήματα στην ελεύθερη κυκλοφορία τους στην Ε.Ε. και τίθενται τρία ερωτήματα σχετικά:
  • Με την αναγνώριση ή μη των καλλιτεχνικών σπουδών ως Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,
  • Με τις ενέργειες που θα πραγματοποιήσει η Επιτροπή με σκοπό την ίση αντιμετώπιση όλων των καλλιτεχνών από τα κράτη μέλη της Ε.Ε.
  • Με το εάν το ζήτημα της αυτόματης αμοιβαίας αναγνώρισης των καλλιτεχνικών σπουδών θα ενταχθεί στο πλαίσιο των στόχων του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης έως το 2025.

Αναλυτικά η Ερώτηση:

Περί Αναγνώρισης Καλλιτεχνικών Σπουδών ως Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Άνισης Μεταχείρισης

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή – Άρθρο 138 του Κανονισμού – Αλέξης Γεωργούλης (The Left)

Υπάρχουν διαφορετικά συστήματα στα κράτη μέλη για τις σπουδές και τα επαγγελματικά προσόντα των καλλιτεχνών, γεγονός το οποίο δημιουργεί εμπόδια στην ελεύθερη κυκλοφορία τους στην ΕΕ, αλλά και άνιση μεταχείρισή τους, καθώς πλέον υπάρχουν χώρες όπου οι πτυχιούχοι καλλιτεχνικών σχολών θεωρούνται απόφοιτοι λυκείου και δεν αναγνωρίζονται τα επιπλέον χρόνια σπουδών που έχουν ολοκληρώσει, ενώ σε άλλες χώρες οι πτυχιούχοι καλλιτεχνικών σχολών αναγνωρίζονται ως Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ταυτόχρονα, η αυτόματη αμοιβαία αναγνώριση διπλωμάτων και επαγγελματικών προσόντων και των καλλιτεχνών με ισότιμη μεταχείριση μεταξύ των κρατών – μελών αποτελεί αδιαμφισβήτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης ως το 2025 και συγκεκριμένα της πρώτης προτεραιότητας περί συμπεριληπτικής και συνδεδεμένης Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ερωτάται η Επιτροπή:

1. Αναγνωρίζονται ή δεν αναγνωρίζονται οι καλλιτεχνικές σπουδές ως Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;

2. Σκοπεύει να προβεί σε Σύσταση ή άλλη ενέργεια αναγνώρισης των καλλιτεχνικών σπουδών ως Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλα τα κράτη μέλη, ώστε να αποφευχθεί η άνιση μεταχείριση των σπουδαστών;

3. Σκοπεύει να εντάξει το θέμα της αυτόματης αμοιβαίας αναγνώρισης των καλλιτεχνικών σπουδών στο πλαίσιο των στόχων του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης έως το 2025;

Η δεύτερη ερώτηση με θέμα «Περί ένταξης των καλλιτεχνικών ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων στη νομοθεσία της ΕΕ» αφορά την ισότιμη αναγνώριση των καλλιτεχνικών σπουδών σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σκοπό την ελεύθερη εγκατάσταση, παροχή υπηρεσιών και άρση των εμποδίων της ελεύθερης κινητικότητας των πολιτών.

Στο πλαίσιο αυτό η ερώτηση τονίζει

  • Την ανάγκη για διαδικασίες για την αμοιβαία αναγνώριση των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων των καλλιτεχνών και εργαζόμενων στον Πολιτισμό σε όλα τα ΚΜ,
  • Την αξιοποίηση του Ευρωπαϊκού Έτους Δεξιοτήτων προς αυτή την κατεύθυνση και την ένταξη των καλλιτεχνών και των εργαζομένων στον Πολιτισμό στην Οδηγία Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων.

Αναλυτικά η Ερώτηση: 

Περί ένταξης των καλλιτεχνικών ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων στη νομοθεσία της ΕΕ

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή – Άρθρο 138 του Κανονισμού – Αλέξης Γεωργούλης (The Left)

Για την ελεύθερη εγκατάσταση, παροχή υπηρεσιών και άρση των εμποδίων της ελεύθερης κινητικότητας των πολιτών στην ΕΕ απαιτείται η προώθηση της εναρμόνισης και αυτόματης αμοιβαίας αναγνώρισης μεταξύ των κρατών μελών, των πτυχίων και τίτλων απόκτησης προσόντων που χορηγούνται εκδίδονται σε εθνικό επίπεδο.

‘Ενας από τους κλάδους όπου το ζήτημα της αναγνώρισης παραμένει σε χρόνια εκκρεμότητα είναι αυτός των καλλιτεχνικών σπουδών. Ωστόσο, αναμφισβήτητα οι καλλιτέχνες είναι επαγγελματίες και τα προσόντα τους, τόσο τα ακαδημαϊκά όσο και τα επαγγελματικά, θα πρέπει να αναγνωρίζονται σε όλα τα συναφή νομοθετήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σκοπεύει η Επιτροπή:

1. Να προωθήσει τις διαδικασίες για την αμοιβαία αναγνώριση των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων των καλλιτεχνών και εργαζόμενων στον Πολιτισμό σε όλα τα ΚΜ, σύμφωνα και με το Ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου για την Προώθηση της αυτόματης αμοιβαίας αναγνώρισης διπλωμάτων;

2. Να αξιοποιήσει την ευνοϊκή συγκυρία του Ευρωπαϊκού Έτους Δεξιοτήτων – 2023, προκειμένου να διευθετήσει οριστικά την επιτακτική πλέον ανάγκη για αμοιβαία αναγνώριση των καλλιτεχνικών ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων μεταξύ των κρατών – μελών;

3. Να εντάξει τους καλλιτέχνες και εργαζόμενους στον πολιτισμό στην Οδηγία Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων, συμπεριλαμβανομένης της ευρωπαϊκής επαγγελματικής ταυτότητας, ή σε άλλο νομικό κείμενο της Ένωσης;