Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνική πλευρά παρουσίασε τη νέα πρόταση για τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, υπάρχει ενδεχόμενο για μεταβίβαση του 100% των μετοχών του ΑΔΜΗΕ (διαχειριστής μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας) από τη ΔΕΗ στο Δημόσιο.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η μόνη συζήτηση που γίνεται έχει σχέση με τον διαχωρισμό του από τη μητρική εταιρία (ΔΕΗ) ως μέτρο που θα οδηγήσει σε ισοδύναμα αποτελέσματα για τον ανταγωνισμό.

Ωστόσο οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη ενώ δεν αποκλείεται να επαναληφθεί συνάντηση και αύριο, Τετάρτη.

Συγκεκριμένα, συζητήθηκε η πρόταση για τον διαχωρισμό των παγίων από τη ΔΕΗ και τη μεταφορά τους σε νέα εταιρεία που θα ελέγχεται κατά 51% από το Δημόσιο και κατά 49% από ιδιώτες, καθώς και την καταβολή αποζημίωσης προς τη ΔΕΗ.

Ανοιχτό ζήτημα εξακολουθεί να είναι το θέμα του μάνατζμεντ, αφού η κυβέρνηση θέλει να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο.
 
Στη συνάντηση συζητήθηκαν και οι τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τα βιομηχανικά τιμολόγια της ΔΕΗ μετά από τις αποφάσεις που πάρθηκαν τη Δευτέρα στη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, αλλά και η πορεία απελευθέρωσης των ενεργειακών αγορών.
Στις 9 το βράδυ σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ο υπουργός Ανάπτυξης Γ.Σταθάκης, θα συζητήσει με τους Θεσμούς για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων με τους δανειστές να πιέζουν να επιτραπεί η πώληση σε funds όλων των κατηγοριών «κόκκινων» δανείων, συμπεριλαμβανομένων και των στεγαστικών, κάτι με το οποίο διαφωνεί κάθετα η ελληνική κυβέρνηση.
 
Αντικείμενο των διαπραγματεύσεων αναμένεται να είναι και το περιεχόμενο της δευτερογενούς νομοθεσίας που απαιτείται προκειμένου να τεθούν σε εφαρμογή οι πρόσφατες αλλαγές στον λεγόμενο «νόμο Κατσέλη».
 

Οι συζητήσεις για τα 13 προαπαιτούμενα


Οι συζητήσεις με τους εκπροσώπους των δανειστών για τα 13 προαπαιτούμενα, τα οποία οριστικοποιήθηκαν στο Eurogroup της Δευτέρας θα διαρκέσουν μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή.
 
Σημαντική αλλαγή αφορά στη μετάθεση της πώλησης των κόκκινων δανείων για την πρώτη κατοικία και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για την πρώτη αξιολόγηση. «Για δάνεια που δόθηκαν σε ιδιοκτήτες πρώτης κατοικίας καθώς και δάνεια μικρομεσαίων επιχειρήσεων και καταναλωτών, το πλαίσιο εφαρμογής θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος του ESM», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
 
Κατόπιν αυτών, η οριστική ρύθμιση του ζητήματος αναβάλλεται για τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο.

Το οριστικό κείμενο με τα 13 προαπαιτούμενα

 
1. Μετά την παρουσίαση στο ΚΥΣΥΠ, οι Αρχές θα προτείνουν για συζήτηση σημείωση ή έγγραφο που θα προτείνει διάφορες επιλογές για βασικές αποφάσεις σχετικά με τον σχεδιασμό της ανεξάρτητης γραμματείας εσόδων, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ταχύτερη σύνταξη και η έγκαιρη υιοθέτηση της νομοθεσίας για την πρώτη αξιολόγηση.
 
2. Οι Αρχές θα λάβουν μέτρα για να εξασφαλίσουν τη συλλογή εσόδων: α. υιοθέτηση μέτρων, συμπεριλαμβανομένης νομοθεσίας εάν χρειαστεί, για την καταγραφή χώρων αποθήκευσης καυσίμων (μόνιμων ή κινητών) για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα, β. διορισμός επιτροπής προμηθειών που θα καταφέρει να ολοκληρώσει την αγορά λογισμικού για ανάλυση του δικτύου ΦΠΑ με σκοπό την αντιμετώπιση τριγωνικών συναλλαγών στον ΦΠΑ (τύπου καρουζέλ).
 
3. Υγεία: Η κυβέρνηση θα εκδώσει α. υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του clawback στα νοσοκομεία, β. υπουργική απόφαση για την προς τα κάτω αναθεώρηση των τιμών των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων ώστε να ευθυγραμμιστούν οι δαπάνες στα επίπεδα του clawback.
 
4. Λειτουργία επιτροπής στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) που θα αξιολογεί και θα εγκρίνει διορισμούς μελών διοικητικού συμβουλίου και προέδρων στις τράπεζες. Θα περιλαμβάνει α. συμφωνία για τους δεσμευτικούς Ορους Αναφοράς όσον αφορά τη διαδικασία επιλογής, β. δυνατότητα του ΤΧΣ να υποβάλει στο EWG πρόταση για τις αμοιβές των μελών της επιτροπής, που έχει συμφωνηθεί με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και γ. συμφωνία σε ένα χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα με σκοπό την ολοκλήρωση των διορισμών έως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2015.
 
5. Νομοθεσία για το πτωχευτικό δίκαιο των νοικοκυριών: α. Υιοθέτηση της απαραίτητης δευτερογενούς νομοθεσίας για το σχέδιο οικονομικής βοήθειας προς τα ευάλωτα νοικοκυριά που θα διευκολύνει τις απαραίτητες πληρωμές στο πλαίσιο του πτωχευτικού δίκαιου των νοικοκυριών. β. Η Τράπεζα της Ελλάδος ΕΛΛ θα εκδώσει απόφαση για τη διαδικασία και τα κριτήρια που θα χρησιμοποιούνται για να καθοριστεί το μέγιστο της ικανότητας αποπληρωμής του δανειολήπτη, το ποσό που οι πιστωτές θα μπορούσαν να λάβουν σε περίπτωση επιβολής έκτακτης ανάγκης και πιθανών ζημιών για τους πιστωτές. γ. Ανάπτυξη ενός λεπτομερούς σχεδίου υλοποίησης για τη σύσταση ενός Γραφείου Πιστώσεων και Πλούτου μέχρι τα τέλη του Ιουνίου του 2016, που θα αποτελεί ανεξάρτητη αρχή και θα προσδιορίζει τις δυνατότητες πληρωμής των δανειοληπτών με σκοπό τη διευκόλυνση των τραπεζικών ιδρυμάτων.
 
6. Στρατηγική για τα «κόκκινα» δάνεια: α. υιοθέτηση της σχετικής νομοθεσίας που θα προβλέπει την άδεια και το ρυθμιστικό πλαίσιο των παρόχων μη τραπεζικών υπηρεσιών και τις μεταβιβάσεις δανείων, η οποία θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου του 2016. Για δάνεια που δόθηκαν σε ιδιοκτήτες πρώτης κατοικίας καθώς και δάνεια μικρομεσαίων επιχειρήσεων και καταναλωτών, το πλαίσιο εφαρμογής θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος του ESM. β. Θα υπάρξει προπαρασκευαστική εργασία για εκσυγχρονισμό και τροποποίηση του νόμου που προβλέπει την εξωδικαστική επίλυση χρέους και θα περιλαμβάνει σημαντικά φορολογικά κίνητρα για τη συμμετοχή και των οφειλετών. γ. Πρόταση για τη δημιουργία ενός συντονισμένου μηχανισμού που θα εποπτεύεται από την Τράπεζα της Ελλάδος με εντολή να εξετάζει μεγάλα χρέη ιδιωτών και δημόσιων πιστωτών και θα πραγματοποιεί συγκεκριμένες ενέργειες για την επίλυση των «κόκκινων» δανείων. δ. Υποβολή Προεδρικού Διατάγματος για τη σύσταση ενός δικτύου πληροφόρησης χρέους και κέντρων πληροφόρησης χρέους. ε. Η Τράπεζα της Ελλάδος θα διορίσει έναν ειδικό εκκαθαριστή και θα καθιερώσει σύστημα αμοιβής για τους εκκαθαριστές με βάση την απόδοση σε διαβούλευση με το ΤΧΣ. στ. Το ΤΧΣ θα διορίσει ένα μέλος του δ.σ. και μία εσωτερική ομάδα αφοσιωμένη στην επίλυση των «κόκκινων» δανείων. ζ. Σύσταση ενός νέου δομικού σχεδίου για την εφαρμογή και την παρακολούθηση της στρατηγικής των NPL, συμπεριλαμβανομένης της καθιέρωσης ειδικής γραμματείας συντονισμού και γραφείου διαχείρισης στην Τράπεζα της Ελλάδος ώστε να στηρίζει το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
 
7. Οι Αρχές θα συνεχίσουν, όπως έχει συμφωνηθεί με τον ΟΟΣΑ, και θα υιοθετήσουν 10 ακόμη συστάσεις της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για τα αναψυκτικά και τα πετρελαϊκά προϊόντα, σε προσθήκη αυτών που έχουν ολοκληρωθεί στο πλαίσιο της πρώτης σειράς από ορόσημα.
 
8. Οι Αρχές θα εκδώσουν σε συμφωνία με τους θεσμούς Υπουργική Απόφαση για την επανασύγκληση της διυπουργικής επιτροπής για τα κλειστά επαγγέλματα.
 
9. Στα διαρθρωτικά ταμεία, οι Αρχές α. θα εφαρμόσουν πλήρως τον Νόμο 4314/2014 για τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία, θα υιοθετήσουν όλες τις εξουσιοδοτημένες ενέργειες απαραίτητες για την ενεργοποίηση των διαθέσιμων κεφαλαίων και θα θέσουν σε εφαρμογή όλες τις προϋποθέσεις. β. Για τα πέντε προγράμματα αυτοκινητόδρομων και για το μετρό καθώς και για τα προγράμματα διαχείρισης λυμάτων και στερεών αποβλήτων, οι αρχές: 1. θα καταρτίσουν ένα σχέδιο δράσης με συμφωνηθέντα χρονοδιαγράμματα με τους αναδόχους ή τους εργολάβους, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων δράσεων, για να αρθούν τα αδιέξοδα, 2. θα συμφωνήσουν με τους θεσμούς και θα συστήσουν μία διυπουργική συντονιστική επιτροπή για τον έλεγχο της υλοποίησης του σχεδίου δράσης αλλά και για να διασφαλιστεί ότι θα ληφθούν εγκαίρως οι αναγκαίες αποφάσεις.
 
10. Χωροταξικός σχεδιασμός και δασικός νόμος: Οι Αρχές α. θα παρουσιάσουν στους θεσμούς τις προτάσεις για πιθανές βελτιώσεις του νόμου 4269 για τον χωροταξικό σχεδιασμό και β. θα συμφωνήσουν με τους θεσμούς για το περιεχόμενο και θα υποβάλουν το Προεδρικό Διάταγμα για τον καθορισμό των δασών.
 
11. Ενέργεια: Οι Αρχές θα κάνουν μη αναστρέψιμα βήματα (συμπεριλαμβανομένης της ανακοίνωσης ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών) για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, εκτός αν παρουσιαστεί κάποιο εναλλακτικό σχέδιο με ισοδύναμα αποτελέσματα σε όρους ανταγωνισμού και προσέλκυσης επενδύσεων, πάντα με κριτήριο τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές και έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς για την πλήρη αποδέσμευσή του από τη ΔΕΗ.
 
12. Ιδιωτικοποίηση. Οι Αρχές α. θα εγκρίνουν το σχέδιο για το νέο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων ούτως ώστε να μπορεί να τεθεί σε λειτουργία όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στις αρχές του 2016 και β. θα ολοκληρώσουν τις εκκρεμείς κυβερνητικές δράσεις που έχουν καθοριστεί από τους θεσμούς για το τέταρτο τρίμηνο του 2015.
 
13. Οι Αρχές α. θα υιοθετήσουν νόμο για την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου με ισχύ 1η Ιανουαρίου 2016, που θα θέτει τις βασικές παραμέτρους με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο και θα είναι συμβατές με τους στόχους δαπανών μισθολογίου που έχουν συμφωνηθεί και με αποτελεσματική εφαρμογή σε όλο τον δημόσιο τομέα, συμπεριλαμβανομένης της αποσυμπίεσης της κατανομής μισθών σε όλο το φάσμα μισθών σε συνδυασμό με προσόντα, απόδοση, ευθύνη και θέση του προσωπικού, β. θα δεσμευτούν στη συνέχιση του κανόνα προσλήψεων του 2016, ενώ η αναλογία για τα έτη 2017-2019 θα καθοριστεί στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου 2016-19.