Νέες αλλαγές προωθούνται από το υπουργείο Παιδείας, την ίδια ώρα που εμφανίζεται να κάνει βήματα πίσω για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Πρώτα η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και στη συνέχεια η αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών. Αυτό γνωστοποίησε μέσω του προσωπικού της λογαριασμού στα social media η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μετά τη συνάντηση με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες των δασκάλων και των καθηγητών.
Σύμφωνα με το alfavita, η επιμόρφωση θα γίνει εντός του σχολικού περιβάλλοντος, όπως έχει προαναγγείλει ο πρόεδρος του ΙΕΠ Ιωάννης Αντωνίου, ενώ η εσωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων αναμένεται να ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο.
Συνεπώς, μπαίνει προς το παρόν φρένο στο ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς, κατά την ίδια πηγή η υπουργός Παιδείας έχει επίγνωση των αντιδράσεων που πρόκειται να προκαλέσει η συγκεκριμένη ρύθμιση -ακόμα και στους κόλπους της ΔΑΚΕ, της παράταξης που πρόσκειται στη ΝΔ- αναβάλλοντας προς το παρόν την ανάληψη του πολιτικού κόστους.
Το υπουργείο κάνει λόγο για «συνεκτική προσέγγιση και κλιμακωτή υλοποίηση», με «σεβασμό στον εκπαιδευτικό και ευθύνη απέναντι στην κοινωνία».
«Αυτό ακριβώς είχαμε εξαγγείλει το Νοέμβριο 2018 στην παρουσίαση του προγράμματος της ΝΔ, γι’ αυτό ακριβώς δεσμευτήκαμε και τον Ιούλιο 2019 στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, κι αυτό κάνουμε και σήμερα. Η δημιουργία στρεβλών εντυπώσεων για ένα τόσο σημαντικό θέμα δεν ευνοεί κανέναν», καταλήγει το υπουργείο.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, το νέο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή το αργότερο μέχρι τον Μάρτιο θα αφορά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα, οι νέες ρυθμίσεις θα αφορούν:
– Την επιμόρφωση και την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
– Ενδεχομένως το νέο σύστημα επιλογής στελεχών δεδομένου ότι έχει λήξει η θητεία των διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
– Τροποποίηση της ισχύς των πινάκων από τα τρία χρόνια που είναι σήμερα, στα δύο.
– Ρυθμίσεις για τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία, χωρίς να διευκρινίζεται μέχρι στιγμής αν αυτές θα αφορούν μόνο την ίδρυση νέων σχολικών μονάδων ή θα επεκτείνεται και σε άλλα ζητήματα.
– Επαναφορά της διπλής μοριοδότησης στις απομακρυσμένες περιοχές.
– Λύκειο: Θα καταργηθούν τα επτάωρα στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Γ’ Λυκείου. Οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων στις ομάδες προσανατολισμού αναμένεται να γίνουν έξι ή πέντε. Επίσης οι τέσσερις ομάδες προσανατολισμού θα μειωθούν ξανά σε τρεις, όπως ίσχυε παλαιότερα.