Η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» καταγγέλλει το νομοσχέδιο - οδοστρωτήρα του υπουργείου Παιδείας, κάνοντας λόγο για «σφαγή», με καταργήσεις εκατοντάδων (τουλάχιστον) τμημάτων, με αντίστοιχες μειώσεις σε ανάγκες για εκπαιδευτικούς. Ανάμεσα σε άλλα, τονίζουν ότι το άρθρο 49 προβλέπει την αύξηση του αριθμού των μαθητών από 22 στους 24+10% σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και εισάγεται ελάχιστος αριθμός ανά τάξη σε 20 μαθητές από 7θέσια και άνω Δημοτικά και σε 16 μαθητές για 2θέσια και άνω Νηπιαγωγεία. Δείτε αναλυτικά όσα καταγγέλλει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών».

Η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» τονίζει πως το άρθρο 49 του νομοσχεδίου για την Παιδεία προβλέπει την αύξηση του αριθμού των μαθητών από 22 στους 24+10% σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και εισάγεται ελάχιστος αριθμός ανά τάξη σε 20 μαθητές από 7θέσια και άνω Δημοτικά και σε 16 μαθητές για 2θέσια και άνω Νηπιαγωγεία, επισημαίνοντας ότι οι πρώτοι υπολογισμοί από τα σωματεία των εκπαιδευτικών μιλούν για μία πραγματική «σφαγή», με καταργήσεις εκατοντάδων (τουλάχιστον) τμημάτων, με αντίστοιχες μειώσεις σε ανάγκες για εκπαιδευτικούς.

Κλείνουν εκατοντάδες τμήματα

Συγκεκριμένα, στη Β’ Αθήνας, σύμφωνα με τα στοιχεία των αιρετών της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» στο αντίστοιχο ΠΥΣΠΕ που αφορούν μόνο στην Α’ Τάξη καταργούνται 54 τμήματα, γεγονός που συνεπάγεται 540 διδακτικές ώρες ειδικοτήτων λιγότερες και 77 εκπαιδευτικούς λιγότερους (δηλαδή 54 υπεύθυνοι τάξεων και 23 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων). Με βάση αυτά τα στοιχεία, εύκολα συμπεραίνεται πως αν συμπεριληφθούν και οι υπόλοιπες πέντε τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, τότε μιλάμε για ένα πραγματικό τσουνάμι καταργήσεων τμημάτων και τεχνητής μείωσης των αναγκών σε εκπαιδευτικούς.

Στην Ανατολική Αττική, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζουν οι αιρετοί της ΑΣΕ, στην Α’ Τάξη καταργούνται 62 τμήματα, γεγονός που συνεπάγεται 620 διδακτικές ώρες ειδικοτήτων λιγότερες και 89 εκπαιδευτικούς λιγότερους (62 υπεύθυνοι τάξεων + 27 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων).

Συνολικά και για τις 6 τάξεις του Δημοτικού στα σχολεία που είναι οργανικά πάνω από 7θέσια, χάνονται  242 τμήματα από τα 1.368 που λειτουργούν σήμερα. Αναφορικά με το σύνολο των μαθημάτων ειδικοτήτων για όλες τις τάξεις, χάνονται περίπου 2.400 διδακτικές ώρες, δηλαδή 100 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Συνολικά, 242 (δάσκαλοι) + 100 (εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων)=  342 εκπαιδευτικοί λιγότεροι!!!

Στα Νηπιαγωγεία της Αν. Αττικής χάνονται 16 τμήματα. Η κατάργηση  των τμημάτων θα οδηγήσει σε υποχρεωτική μετακίνηση των νηπίων και στη μείωση των τμημάτων του ολοήμερου.

Στην Α’ Πειραιά, σύμφωνα με υπολογισμούς του ΣΕΠΕ «Ν. Πλουμίδης», όσον αφορά την Α΄ Δημοτικού, αν εφαρμοστεί το άρθρο 49 θα κλείσουν 68 τμήματα, πράγμα που θα αποτελέσει σοβαρότατο πλήγμα στο δημόσιο σχολείο και μάλιστα σε λαϊκές γειτονιές.

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Ενδεικτικά, σε Λέσβο και Λήμνο, σύμφωνα με στοιχεία της ΑΣΕ, συνολικά και για τις 6 τάξεις του δημοτικού στα 22 σχολεία που είναι από 7θέσια και πάνω, χάνονται 46 τμήματα από τα 204 που υπάρχουν σήμερα. Αναφορικά με το σύνολο των μαθημάτων ειδικοτήτων για τα αντίστοιχα τμήματα, χάνονται περίπου 428 διδακτικές ώρες, δηλαδή 19 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Συνολικά, 65 εκπαιδευτικοί λιγότεροι (46 δάσκαλοι και 19 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων)!

Αν μάλιστα παρθεί ως κριτήριο η κάλυψη των πραγματικών μορφωτικών αναγκών των μαθητών (δηλαδή τμήματα μέχρι 15 σε νήπια – προνήπια στα νηπιαγωγεία, μέχρι 15 μαθητές για τις Α΄ και Β΄ τάξεις και μέχρι 20 μαθητές για τις υπόλοιπες τάξεις των Δημοτικών Σχολείων,) τότε οι απώλειες είναι πολύ μεγαλύτερες, (63 τμήματα – 89 εκπαιδευτικοί).

Αντίστοιχες απώλειες θα υπάρξουν σε τμήματα και νηπιαγωγούς, με τα οριστικά νούμερα να γίνονται γνωστά όταν ολοκληρωθούν οι εγγραφές των προνηπίων στα νηπιαγωγεία των δύο νησιών.