Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, η επίθεση της εργοδοσίας συνεχίζεται καθώς επιδιώκει να προωθήσει το μοντέλο απασχόλησης του «συνεργάτη». Εξάλλου, ο αντεργατικός νόμος Χατζηδάκη προβλέπει τη δυνατότητα στις ψηφιακές πλατφόρμες να απασχολούν προσωπικό με συμβάσεις «παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών», στην ουσία απαλλάσσοντας την εργοδοσία από ασφαλιστικές εισφορές, Δώρα και επιδόματα, ψαλιδίζοντας εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Τελευταίο κρούσμα της εργοδοτικής επιθετικότητας αποτελεί η πρόσφατη προσπάθεια της εταιρείας να αλλάξει τον τρόπο διαμόρφωσης του εργασιακού προγράμματος, ιδιαίτερα των μισθωτών με 4ωρη απασχόληση. Η εταιρεία μέχρι πρότινος διαφήμιζε τη δυνατότητα που έχουν οι διανομείς να επιλέγουν τις ώρες κατά τις οποίες θα εργαστούν, επιδιώκοντας να προσελκύσει όσο γίνεται περισσότερους διανομείς, να φτιάξει τον απαραίτητο στόλο και να ανταγωνίζεται τις άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Τώρα, όμως, καλεί τους 4ωρους να δουλέψουν με πρόγραμμα που διαμορφώνει η ίδια με βάση τις δικές της ανάγκες. Η πρακτική αυτή δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους εργαζόμενους, η πλειοψηφία των οποίων απασχολείται και σε άλλες εργασίες, προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα εισόδημα που να τους επιτρέπει να ζήσουν. Με τον τρόπο αυτό, ωθούνται είτε να παραιτηθούν είτε να αποδεχτούν να συνεχίσουν να δουλεύουν ως «freelancer», με το μοντέλο δηλαδή που θέλει να επεκτείνει η εταιρεία. Μάλιστα, σε αιτήματα διανομέων να μετατραπούν οι Συμβάσεις τους από 4ωρες σε 6ωρες ή 8ωρες η εταιρεία απαντά αρνητικά.

Στο έδαφος αυτό, οι εργαζόμενοι επικύρωσαν την πρόταση του ΔΣ για την προκήρυξη στάσης εργασίας, με την απαίτηση να ανακληθεί η συγκεκριμένη απόφαση της εταιρείας. Παράλληλα, ανέδειξαν την ανάγκη να επανέλθουν οι προσλήψεις μισθωτών με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, καθώς τους τελευταίους μήνες οι νέες προσλήψεις γίνονται αποκλειστικά και μόνο με το καθεστώς του freelancer. Αναφέρθηκαν ακόμα στο αίτημα να δοθεί το δικαίωμα σε όσους δουλεύουν με 4ωρη απασχόληση να τροποποιήσουν τη σύμβασή τους σε πλήρους απασχόλησης.

Σοβαρό ζήτημα αποτελεί για τους διανομείς και η αποζημίωση για τα καύσιμα που καταναλώνουν. Το Σωματείο απαιτεί η αποζημίωση να υπολογίζεται με βάση τα πραγματικά χιλιόμετρα που διανύουν οι ντελιβεράδες και τα λίτρα βενζίνης που καταναλώνουν, ενώ η εταιρεία υπολογίζει τις αποστάσεις όχι με βάση το πραγματικό δρομολόγιο, αλλά σε… ευθεία γραμμή από το σημείο εκκίνησης του διανομέα μέχρι το σημείο παράδοσης. Το αποτέλεσμα είναι να αποζημιώνονται με μικρότερα ποσά από αυτά που δαπανούν, ενώ η εκτίναξη των τιμών στα καύσιμα κάνει το πρόβλημα ακόμα μεγαλύτερο.