To «Ψηφιακό Φροντιστήριο» ψηφίστηκε με το «Πολυνομοσχέδιο Πιερρακάκη», τον περασμένο Ιούλιο. Σύμφωνα με τον Υπουργό, το ψηφιακό φροντιστήριο θα διακρίνεται σε δύο σημεία: Το πρώτο θα αφορά την διαθεσιμότητα όλης της ύλης από την πρώτη δημοτικού μέχρι την τρίτη λυκείου όλων των μαθημάτων σε σύντομα βίντεο στο ίντερνετ, δωρεάν. Το δεύτερο σημείο, θα αφορά ζωντανά φροντιστήρια για τις τάξεις του λυκείου τα απογεύματα από εκπαιδευτικούς που θα συνδέονται διαδικτυακά με τους μαθητές.

Διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ του TPP για το Πολυνομοσχέδιο Πιερρακάκη.

Με τον νέο νόμο του Υπουργείου Παιδείας καθιερώθηκε η αποστάσεως εκπαίδευση που μέχρι τώρα παρουσιαζόταν μόνο ως έκτακτο-βοηθητικό μέτρο, όπως στην περίοδο της πανδημίας και σε περιπτώσεις δύσκολων καιρικών φαινομένων ή χρησιμοποιούνταν «εκβιαστικά» όταν, για παράδειγμα, οι μαθητές κινητοποιούνταν ενάντια στην παράκαμψη του άρθρου 16.

Ο υπουργός Παιδείας σε συνεντεύξεις του, ισχυρίζεται ότι το μέτρο του ψηφιακού φροντιστηρίου θα λειτουργεί «επικουρικά», τονίζοντας ότι η σχέση εκπαιδευτικού – μαθητή είναι το κέντρο της πολιτικής του. Όμως, όπως είχε τονίσει η εκπαιδευτικός και μέλος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, Ντίνα Ρέππα, μιλώντας στο TPP «το υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζει ένα πρόβλημα, δηλαδή την ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας», αλλά «αντί να κάνει παρεμβάσεις, όπως θα όφειλε ως υπουργείο Παιδείας, και εκείνες τις διορθωτικές κινήσεις στο σχολείο, έτσι ώστε να αντιμετωπίσει τα ζητήματα σχετικά με την κατανόηση και την εμπέδωση της βασικής ύλης των αναλυτικών προγραμμάτων του σχολείου, φτιάχνει μία ακόμα δομή. Το υπουργείο, λοιπόν, αντί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιουργεί το ίδιο το σχολείο και το αναλυτικό του πρόγραμμα, τα εγχειρήματα, οι διδακτικές μέθοδοι κλπ. έρχεται και δομεί μία λογική φροντιστηρίου».

Το Συντονιστικό Αναπληρωτών/τριών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, σε ανακοίνωσή του τονίζει πως «η κυβέρνηση της ΝΔ, έχοντας το προηγούμενο διάστημα κάνει δώρο στους διάφορους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης τη δυνατότητα ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων και μετά από μια σειρά νομοθετημάτων που κατηγοριοποιούν ακόμα περισσότερο σχολεία και εκπαιδευτικούς, έρχεται να διαλύσει ό,τι απέμεινε στο δημόσιο σχολείο. Θεσμοθέτησε μέσα στο καλοκαίρι (γιατί άραγε;) το Ψηφιακό Φροντιστήριο και κάλεσε μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να το στελεχώσουν για το  σχολικό έτος 2024-25».

Προσθέτει ότι «όπως φαίνεται στα σχέδια της κυβέρνησης είναι ακόμα περισσότερο να βαθύνει την κατηγοριοποίηση, πάντοτε στις επιταγές της πολιτικής του ΟΟΣΑ και της ΕΕ, αφού θα στελεχώσει κρατική δομή, όπως αυτό το ψηφιακό φροντιστήριο με κριτήρια που συνηθίζουμε να βλέπουμε σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Να το αποσύρουν τώρα!».

Οι εκπαιδευτικοί που θα υπηρετούν στο Ψηφιακό Φροντιστήριο θα λαμβάνουν για τη διδακτική υπηρεσία τους δύο μονάδες, ανά έτος, οι οποίες προσμετρώνται στη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης στελεχών εκπαίδευσης. Σε περίπτωση, μάλιστα, μη κάλυψης των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό για το ψηφιακό φροντιστήριο, δύναται να προσλαμβάνονται έως σαράντα (40) προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, υπό την πρόσθετη προϋπόθεση ότι διαθέτουν πενταετή διδακτική υπηρεσία σε σχολική μονάδα, σύμφωνα με το υπουργείο.

«Όσοι στελεχώσουν τα ψηφιακά φροντιστήρια θα στείλουν βιογραφικό και ενδεικτικά βιντεομαθηματα και θα περάσουν από συνέντευξη. Το κίνητρο που δίνεται σε όσους εργαστούν είναι η έξτρα μοριοδοτηση σε αναπληρωτές και τα έξτρα μόρια για να εργαστούν αργότερα ως στελέχη της εκπαίδευσης. Σαν να λένε “μας κάνατε τη δουλειά, σας ανταμείβουμε να γίνετε διευθυντές γιατί νιώθουμε βέβαιοι ότι θα είστε ακόμα πιο πιεστικοί στους εκπαιδευτικούς του σχολείου σας στη χρήση της τηλεκπαίδευσης”.  Σαν να λένε “δείξτε μας πόσο πολύ ωραία βίντεομαθηματα φτιάχνετε για να πάρετε αυτά τα έξτρα μόρια ως αναπληρωτές και μην δίνετε σημασία ότι σας έχουμε βάλει σε μια αρένα μοριοδοτησης (βλ. προσοντολογιο) και ότι έχουμε κάνει το πτυχίο σας ουσιαστικά χωρίς δικαιώματα αφού με αυτό μόνο δεν πρόκειται να δουλέψετε”. Σαν να λένε “διδάξτε ψηφιακά και μη δίνετε σημασία που θα βλέπετε όλο και περισσότερο τις θέσεις εργασίας να γίνονται λάστιχο και ως φυσικό αποτέλεσμα να μειώνονται”» σχολιάζει το Συντονιστικό.

«Για άλλη μια φορά μετά τα τρίμηνα (αναπληρωτές covid) που μοριοδοτουνταν περισσότερο, βλέπουμε την τηλεκπαίδευση να είναι το όπλο στα χέρια του συστήματος. Η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιήθηκε ως μέσο καταστολής τόσο στους μαθητικούς όσο και στους φοιτητικούς αγώνες. Χρησιμοποιήθηκε και ως μέσο ακόμα περισσότερης κατηγοριοποίησης-επισφάλειας (βλ τρίμηνες συμβάσεις εργασίας την περίοδο της πανδημίας)».

Καταλήγοντας, το Συντονιστικό τονίζει πως «το δημόσιο σχολείο για εμάς αλλά και με βάση την παιδαγωγική επιστήμη είναι η σχέση δασκάλου με μαθητή που αδιαμεσολαβητα χωρίς χορηγούς, χωρίς αριστεία, χωρίς συνδέσεις στο ίντερνετ και χωρίς φροντιστηριακού τύπου βίντεομαθήματα, αλλά με την αμεσότητα που επιτρέπει η δια ζώσης επικοινωνία δίνεται η δυνατότητα συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών και χτισίματος της γνώσης τους μέσα από την επικοινωνία, το βίωμα, το γέλιο, το παιχνίδι κλπ. Αυτό είναι το σχολείο για εμάς και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για ένα σχολείο των λαϊκών αναγκών,  δημόσιο και δωρεάν».

Ζητάει «να αποσυρθεί τώρα το “Ψηφιακό Φροντιστήριο” και «κανείς εκπαιδευτικός να μην κάνει αίτηση στο ψηφιακό φροντιστήριο».