του Κώστα Εφήμερου
Η εταιρία INTERVIEW είναι η εταιρία του Δημήτριου Βασιλειάδη που σύμφωνα με το οργανόγραμμα που είναι κατατεθειμένο στο ΕΣΡ είναι άνθρωπος με όρεξη για δουλειά αφού καταλαμβάνει τις θέσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου, του διευθυντή πωλήσεων, του διευθυντή ποιότητας, του τμήματος των δημοσίων σχέσεων, του τμήματος έρευνας και εξέλιξης και του τμήματος έρευνας και αγοράς. Η εταιρία του είναι προσωπική και έτσι είναι αδύνατο να εντοπίσουμε ισολογισμούς και οικονομικά στοιχεία αφού δεν είναι υποχρεωμένος να διατηρεί τα στοιχεία αυτά δημόσια.
Η φορολογική επιλογή της προσωπικής επιχείρησης είναι ωστόσο περίεργη αφού η εταιρία του απολάμβανε την εμπιστοσύνη του κράτους όταν σε αυτό κυβερνούσε η Νέα Δημοκρατία. Έτσι για παράδειγμα μέσα στο 2013 η εταιρία λαμβάνει 40.590€ (ΑΔΑ) για να παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες για την δημοσιότητα των έργων υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα (προφανώς τα ίδια τα έργα δεν έχαιραν εκτίμησης από μόνα τους) ενώ οι ανάγκες συμβουλών για την «προετοιμασία του προγράμματος δημοσιότητας» αυξήθηκαν το 2014 οπότε και έλαβε το ποσό των 105.780€ σε δύο δόσεις (ΑΔΑ και ΑΔΑ) για 4 μήνες εργασίας (ΑΔΑ). Το έργο το κέρδισε με διαγωνισμό από την CAT Advertising, άλλη μια διαφημιστική χωρίς καν ιστοσελίδα που συμμετέχει σε διαγωνισμούς του δημοσίου. Δυστυχώς όμως η έκθεση αξιολόγησης στην οποία βασίστηκε η ανάθεση παρόλο που «αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της απόφασης» όπως διαβάζουμε στην ΑΔΑ δεν είναι αναρτημένο στη Δι@ύγεια (παράνομο είναι αυτό).
Φυσικά για την INTERVIEW δεν βρίσκουμε μόνο τις παραπάνω εντυπωσιακές αποφάσεις αλλά και άλλες πολλές για έργα του δημοσίου από 3.000 έως και 12.300€ που κάνουν ιδιαίτερα περίεργη την επιλογή του Δημήτρη Βασιλειάδη να διατηρεί προσωπική επιχείρηση εις βάρος της φορολογικής τους ελάφρυνσης.
Σε κάθε περίπτωση όμως το πρόβλημα της δημοσκόπησης που παρουσιάζεται σήμερα από τη μεγαλύτερη πλειοψηφία των συστημικών ΜΜΕ ως πρωτοσέλιδο (protothema.gr, iefimerida.gr, newpost.gr, newbomb.gr, real.gr κ.α.) δεν είναι η σύνθεση της εταιρίας και οι κραχτές της αποτυχίες αλλά τα ίδια τα χαρακτηριστικά της.
Όλα τα προαναφερθέντα ΜΜΕ αναπαράγουν την δημοσκόπηση χωρίς την ταυτότητά της -πράγμα αντιδεοντολογικό αλλά και παράνομο- οπότε δεν γνωρίζουμε το δείγμα και τη μέθοδο της αξιολόγησης, ωστόσο αυτό δεν είναι πρόβλημα, αφού όπως γνωρίζουν όλοι όσοι σέβονται την επιστήμη της πολιτικής επιστήμης δεν είναι δυνατόν να γίνουν μετρήσεις εν μέσω θέρους εξαιτίας της αδυναμίας στάθμισης δείγματος (δείτε και αυτό).
Οι εταιρίες δημοσκοπήσεων σαν την INTERVIEW που δημοσιεύουν πρόθεση ψήφου μετρώντας μέσα στο καλοκαίρι ρωτώντας για κόμματα που ούτε υπάρχουν ακόμα ούτε γνωρίζουμε ποια πρόσωπα θα τα στελεχώσουν θα έπρεπε να προκαλούν την αυτεπάγγελτη έγκλιση από τον Σύλλογο Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας, αρμόδιο όργανο πειθαρχικού ελέγχου των δημοσκοπικών εταιριών αλλά -μαντέψτε- η συμμετοχή των εταιριών δημοσκόπησης στο ελεγκτικό τους όργανο δεν είναι υποχρεωτική και -μαντέψτε ξανά- η INTERVIEW δεν είναι μέλος.
Η σημερινή δημοσκόπηση και η προβολή που απολαμβάνει από τα συστημικά ΜΜΕ κάνουν απόλυτα ξεκάθαρη την ανάγκη να στηρίξετε την προσπάθεια του ThePressProject για την πρώτη πραγματική και ουσιαστική δημοσκόπηση που δεν θα εξυπηρετεί πολιτικούς ή συμφέροντα παρά μόνο τα συμφέροντα των πολλών.
Υ.Γ. Δείτε εδώ διασκεδαστικό video με συνέντευξη του Δημήτρη Βασιλειάδη στην οποία αναφέρει ότι σύμφωνα με τις επιστημονικές του μετρήσεις στις δημοτικές εκλογές ο κόσμος ψηφίζει με πρώτο κριτήριο το πρόσωπο, με δεύτερο το πρόγραμμα και με τρίτο την κομματική στήριξη. Ναι, γι' αυτό στις τελευταίες δημοτικές εκλογές το 97% των εκλεγμένων δημοτικών αρχόντων είχαν κομματική στήριξη από τα δύο πρώτα κόμματα, γιατί διάλεξαν όλοι τα καλύτερα πρόσωπα με τα καλύτερα προγράμματα.