«Με το νέο αρνητικό ρεκόρ 1.547 κρουσμάτων περιμέναμε ο κ. Μητσοτάκης να ανακοινώσει έστω και τώρα έκτακτο πλάνο ενίσχυσης του ΕΣΥ, μόνιμες προσλήψεις και μαζικά διαγνωστικά τεστ για τους πολίτες. Τελικά ανακοίνωσε ακόμα δυο εκατομμύρια ευρώ για διαφημιστικά σποτ, τα οποία εκ του νόμου θα μπορούσαν να είναι δωρεάν. Ο καθένας και οι προτεραιότητες του» αναφέρει το σχόλιο της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Μετά τα ποσά της «λίστας Πέτσα» των 20 και πλέον εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ, καθώς και την αναστολή της πληρωμής της δόσης συνολικά 21 εκατ. ευρώ (3,5 εκατομμύρια ο κάθε σταθμός) και άλλες παροχές, η κυβέρνηση προχωράει σε μία ακόμα «επικοινωνιακή καμπάνια για τον κορονοϊό», προσθέτοντας ακόμα 2 εκατ. ευρώ στην χρηματοδότηση των ΜΜΕ, αποκλειστικά στα τηλεοπτικά κανάλια αυτή τη φορά.

«Η νέα εκστρατεία θα περιλαμβάνει μόνο τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας καθώς κρίνεται ότι με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερα ο στόχος και το ποσό θα ανέλθει σε περίπου δύο εκατομμύρια ευρώ. Η διαδικασία θα προχωρήσει με ταχύτητα και πλήρη διαφάνεια» δήλωνε από τα τέλη Σεπτεμβρίου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όπως είχε σπεύσει να δημοσιεύσει το ThePressProject.

Σχεδόν έναν μήνα αργότερα και παραμονές της 28ης Οκτωβρίου, δημοσιεύτηκε την Τρίτη στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη χρηματοδότηση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης για τη μετάδοση μηνυμάτων για τον κορονοϊό, με το ποσό που παρέχεται αυτή τη φορά να φτάνει τα 2 εκατ. ευρώ.

Την Κοινή Υπουργική Απόφαση 840/2020 (ΦΕΚ 4754/Β/27-10-2020) υπογράφουν ο υφυπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, προβλέπει προϋπολογισμό που φτάνει έως και τα 2 εκατ. ευρώ, και αφορά «τη μετάδοση μηνυμάτων από τους πανελλαδικούς ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς της ανώνυμης εταιρείας “Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.)” και τους τηλεοπτικούς σταθμούς των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου (“Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης”) κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά».

Η κυβερνητική απόφαση προβλέπει την ανάθεση της παροχής υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης σε ανάδοχο που θα επιλέξει η Προεδρία της Κυβέρνησης, καθώς και την σύσταση «ειδικής επιτροπής παρακολούθησης – παραλαβής» για την παρακολούθηση της «ορθής εκτέλεσης της σύμβασης».

Της τελευταίας αυτής χρηματοδότησης της κυβέρνησης στα ΜΜΕ προηγήθηκε φυσικά ο αδιαφανής κατάλογος των 20 εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ, με ξεκάθαρα πολιτικά κριτήρια, που επικρίθηκε από διεθνείς οργανώσεις Τύπου, όπως το International Press Institute.