Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος διεκδικεί τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατά τα άρθρα 86 § 3 του Συντάγματος, 153 επ. του Κανονισμού της Βουλής και 5 του Ν. 3126/2003, σε βάρος:

  • Του Κυριάκου Μητσοτάκη του Κωνσταντίνου, Πρωθυπουργού
  • Του Κωνσταντίνου Καραμανλή του Αχιλλέα, πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
  • Του Ιωάννη Κεφαλογιάννη, πρώην Υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών και νυν Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
    Του Γεωργίου Καραγιάννη, πρώην Υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών
  • Του Μιχάλη Παπαδόπουλου, πρώην Υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών
  • Του Γεώργιου Γεραπετρίτη, πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και νυν Υπουργού Εξωτερικών
  • Του Ιωάννη Τσακίρη, Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων
  • Της Ζωής Ράπτη, πρώην Υφυπουργού Υγείας και πρώην Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων
  • Του Αθανάσιου Πλεύρη, πρώην Υπουργού Υγείας και κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας
  • Του Νικολάου Παπαθανάση, πρώην Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
  • Του Χρήστου Σπίρτζη, πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ως επίσης και παντός κατά νόμον υπευθύνου, αυτουργού και συνεργού

Σχετικά με τις αναφερόμενες προς διερεύνηση πράξεις, για την διερεύνηση τέλεσης των αδικημάτων:

  • της ανθρωποκτονίας από ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή κατ’ άρθρα 299 και 27 § 1β’ ΠΚ ∙
  • της σωματικής βλάβης από ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή κατ’ άρθρα 309 και 310 § 2 ΠΚ ∙
  • της κακουργηματικής έκθεσης κατά συρροή κατ’ άρθρο 306 § 2 ΠΚ ∙
  • της κακουργηματικής πράξης των επικίνδυνων παρεμβάσεων στην συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς με αποτέλεσμα τον θάνατο μεγάλου αριθμού προσώπων κατ’ άρθρο 291 § 1 περ. δδ’ ΠΚ ∙
  • της κακουργηματικής απιστίας σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου κατ’ άρθρο 390 § 2 ΠΚ ∙
  • της παράβασης καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 ΠΚ ∙
  • της παρασιώπησης εγκλημάτων κατ’ άρθρο 232 ΠΚ ∙
  • της υπόθαλψης – παρεμπόδισης της δικαιοσύνης κατ’ άρθρο 231 ΠΚ
    της απάτης σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά τον Κανονισμό 1939/2017 του Συμβουλίου, της 12ης Οκτωβρίου 2017, σχετικά με την εφαρμογή ενισχυμένης συνεργασίας για τη σύσταση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας (««Ευρωπαϊκή Εισαγγελία»») και το νόμο Ν. 4689/2020∙
  • της εσχάτης προδοσίας κατ’ άρθρο 134 ΠΚ, ως επίσης και για κάθε άλλο αδίκημα, επαρκείς ενδείξεις τέλεσης του οποίου θα προκύψουν από την προκαταρκτική εξέταση, στην οποία υποχρεούστε να προβείτε σύμφωνα με το άρθρο 86Σ, εφόσον υπερψηφιστεί πρόταση σύστασης της άνω Ειδικής Κοινοβουλευτικής (Προανακριτικής) Επιτροπής.

Την εξής πρόταση προσώπων και κακουργημάτων, ο Σύλλογος επεξηγεί σε ένα εκτενές κείμενο για την Πρόταση της εξέτασης, τονίζοντας ότι «παρά την άνω γνώση τους ουδείς εκ των κοινωνών αυτής (ενν. της γνώσης) δεν αποκατέστησε τα κενά και τις παθογένειες του σιδηροδρόμου, αναδεχόμενος έτσι το ενδεχόμενο πραγμάτωσης θανατηφόρου δυστυχήματος, το οποίο και έλαβε χώρα στα Τέμπη στις 28.02.2023».

Επίσης, προσθέτει ότι «ουδείς εκ των αναφερόμενων όχι μόνο δεν μερίμνησε για τη θέση σε λειτουργία του ευρωπαϊκού συστήματος ασφαλείας στους σιδηροδρόμους, αλλά δεν ενίσχυσε καν τις παραδοσιακές δικλείδες ασφαλείας, ούτε και έλαβε οιαδήποτε μεταβατική πρόνοια. Αντιθέτως, οι κάτωθι αναφερόμενοι παρέμειναν απαθείς, επιδεικνύοντας πλήρη αδιαφορία για την ανθρώπινη ζωή και την ευθύνη που απορρέει από τη θεσμική τους θέση, αναδεχόμενοι τον κίνδυνο πρόκλησης τραγικού ατυχήματος που θα κόστιζε τη ζωή των επιβαίνοντων και εργαζόμενων σε σιδηρόδρομο, κίνδυνος, ο οποίος και πραγματώθηκε».

Ως αποκορύφωμα, το κείμενο περιγράφει τη πράξη «του εγκληματικού μπαζώματος του πεδίου του εγκλήματος και δυστυχήματος των Τεμπών, λίγες μόλις ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα, η οποία ουδόλως μπορεί να εκληφθεί “ως απλή τεχνική παρέμβαση”, αλλά ως ενσυνείδητη και στοχευμένη με άμεσο δόλο ενέργεια συγκάλυψης ποινικά ελεγκτέων ευθυνών».

Εστιάζει, ταυτόχρονα, στις ευθύνες της Hellenic Train: «Επισημαίνεται ότι ουδέν υλοποιήθηκε αναφορικά με τα όσα προβλέπονταν στο μνημόνιο συνεργασίας σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις από την Hellenic Train και την ολοκλήρωση των υποδομών ασφάλειας εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου».

Στο θέμα αυτό, παρακάτω συμπληρώνει ότι «παρά τη βαρύτητα της τραγωδίας των Τεμπών και τις εκπεφρασμένες δεσμεύσεις για ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπέγραψε εκ νέου, προσφάτως, μνημόνιο συνεργασίας με την Hellenic Train, παρουσία της Ιταλίδας Πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, προβάλλοντας ως “επένδυση” το ποσό των 360 εκατομμυρίων ευρώ για τροχαίο υλικό και συναφείς εγκαταστάσεις. Το νέο αυτό ποσό ωστόσο υπολείπεται σημαντικά — και συγκεκριμένα κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 50% — των αρχικών συμβατικών επενδυτικών υποχρεώσεων του 2019, οι οποίες ανερχόταν σε 645 εκατομμύρια ευρώ, και από τις οποίες η Hellenic Train απαλλάχθηκε με την αναθεώρηση της σύμβασης».

Μαρία Καρυστιανού: «Καλούμε τους Βουλευτές να στηρίξουν την Πρόταση μας»

Η πρόεδρος του Συλλόγου προχώρησε σε ανάρτηση που καλεί τους βουλευτές και τις βουλεύτριες να στηρίξουν την εξής πρόταση. «Ο Σύλλογος Θυμάτων Των Τεμπών μαζί με τη νομική του ομάδα, τηρώντας τη δέσμευσή του αναρτά δημόσια την απευθυνόμενη σε ΟΛΟΥΣ τους Βουλευτές Πρόταση για τη Σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής (κατ’ άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, άρθρο 153 επ. του Κανονισμού της Βουλής και άρθρο 5 του Ν. 3126/2003 περί Ποινικής Ευθύνης των Υπουργών), για τα διερευνητέα αδικήματα που αφορούν το τραγικό έγκλημα των Τεμπών και επισύρουν ερευνητέες ποινικές ευθύνες νυν και πρώην μελών της Κυβέρνησης» σημειώνει η κα. Καρυστιανού αρχικά.

«Ενόψει αυτού καλούμε τους Βουλευτές, ανεξαρτήτως κόμματος και πολιτικής τοποθέτησης, να στηρίξουν την παραπάνω Πρόταση μας υπερψηφίζοντας την, ως οφείλουν, ώστε να επιτευχθεί η προάσπιση του Κράτους Δίκαιου και της Δημοκρατίας, η αποκατάσταση της Δικαιοσύνης και η Κοινωνική Ειρήνη, οι οποίες έχουν διασαλευτεί μέσω του πλήθους των ποινικά ερευνητέων πράξεων και παραλείψεων που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών και στη μετέπειτα συγκάλυψή του» συμπληρώνει.

Η ανάρτηση της Μαρίας Καρυστιανού και η αναλυτική Πρόταση εδώ: