Η παντελής απουσία καλαισθησίας και η μηδαμινή ομοιότητα με την μεγάλη σοπράνο έχουν κάνει το γύρο της Ευρώπης, με γαλλικές και αγγλικές εφημερίδες όπως Le figaro και The Guardian να δημοσιεύουν άρθρα για το νέο κιτς απόκτημα στο ιστορικό τρίγωνο της Αθήνας. «Δράμα στη ζωή, δράμα και μετά θάνατον», σχολιάζει εύστοχα ο Guardian μιλώντας για το άγαλμα της μεγάλης ντίβας.

Το άγαλμα ύψους 1,8 μέτρα που βρίσκεται στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αερροπαγίτου κάτω από την Ακρόπολη και που δημιουργήθηκε προς τιμήν της Μαρία Κάλλας, έχει χαρακτηριστεί ως κιτς, πρόχειρο και μισοτελειωμένο, αλλά ακόμα χειρότερα, ως ένα άγαλμα που δε φέρει την παραμικρή ομοιότητα με την ντίβα της όπερας.

Τα αποκαλυπτήρια του χρυσού γλυπτού έγιναν από τον Κώστα Μπακογιάννη, το δήμαρχο της Αθήνας την προηγούμενη εβδομάδα και από το τότε έχει αποτελέσει αντικείμενο χλευασμού και γελοιοποίησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί στους οποίους δεν άρεσε, υποστηρίζουν ότι μοιάζει περισσότερο με το Γκάντι με τακούνια, με το αγαλματίδιο που δίνεται στην τελετή απονομής βραβείων Όσκαρ, ή με τη γυναικεία έκδοση του C-3 PO μοντέλου από τα Star Wars, ή με μια νέα έκδοση του Terminator.

Αξιοσημείωτες είναι οι παρατηρήσεις από γνώστες και επαγγελματίες του χώρου της όπερας, οι οποίοι επισημαίνουν ότι η στάση σώματος του αγάλματος είναι πολύ αναντίστοιχη με τη στάση του σώματος μιας υψιφώνου. “Από τα πρώτα μαθήματα στα μουσικά σχολεία στη φωνητική και στο τραγούδι μαθαίνει κάποιος ότι δεν σταυρώνει ποτέ τα χέρια μπροστά από το στήθος γιατί εμποδίζει τη το θώρακα και τη φωνή να βγει προς τα έξω”.

Προσπαθώντας να αντικρούσει τις κριτικές, η δημιουργός αυτού του έργου, η Αφροδίτη Λίτη, δικαιολογήθηκε ότι πρόκειται για τη δική της Κάλλας, όπως εκείνη αντιλαμβάνεται τη ντίβα «με το βαθύ αλλά θλιμένο βλέμμα, τη φυσική κομψότητα της Ελληνίδας τραγωδού».