Στη συζήτηση παρουσιάστηκαν έξι πιθανές λύσεις για την ανάδειξη των σημαντικότατων βυζαντινών μνημείων που βρέθηκαν στον συγκεκριμένο σταθμό κατά τη διάρκεια των εργασιών για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης.
 
Από τις λύσεις αυτές, τόσο οι εισηγητές των αρμόδιων διευθύνσεων όσο και η οριακή πλειοψηφία των μελών του ΚΑΣ τάχθηκαν υπέρ του συνδυασμού των δύο, που είχαν ως κύριο χαρακτηριστικό τη διατήρηση της ενότητας των αρχαιοτήτων στο μέγιστο βαθμό. Πέρα των έξι αυτών προτάσεων, στο τραπέζι «έπεσαν» επίσης η διεξαγωγή αυτοψίας και η αναζήτηση δεύτερης γνώμης εμπειρογνωμόνων ως προς τη δυνατότητα της κατά χώραν διατήρησης των αρχαιοτήτων, που όμως δεν υπερίσχυσαν.
 
Στη συζήτηση παραβρέθηκε και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος επιχειρηματολόγησε υπέρ της διατήρησης των αρχαιοτήτων στον χώρο του σταθμού, εκφράζοντας ταυτόχρονα το όραμά του: τη δημιουργία ενός αρχαιολογικού πάρκου στο κέντρο της πόλης, με πεζοδρομήσεις και αναπλάσεις, που θα περιλαμβάνει, μαζί με τα μνημεία του σταθμού, και τα υφιστάμενα της περιοχής, όπως το Μπεζεστένι, το Αλκαζάρ, η Πλατεία Διοικητηρίου, ο 'Αγιος Δημήτριος, η εκκλησία της Αχειροποιήτου και η Παναγία των Χαλκέων.
 
Από πλευράς Αττικό Μετρό, έγινε σαφές ότι το έργο βρίσκεται στο «κόκκινο» λόγω της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, προτείνοντας λύση με συνύπαρξη σταθμού και αρχαιοτήτων σε ποσοστό 85%, αλλά και με την παρουσία κυλιόμενων κλιμάκων και γυάλινου δαπέδου, που ωστόσο δεν «κέρδισε» τις εντυπώσεις. Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε και η πρόεδρος του ΣΕΑ, Δέσποινα Κουτσούμπα, που μίλησε μεταξύ άλλων για έναν ανοιχτό αρχαιολογικό χώρο, στον οποίο θα έχουν πρόσβαση όλοι και όχι μόνον οι επιβάτες του μετρό, καθώς και στην ανάγκη ύπαρξης μιας διεπιστημονικής επιτροπής που θα μελετά τις προτάσεις μία-μία και σταδιακά.
 
Κατά τη συνεδρίαση έγινε πολύς λόγος και για την κατάσταση έτσι όπως διαμορφώθηκε εδώ κι ένα χρόνο από την περασμένη γνωμοδότηση του ΚΑΣ, με κάποια μέλη να μιλούν για αναξιοπιστία της Αττικό Μετρό, που δεν παρουσίασε τα πράγματα όπως πραγματικά ήταν εξαρχής και κάποια άλλα να ζητούν δεύτερη γνώμη ειδικών. Α
 
Από τη μεριά της, η γενική γραμματέας του ΥΠΠΟΑ Λ. Μενδώνη αναφέρθηκε στην μεγάλη εκμετάλλευση του θέματος τόσο σε πολιτικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και στην ανάγκη να μην υπάρξει άλλη καθυστέρηση, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υλοποίηση του έργου. Οι προτάσεις που προτιμήθηκαν από το ΚΑΣ έχουν σχεδιαστεί η μία από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και η δεύτερη από το ΑΠΘ.
“Δικαίωση” των απόψεων και των πρωτοβουλιών του, χαρακτηρίζει το τμήμα πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον υποκατασκευή σταθμό “Βενιζέλου”, του μετρό της Θεσσαλονίκης.
 
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε το τμήμα πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, μετά την οριακή απόφαση της απόσπασης και επανατοποθέτησης του ΚΑΣ, με ψήφους 8 έναντι 7, “το σύνθημα του τμήματος πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ “και μετρό και αρχαία”, δικαιώνεται. Υπενθυμίζει επίσης, ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης εναντιώθηκε στην αρχική απόφαση για απόσπαση και τοποθέτηση των αρχαιοτήτων από το σταθμό “Βενιζέλου” στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, κατηγορεί το ΚΑΣ ότι είχε λάβει την απόφαση, χωρίς να πραγματοποιήσει αυτοψία “κατόπιν παρεμβάσεων της κατασκευάστριας εταιρίας του μετρό “Αττικό Μετρό”. Αναφέρει επίσης, ότι ο ισχυρισμός της εταιρίας, ότι δεν έγινε αυτοψία επειδή υπήρχε κίνδυνος από τη διαρροή υδραργύρου στο εργοτάξιο του σταθμού του μετρό όπου εντοπίστηκαν οι αρχαιότητες, την εκθέτει και υπογραμμίζει αν συνέβη αυτό τότε “οι υπεύθυνοι πρέπει να λογοδοτήσουν απέναντι σε όλους τους ανθρώπους που εργάστηκαν επί μήνες στο χώρο”.