Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών που παρουσιάστηκε στο δέκατο συνέδριο σελφ σέρβις Food Retail Ceo Forum και μέρη της δημοσιεύονται στην Καθημερινή, σχεδόν κατά 17% έχει σταθεροποιηθεί η αύξηση δαπανών του μέσου νοικοκυριού της χώρας στα σούπερ μάρκετ, με την καραντίνα του περασμένου Μαρτίου – Απριλίου να έχει συμβάλει καθοριστικά, χωρίς μετά από αυτήν να κάμπτονται ουσιαστικά οι δαπάνες αυτές.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, την περίοδο 9-12 Μαρτίου η μέση δαπάνη ανά νοικοκυριό εκτιμόταν στα 68,76 ευρώ, για να φτάσει σχεδόν έναν μήνα αργότερα, στις 1-3 Απριλίου στα 86,40 ευρώ, αυξημένη δηλαδή κατά σχεδόν 21%. Στη συνέχεια, στα τέλη Μαΐου οι δαπάνες υποχωρούσαν ελαφρώς, φτάνοντας τα 81,5 ευρώ στις 22-24 Μάϊου, ενώ ακολούθως κατέληξαν στα 82,74 ευρώ στις 29 – 31 Αυγούστου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η αύξηση δαπανών φέρεται να προήλθε από αύξηση ζήτησης των προϊόντων υγιεινής, καθώς και σε στροφή των νοικοκυριών στην παρασκευή και μαγειρική στο σπίτι. Ταυτόχρονα, όπως ήταν αναμενόμενο, εστιατόρια και ταβέρνες βλέπουν τζίρους μειωμένους κατά -38%, ενώ και το delivery κατά -19%.
Αξίζει να σημειωθεί πως η τεράστια αύξηση στον τζίρο των σούπερ μάρκετ είχε αποτυπωθεί από τον περασμένο Απρίλιο, όταν η αύξηση των εσόδων που κατέγραφε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI είχε εκτοξευτεί στο 30,7% και τζίρο 1,36 δισ. ευρώ, διπλάσιο σχεδόν από αυτόν της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Σημειώνεται δε πως η αύξηση του τζίρου ήρθε εν πολλοίς από την Αθήνα, με τη συμμετοχή της πρωτεύουσας στην αύξηση αυτή να φτάνει το 54,2%, και από την Θεσσαλονίκη 10,7%.