Η έρευνα της Αντιγόνης Ευστρατόγλου παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάρτιο στην ημερίδα για την κρίση στα ΜΜΕ που έγινε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τα στοιχεία της, όσος καιρός και να περάσει, εξηγούν το “γιατί” στην κατάρρευση του τηλεοπτικού σταθμού που περιμένει να βάλει οριστικά λουκέτο με επίσημες ανακοινώσεις του μετόχου του.
Λίγο πριν τη σύλληψη του Γιώργου Κουρή, η εταιρεία είχε ζητήσει άλλη μια παράταση για τις διαδικασίες του άρθρου 99, ισχυριζόμενη πως λύση υπάρχει. Φαίνεται όμως πως τελικά οι “επενδυτές” που ονομάτιζε ο εκδότης της “Αυριανής” Γιώργος Κουρής, εγκατέλειψαν το σχέδιο του για ανάκαμψη του σταθμού με τα δικά τους εκατομμύρια.
Τώρα επανέρχεται το plan b, ήτοι η μετατροπή του Kontra σε Real TV, με τη συμμετοχή δηλαδή του Νίκου Χατζηνικολάου. Το αν, πότε, πως και με ποιούς θα κριθεί στη μετεκλογκή Ελλάδα, το επόμενο διάστημα.
Η έρευνα για το Alter είναι παράλλληλα και διδακτική. Το γιατί το εξηγεί η Αντιγόνη Ευστρατόγλου στην παρουσίαση της.
“Η περίπτωση του ALTER είναι πολύ σημαντική όχι μόνο επειδή αφορά πλέον πάρα πολλούς εργαζόμενους, αλλά και επειδή μας επιτρέπει να δούμε σε τι πλαίσιο αναπτύχθηκε η εγχώρια επιχειρηματικότητα στο χώρο των μέσων στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών. Το ερώτημα που θα μας απασχολήσει είναι αν η κατάρρευση του ALTER ήταν απρόσμενη ή αν θα μπορούσε και θα όφειλε να είχε προβλεφθεί. 2.Θέλω πρώτα απ’ όλα να σας πω ότι αναζητώντας στοιχεία για τη μελέτη αυτή ήρθα αντιμέτωπη με κάποια προβλήματα. Καταρχάς σε ότι αφορά στο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Ενώ είναι κάτι σαν κοινό μυστικό ότι τα μεγάλα ελληνικά μέσα ανήκουν σε ελάχιστες οικογένειες, είναι πολύ δύσκολο, λόγω του τρόπου με τον οποίο δομούνται οι μετοχικές τους συνθέσεις- μέσω εταιριών συμμετοχών κλπ., να εντοπίσει κανείς ποιος έχει τι.
Η υψηλή συγκέντρωση δε σημαίνει ότι όλοι είναι μεταξύ τους ανταγωνιστές. Οι ίδιοι επιχειρηματίες που ανταγωνίζονται σε μία αγορά μπορεί να έχουν κοινά συμφέροντα σε άλλη. Αυτό, στη θεωρία λέγεται Monopoly των μέσων, και είναι ένας από τους λόγους για τον οποίο τα ΜΜΕ σπάνια μιλούν για άλλα ΜΜΕ. Τέλος, και όταν βγαίνει κανείς στο πεδίο αναζητώντας πρωτογενείς πηγές, και αυτό με απασχολεί περισσότερο εδώ, αντιμετωπίζει μία πάγια αντίληψη ότι στο συγκεκριμένο κλάδο κάπως έτσι γίνονταν γενικά τα πράγματα”.
Ολόκληρη η έρευνα βρίσκεται στο http://smyrnaios.net/archives/813?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+efhmerh+%28smyrnaios.net%29