Να μην ενισχύει, «δια της σιωπηρής παρακολούθησης των εξελίξεων και της σημερινής κατάστασης, την αδιέξοδη πολιτική της ΕΕ» ζητά από την ελληνική κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τις εξελίξεις στην Ευρώπη και την προσφυγή της Ισπανίας σήμερα, στον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης
Το σχόλιο του ΣΥΡΙΖΑ
Η προσφυγή της Ισπανίας στον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης καταδεικνύει τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα της κρίσης, απόρροια της ασκούμενης νεοφιλελεύθερης πολιτικής.
Όσο οι κυρίαρχες δυνάμεις της Ε.Ε. επιμένουν στη λιτότητα και τη δημοσιονομική πειθαρχία, τόσο θα οξύνεται η κρίση, καταδικάζοντας τους ευρωπαϊκούς λαούς στην εξαθλίωση και απειλώντας την ίδια την ύπαρξη της ΕΕ.
Η ελληνική κυβέρνηση δεν μπορεί να συνεχίζει να ενισχύει, διά της σιωπηρής παρακολούθησης των εξελίξεων και της σημερινής κατάστασης, την αδιέξοδη πολιτική της Ε.Ε.
Απαιτείται ριζική αλλαγή της ασκούμενης πολιτικής, με προσανατολισμό στην ενίσχυση της ανάπτυξης και της απασχόλησης, μέσω της αλλαγής του ρόλου της ΕΚΤ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ευρωπαϊκή ρύθμιση των χρεών που θα βάλει τέλος στην ασυδοσία των αγορών, με ταυτόχρονη αλλαγή της αρχιτεκτονικής του χρηματοπιστωτικού συστήματος
Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για ΕΝΑΕ
Οξύμωρη και αντιφατική, που διαλύει την ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία στην Ελλάδα, χαρακτηρίζει την πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντής.
Πιο συγκεκριμένα σε ερώτηση που κατέθεσε σήμερα ο Ν. Χουντής, μεταξύ άλλων, τονίζει ότι «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μέλος της Τρόικα έχει επιβάλλει στους έλληνες πολίτες σειρά μέτρων απίστευτης λιτότητας με το επιχείρημα της παραγωγικής ανασυγκρότησης» και την ίδια στιγμή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με απόφασή της, απαγορεύει την κατασκευή ή επισκευή εμπορικών πλοίων από τα ΕΝΑΕ και «διαλύει με αυτό τον τρόπο την ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία που ήταν και μπορεί να γίνει ξανά ένα από τα πιο δυναμικά κομμάτια της Ελληνικής βιομηχανίας, αφού ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως».
Ο Ν. Χουντής με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την καλεί να άρει την Απόφασή που πήρε τον Απρίλιο του 2010 με την οποία απαγορεύει στα Ελληνικά Ναυπηγεία να ναυπηγούν εμπορικά πλοία, έτσι ώστε να ξαναβρούν δουλειά εκατοντάδες εργαζόμενοι.
Η πλήρης ερώτηση έχει ως εξής:
Τον Απρίλιο του 2010, τον ίδιο ακριβώς μήνα που η Ελλάδα έμπαινε υπό την επιτήρηση της Τρόικα, η Επιτροπή με Απόφαση της για παράνομες και ασύμβατες κρατικές ενισχύσεις, απαγόρευσε στα Ελληνικά Ναυπηγεία (ΕΝΑΕ) να ναυπηγούν εμπορικά σκάφη και επέτρεψε μόνο την ναυπήγηση σκαφών του Ελληνικού πολεμικού ναυτικού. Η απόφαση αυτή, συνέβαλλε στη δραματική αύξηση της τεράστιας ανεργίας που μάστιζε την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνης στην οποία εργάζονταν δεκάδες χιλιάδες πολίτες.
Στα μάτια των πολιτών, η απόφαση αυτή μοιάζει εξαιρετικά οξύμωρη και αντιφατική αφού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μέλος της Τρόικα έχει επιβάλλει στους έλληνες πολίτες σειρά μέτρων απίστευτης λιτότητας με το επιχείρημα της παραγωγικής ανασυγκρότησης και την ίδια στιγμή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με απόφασή της, διαλύει κάθε παραγωγική υποδομή όπως η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία που ήταν και μπορεί να γίνει ξανά ένα από τα πιο δυναμικά κομμάτια της Ελληνικής βιομηχανίας, αφού ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως.
Στην απάντηση της Επιτροπής σε σχετική ερώτησή μου (Ε-002114/2012), η Επιτροπή μου απάντησε αρνητικά με το επιχείρημα ότι «μέχρι τώρα δεν πραγματοποιήθηκε ανάκτηση (έστω περιορισμένη). Με αυτές τις συνθήκες και απουσία πλήρους ανάκτησης, η άρση του περιορισμού των μη στρατιωτικών δραστηριοτήτων δεν δικαιολογείται.»
Ερωτάται η Επιτροπή: Δεδομένου ότι αν επιτραπεί η ναυπήγηση και εμπορικών πλοίων θα δοθεί δυνατότητα απασχόλησης σε χιλιάδες εργαζόμενους, και θα βοηθηθεί σημαντικά η ανάκαμψη μιας ολόκληρης περιοχής και ενός ολόκληρου βιομηχανικού κλάδου, και με δεδομένο το κρίσιμο σημείο στο οποίο βρίσκεται η Ελληνική οικονομία και του κινδύνου χρεοκοπίας που αντιμετωπίζει, προτίθεται να εξετάσει η Επιτροπή την άρση της απαγόρευσης ναυπήγησης εμπορικών πλοίων από τα ΕΝΑΕ;