Θυμίζουμε ότι ο αγωγός πρόκειται να μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω Τουρκίας και Ελλάδας προς τη Δυτική Ευρώπη. Θα έχει αρχική μεταφορική ικανότητα 10 δισεκ. κυβικών μέτρων ετησίως με προοπτική επαύξησης σε επόμενο στάδιο στα 20 δισεκ. και διέρχεται την ελληνική επικράτεια από τους Κήπους του Έβρου μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Ιεροπηγής σε απόσταση 550 χιλιομέτρων. Από την Αλβανία θα συνεχίσει με υποθαλάσσιο αγωγό μήκους 105 χλμ. από την πόλη Fier στην περιοχή της νότιας Απουλίας.
Ο αγωγός ΤΑΡ επελέγη από την Κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν ως η προτιμητέα διαδρομή για τη μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου στην Ευρώπη μεταξύ των τεσσάρων εναλλακτικών οδεύσεων που είχαν προταθεί, δύο από τις οποίες διέρχονταν εκτός Ελλάδος. Ο αγωγός αναμένεται να λειτουργήσει το 2019
Σκουρλέτης: Σημαντική ώθηση για την οικονομία
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, δήλωσε στο “Πρακτορείο 104,9 FM”, πως «το έργο αυτό αποτελεί μια ισχυρή ώθηση για να πάμε μπροστά», τονίζοντας ότι το ελληνικό τμήμα του αγωγού, μήκους περίπου 500 χιλιομέτρων που θα διέρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα, σε πρώτη φάση θα απασχολήσει περί τα 8.000 άτομα και μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του (τέλη του 2019 με αρχές 2020, όπως είπε) θα δημιουργηθούν και άλλες έμμεσες θέσεις εργασίας.
Παράλληλα, ανέφερε πως ο αγωγός «έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα δέκα μεγαλύτερα έργα που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή στον κόσμο και το γεγονός ότι εισέρχεται κατά περίπου 500 χιλιόμετρα από τη χώρα μας αναδεικνύει και τον ιδιαίτερο γεωστρατηγικό χαρακτήρα που έχει η Ελλάδα».