«Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) και η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΝΗΜΑΕΚ/ΥΠΑ) καταγγέλλουν ότι η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στην χώρα μας, βρίσκεται σε απελπιστική κατάσταση, καθώς υπολείπεται τρομακτικά σε σύγχρονα και αξιόπιστα συστήματα, εξοπλισμό, ανθρώπινο δυναμικό και λοιπές εγγυήσεις ασφαλείας, ενώ πρόσφατα ο Πρόεδρος της Αρχής Προστασίας των Αερομεταφορών, καταθέτοντας στην Εξεταστική Επιτροπή για το Έγκλημα των Τεμπών, μίλησε για τον κίνδυνο να έχουμε ”Τέμπη του αέρα”» σημειώνει, αρχικά, η Ζωή Κωνσταντοπούλου και συνεχίζει:
«Σύμφωνα με τις δημόσιες καταγγελίες, εδώ και δεκαετίες δεν έχει γίνει αντικατάσταση εξοπλισμών με συνέπεια οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας να επιχειρούν με παρωχημένα συστήματα επικοινωνίας, εκ των οποίων το πιο… πρόσφατο είναι 23 ετών, και επιτήρησης (ραντάρ) που φαίνεται ότι έχουν αγγίξει τα όρια της επιχειρησιακής τους αξιοποίησης, ενώ παράλληλα η υποχρηματοδότηση της συγκεκριμένης λειτουργίας είναι τόσο κραυγαλέα ώστε οι εργαζόμενοι καλύπτουν εξ ιδίων τις ελλείψεις. Όπως επίσης προκύπτει το σύστημα της Προσέγγισης Αθηνών και του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών και Μακεδονίας έχει καταγράψει κατά τα τελευταία έτη δύο περιπτώσεις ολικής απώλειας απεικόνισης ραντάρ (!!) και πολλές ακόμη απώλειες μικρότερης κλίμακας, περιστατικά που θα έπρεπε να έχουν προληφθεί και αποτραπεί και που θα έπρεπε να ενεργοποιήσουν τις υπηρεσίες της ΥΠΑ, της ΑΠΑ και την Κυβέρνηση, στο ανώτατο επίπεδο Υπουργού και Πρωθυπουργού. Αντίθετα με το καθήκον πρόνοιας και πρόληψης, καταγράφεται υποστελέχωση του κλάδου των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, ενώ για τα απαρχαιωμένα συστήματα δεν υπάρχουν ούτε διαθέσιμα ανταλλακτικά! Με βάση τα ανωτέρω, ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας στη χώρα μας, δεν μπορεί αντικειμενικά να ανταποκριθεί στον αυξανόμενο όγκο κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα την έλλειψη ασφάλειας των αερομεταφορών, για την οποία οι πολίτες που ταξιδεύουν είναι ανυποψίαστοι, όπως και οι άνθρωποι που πήραν το μοιραίο τραίνο στην υπόθεση των Τεμπών».
Τέλος, η Ζωή Κωνσταντοπούλου έθεσε δύο ερωτήματα:
- Για ποιο λόγο βρίσκεται σε αυτή τη συνθήκη εγκατάλειψης, 13,5 μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών, άλλο ένα πεδίο που συνδέεται άμεσα με την ασφάλεια των πολιτών και γιατί δεν έχουν γίνει τα δέοντα ώστε οι αερομεταφορές στη χώρα να είναι σύγχρονες και ασφαλείς; Είχατε σχετική ενημέρωση από τον πρώην Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή ο οποίος είχε εγκαταλείψει εντελώς την ασφάλεια των μεταφορών στο σιδηρόδρομο;
- Σε ποιες άμεσες ενέργειες πρόκειται να προβείτε, ώστε να εξασφαλισθεί κατά προτεραιότητα η ασφάλεια των αερομεταφορών και να αντιστραφεί η απαξίωση των υπηρεσιών αερομεταφορών; θα αντικαταστήσετε τα απαρχαιωμένα συστήματα ραντάρ και τηλεπικοινωνιών. Πότε και πώς και τι θα γίνει μέχρι τότε;