Ο Νίκος Βασιλόπουλος επανέρχεται στο ζήτημα του ελληνικού τουρισμού, αυτή τη φορά με ακαδημαϊκές εργασίες για τον τουρισμό της πανδημίας και την εμπειρία του τι συνέβη στη χώρα μας το καλοκαίρι.
Η Λαμπρινή Θωμά γράφει για τον Επίσκοπο των Φτωχών, εκπρόσωπο της Θεολογίας της Απελευθέρωσης στη Βραζιλία, μας μιλά για έναν άνθρωπο που με τα παραδοσιακά ρούχα των ιθαγενών και “τον σταυρό στο χέρι” υπερασπίζεται έναν χριστιανισμό που παίρνει στα σοβαρά το κήρυγμα της αγάπης προς τους κατατρεγμένους αυτού του κόσμου.
Ο Ιδ. Τ. Ρολερός γράφει ένα διήγημα στο οποίο περιγράφει μια υπόθεση κατηγορίας για λογοκλοπή, η οποία τον βγάζει από τα ρούχα του, γιατί το γεγονός ότι ο Σέλλεϋ τυχαίνει να προηγήθηκε χρονικά καθόλου δεν σημαίνει ότι δεν ήταν εκείνος που ξεκίνησε την κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας από τον άτυχο Ιδομενέα.
Η Δανάη Καρυδάκη αναλύει την ιδεολογική χρήση του “συναισθηματισμού” στην πολιτική, παρουσιάζοντας τον μηχανισμό με τον οποίον η εξουσία μπορεί να κινείται με άνεση στο πεδίο της έξαλλης ιδεοληψίας, φροντίζοντας όμως πάντα να κατηγορεί τον λαό πως είναι πολύ συναισθηματικός, πως δεν είναι αρκετά ορθολογιστής για να κατανοήσει το συμφέρον του. Με μια πνευματική διαδρομή που ξεκινά από τον Πλάτωνα και φτάνει σε μας μέσω του Μακιαβέλι, που μιλά για έναν ηγέτη που είναι και λιοντάρι και αλεπού, αποκαθιστά την αξία του συναισθήματος ως πολιτικής αξίας.
Ο Κωνσταντίνος Πουλής γράφει για την “υπερακουσία”, την πάθηση αυτή που μετατρέπει το κουταλάκι που πέφτει στον νεροχύτη της κουζίνας σε χειρομβομβίδα, που κάνει το τσαλάκωμα ενός πλαστικού μπουκαλιού να μοιάζει με το κλαράκι που πατάς την ώρα που κρύβεσαι στη ζούγκλα. Αν το διαβάσετε, να γυρνάτε αργά και αθόρυβα τις σελίδες.
Ο Διονύσιος Σκλήρης μιλά για την “σεκταριστική δημοκρατία” του Λιβάνου, εξηγεί τις εντάσεις ανάμεσα στις διαφορετικές θρησκευτικές κοινότητες και τοποθετεί τις εντάσεις στην ιστορική τους προοπτική, που λείπει τόσο από τις δημοσιογραφικές αναλύσεις της κατάστασης.
Ο Σπύρος Γραμμένος γράφει για μια καλοκαιρινή αγάπη, σε ένα διήγημα όλο καλοκαίρι, αλμύρα, το άρωμα μιας υπεραισθησιακής καλλονής, και την προσπάθεια που κάνει κάθε αληθινός γόης να μπει στο κρύο νερό χωρίς να γίνει ρεζίλι.
Ο Ρότζερ Στολ μιλά για τη φτώχεια στο Μεξικό, για τη διακυβέρνηση ΑΜΛΟ, και κυρίως για το πώς αυτή η φτώχεια συνδέεται με την πολιτική που ασκούν στη Λατινική Αμερική οι ΗΠΑ, πολεμώντας και σαμποτάροντας τα καθεστώτα που επεδίωξαν να ανατρέψουν την τεράστια ανισότητα που βασανίζει αυτές τις χώρες της.
Τέλος, μια που το περιοδικό μας απευθύνεται και σε φίλους που μπορεί να ενδιαφέρονταν γι’ αυτά που έχουμε να πούμε, αλλά που δεν μας παρακολουθούν υποχρεωτικά στο διαδίκτυο, τυπώσαμε τη συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο καθηγητής Αλέξης Ηρακλείδης για τις ελληνοτουρκικές διαφορές στο Αιγαίο. Στη συνέντευξη αυτή θα βρείτε μια αναλυτική περιγραφή της νομικής και πολιτικής διάστασης των ελληνοτουρκικών διαφορών, με μια αμεροληψία που σπανίζει δραματικά στον δημόσιο διάλογο για τα “εθνικά θέματα”.
Το ΖΗΝ αποστέλλεται στους συνδρομητές με συνδρομή άνω των 10 ευρώ, που μας έχουν ενημερώσει με ένα σχετικό email, αλλά μπορείτε και να το παραγγείλετε κάνοντας κλικ εδώ.