Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ στην ανακοίνωσή της: «Από 1.1.2015, έχει τεθεί σε ισχύ ο Κώδικας Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος για τη διαχείριση των μη καταγγελμένων δανείων από τις τράπεζες και η ΕΚΠΟΙΖΩ, με βάση τις σχετικές διατάξεις, αποτελεί φορέα συμβουλευτικής συνδρομής».
 
«Πολλοί οφειλέτες θα λάβουν ειδοποιήσεις από την τράπεζά τους σχετικά με τον κώδικα. Επομένως, η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους καταναλωτές–δανειολήπτες να μην διστάσουν να της απευθυνθούν άμεσα για συμβουλευτική συνδρομή, καθώς, αν περάσουν οι προθεσμίες απάντησης, θα κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν ως μη συνεργάσιμοι δανειολήπτες», υπογραμμίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ.
 
«Παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να παρουσιαστεί ως φάσμα λύσεων στο πρόβλημα των κόκκινων δανείων, επισημαίνεται ότι αφορά μόνο οφειλές που πρόκειται ή παρουσιάζουν καθυστέρηση ενός μήνα. Συμβάσεις που έχουν καταγγελθεί, δεν υπάγονται στις διατάξεις του Κώδικα» αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ.
 

Εργαλείο πρόληψης και όχι θεραπείας


Προσθέτει ωστόσο ότι παρόλα αυτά θεωρεί ότι, «αν αξιοποιηθεί υπεύθυνα και ουσιαστικά από τις τράπεζες, το πλαίσιο του κώδικα μπορεί να αποτελέσει αποτελεσματικό εργαλείο πρόληψης – και όχι θεραπείας – της υπερχρέωσης, προάγοντας κουλτούρα διαλόγου ανάμεσα στην τράπεζα και τον δανειολήπτη.»
 
» Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, είναι οι λύσεις που προτείνονται από τις τράπεζες, να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του οφειλέτη, με ορίζοντα αποπληρωμής και όχι να προωθούν την απώλεια της κατοικίας μέσω μίσθωσης ή leasing ή αιώνιες δόσεις».
 
«Για τον λόγο αυτό, οι δανειολήπτες προτρέπονται να απευθύνονται στην ΕΚΠΟΙΖΩ, προκειμένου να λαμβάνουν συμβουλές και υποστήριξη σχετικά με τις τηρούμενες διαδικασίες και τις λύσεις που προτείνονται, στο πλαίσιο εφαρμογής του Κώδικα Δεοντολογίας», καταλήγει η ΕΚΠΟΙΖΩ.