Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Μεσσηνίας υποβάθμισε αιφνιδιαστικά τα Δημοτικά Σχολεία Κορώνης, Κάμπου, Δωρίου, Διαβολιτσίου, Χώρας και Μερόπης. Το γεγονός αυτό προκάλεσε τη διαμαρτυρία γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών, οι οποίοι τη Δευτέρα 13 Σεπτέμβρη συγκεντρώθηκαν έξω από το Διοικητήριο της Μεσσηνίας και ζήτησαν την ανάκληση της απαράδεκτης και αντιεκπαιδευτικής αυτής απόφασης.

Στη συγκέντρωση τόνισαν ότι διαφωνούν ριζικά και κατηγορηματικά με:

  • τους υποβιβασμούς σχολικών μονάδων
  • τις συμπτύξεις τμημάτων
  • τα πληθωρικά τμήματα

Η Αγωνιστική Κίνηση Πελοποννήσου δηλώνει τη στήριξη της στην σημερινή προγραμματισμένη κινητοποίηση γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών στην Καλαμάτα, ενώ ταυτόχρονα καταγγέλλει την Περιφερειακή Αρχή αναφέροντας ότι «έχει πιει το αμίλητο νερό» και δε βλέπει, ούτε ακούει τη θύελλα αντιδράσεων και τους καθημερινούς τους αγώνες, αγνοώντας μάλιστα και τις αντιδράσεις των δήμων,  δεδομένου ότι οι Δήμοι Πύλου- Νέστορος και Οιχαλίας διαφωνούν και έχουν προχωρήσει σε διαβήματα διαμαρτυρίας.

Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές απαιτούν:

Να ανακληθεί αυτή η αντιεκπαιδευτική απόφαση και να μην υποβαθμιστεί κανένα σχολείο , καθ’ υπέρβαση των προβλέψεων που αφορούν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών διότι η απόφαση αυτή θα έχει σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών και μάλιστα όταν τα δυο προηγούμενα χρόνια οι μαθητές έκαναν λίγες ώρες δια ζώσης διδασκαλίας λόγω της πανδημίας.

Να γίνει μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές.

  • Αυξημένες προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των απαραίτητων εκπαιδευτικών αναγκών σε όλες τις ειδικότητες και όλες τις δομές. Παράλληλη στήριξη για όλους τους μαθητές που αποδεδειγμένα τη χρειάζονται.
  • Αυξημένη χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκαίων μέσων προστασίας και καθαριότητας από το κράτος (δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας πχ μάσκες, αντισηπτικά
    κλπ).
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες λόγω covid-19.
  • Άμεση λήψη συγκεκριμένων εκπαιδευτικών – παιδαγωγικών μέτρων για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση, με παράλληλο περιορισμό της ύλης των μαθημάτων ώστε να καταστεί δυνατή η κάλυψη όλων των μαθησιακών «κενών».