O όμιλος Lufthansa απασχολεί 117.000 ανθρώπους και από αυτούς μόνο 5.400 απεργούν. Ωστόσο, αυτό φτάνει για να παραλύσει η λειτουργία της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας, καθώς οι απεργοί είναι πιλότοι, παρατηρεί η Deutsche Welle.
Το συνδικάτο των πιλότων «Cockpit» είναι πανίσχυρο

«Οι διαστάσεις της απεργίας είναι πρωτοφανείς», επισημαίνει ο Χάγκελ Λες, ειδικός για θέματα συλλογικών συμβάσεων στο Ινστιτούτο της Γερμανικής Οικονομίας, IW, που εδρεύει στην Κολωνία, παραπέμποντας στο γεγονός ότι ποτέ μέχρι σήμερα δεν απήργησαν τρεις ημέρες συνεχόμενες οι πιλότοι της Lufthansa. Και ακριβώς αυτό ζημιώνει την εταιρεία, προσθέτει ο κ. Λες.

Το συνδικάτο των πιλότων «Cockpit» είναι πανίσχυρο. Ανάλογοι είναι οι μισθοί και τα προνόμια των μελών του. Οι ετήσιες απολαβές για έναν πιλότο που αρχίζει να εργάζεται αγγίζουν τις 70 χιλ. ευρώ και για εκείνους με πολυετή υπηρεσία φθάνουν τις 255 χιλ. Οι πιλότοι μπορούν να συνταξιοδοτηθούν πρόωρα, από τα 55 τους χρόνια, λαμβάνοντας μια μεταβατική σύνταξη της τάξεως των 124 χιλ. ευρώ ετησίως.
 
Όπως αναφέρει ο Μάρκους Βαλ, στέλεχος του συνδικάτου «Cockpit», το επάγγελμα του πιλότου είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Απαιτεί, μεταξύ άλλων άριστη φυσική και πνευματική κατάσταση. «Όταν ένας πιλότος λέει ότι δεν είναι σε θέση πλέον να ανταποκριθεί, άρα δεν είναι σε θέση να “πετάξει” ένα αεροπλάνο, θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να συνταξιοδοτηθεί πρόωρα», λέει ο Βαλ.

(Πηγή: Deutsche Welle)