Kυριαρχούν κυριολεκτικά και βάζουν τους κανόνες μια χούφτα μεγάλων εκπαιδευτικών επιχειρήσεων, όπου βεβαίως οι ιδιοκτήτες και η κυβέρνηση αντιμετωπίζουν τους χώρους αυτούς καθαρά σαν επιχειρήσεις, όπως αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους στη μεταποίηση και αλλού», δήλωσε η γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, μετά τη συνάντηση που είχε με το προεδρείο της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ).
Η Αλ. Παπαρήγα είπε ότι το ΚΚΕ θα είναι στο πλευρό των εργαζομένων εκπαιδευτικών, τόσο στα ιδιωτικά σχολεία όσο και στα φροντιστήρια, προσθέτοντας ότι «θα είμαστε ριζικά αντίθετοι και στις μειώσεις των μισθών και στις απολύσεις στον κλάδο και σε οτιδήποτε δυσχεραίνει τη θέση τους, σε μια περίοδο που επιχειρηματίες προσπαθούν να διατηρήσουν ή να μην χάσουν μεγάλο μέρος από τα κέρδη τους και, κυρίως, επιχειρούν να πάρουν από τώρα πίσω όλα τα δικαιώματα, ούτως ώστε όταν έλθει η ανάκαμψη να εξασφαλίσουν τη μέγιστη δυνατή κερδοφορία και, μετά την κρίση, να έχουν εκπαιδευτικούς με συνθήκες σύγχρονης ζούγκλας».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ, Μιχάλης Κουρουτός, είπε ότι οι εξελίξεις στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι δραματικές, με ταχείες αλλαγές στο «τοπίο». Επισήμανε ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο μισθολογικό, «όπου, παρά τις επανειλημμένες αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας, ελάχιστοι ιδιοκτήτες τις εφαρμόζουν και έχουν φθάσει σε περικοπές του ενιαίου μισθολογίου, το 60% των ιδιωτικών σχολείων, ούτε οι αναιτιολόγητες απολύσεις».
«Το κύριο είναι η φυσιογνωμία και η λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, καθώς αλλοιώνεται η φυσιογνωμία αυτή, απελευθερώνονται οι εργασιακές σχέσεις και ο στόχος είναι η δημιουργία ενός νεοφιλελεύθερου μοντέλου, όπου στόχος δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης θα είναι το κέρδος και όχι η παιδεία» είπε ο κ. Κουρουτός.
Επιπλέον ο κ. Κουρουτός ανέφερε ότι «εξαπλώνεται στα ιδιωτικά σχολεία η λειτουργία των ιδιωτικών “πανεπιστημίων”»- λέξη που ο ίδιος έθεσε σε εισαγωγικά στις δηλώσεις του- «όπου, από την επόμενη σχολική χρονιά, θα φοιτήσουν και δάσκαλοι από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία». Πρόσθεσε, τέλος, ότι «η τρόικα θα πιέσει, ώστε ο χώρος της εκπαίδευσης να αποτελέσει προνομιούχο βήμα για την ιδιωτική πρωτοβουλία».