Γιώργος Ζερβουδάκης, Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

Ολοκληρώνοντας την διαδρομή μας οφείλουμε να κεράσουμε κάτι τον ανθεκτικό αναγνώστη αυτού του κειμένου δεδομένου ότι στο Υπουργείο Παιδείας υπήρχαν λεφτά όχι μόνο για διαφήμιση αλλά και για λαχταριστούς μπουφέδες. Στις 2/9/2010, κι αφού είχαμε ήδη είχαμε μπει στο 1ο μνημόνιο, το Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Νέας Γενιάς) αποφασίζει τη διοργάνωση συνεδρίου στη Θεσσαλονίκη με θέμα: «Μαζί με τη νέα γενιά δρούμε, επιχειρούμε, καινοτομούμε» το οποίο απευθύνεται σε 60 άτομα (θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε ποιοι συμμετείχαν). Για τη διοργάνωση του συνεδρίου προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η παροχή ελαφρού γεύματος «μπουφές – κρύα ορεκτικά: βραχάκια παρμεζάνα, κριτσίνια με σως, σουδάκια με τόνο, αμπελόφυλλα με ρύζι, φρέσκο άνηθο και σως γιαουρτιού, πουγκί καπνιστού σολωμού με τυρί φιλαδέλφια». Και για όσους δεν χόρτασαν συνεχίζει με «ζεστά ορεκτικά: spring rolls λαχανικών, μπιφτεκάκια αρωματικά, μπουρεκάκια μελιτζάνας, σουβλάκι κοτόπουλο» και εννοείται επιδόρπιο με «ποικιλία από μπουκίτσες σουδάκια, εκλέρ, τρουφάκια, ταρτάκια με φρούτα εποχής» και παροχή ποτού «κρασί ερυθρό chateau ANASTASIA και κρασί λευκό chateau ANASTASIA». Δε μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε το μαύρο χιούμορ του υπογράφοντος, ο οποίος για την απόφαση διοργάνωσης του συνεδρίου μεταξύ άλλων λαμβάνει υπόψη του τον Ν.3833/2010 για την «Προστασία της εθνικής οικονομίας – Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης»!!! Σύμφωνα με την απόφαση το έργο ανατέθηκε χωρίς διαγωνισμό στην COMMUNICATION με προϋπολογισμό 10.455€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.39
Συμπεράσματα

Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που το Υπουργείο προκήρυσσε έργα με βαρύγδουπους, παρόμοιους μεταξύ τους, τίτλους. Έργα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ το καθένα, τα οποία απευθύνονταν στη διαφημιστική αγορά. Ας μην αμφισβητήσουμε τη νομιμότητα των διαδικασιών για την οποία δεν είμαστε ειδικοί. Όμως, δεν είναι δυνατόν να αγνοήσουμε ότι την ίδια εποχή που μαθητές λιποθυμούσαν από πείνα (γιατί δεν έτρωγαν σουδάκια με τόνο;) ή που τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια έβγαζαν το χειμώνα χωρίς θέρμανση, το Υπουργείο Παιδείας υπήρξε με τον τρόπο του ευγενής χορηγός διαφημιστικών και τραπεζικών επιχειρήσεων καθώς και ΜΜΕ. Κι έτσι δεν είναι περίεργο που τα συστημικά ΜΜΕ πλέκουν συνεχώς και με κάθε ευκαιρία το εγκώμιο της «επιτυχημένης» και «τολμηρής» πρώην Υπουργού.

Με μια άλλη ευκαιρία ευελπιστούμε στο άμεσο μέλλον να αναφερθούμε και στα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που δαπανήθηκαν για τα προγράμματα δια βίου μάθησης και για τα αποτελέσματά τους, τόσο για το όποιο κοινωνικό όφελος που παρήγαγαν όσο και για τη δημιουργία ενός καθεστωτικού μηχανισμού εξαγοράς συνειδήσεων στα πλαίσια της εξασφάλισης της αποδοχής (σιωπηρής ή μαχητικής) των εκπαιδευτικών αντιμεταρρυθμίσεων των μνημονιακών κυβερνήσεων.