Όπως αναφέρει ο «Ημεροδρόμος», στην επιστολή της η ΑΣΓΜΕ αναφέρει τα εξής:

«Αγαπητοί γονείς,

μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκινά, με όνειρα για τα παιδιά μας, με τα παιδικά χαμόγελα που θα δούμε ξανά μέσα στα σχολεία, για τους στόχους που θα μπουν και θα τα βρουν στο τέλος της χρονιάς ψηλότερα, όχι μόνο στο μπόι αλλά και στην ωριμότητα ως προσωπικότητες που εξελίσσονται.

Οι εξελίξεις όμως στο χώρο της Παιδείας στην χώρα μας, μόνο ευοίωνες δεν είναι για τα όνειρα που κάνουμε για τα παιδιά μας.

  • Θα αντιμετωπιστεί επιτέλους η διάδοση του ιού μέσα στα σχολεία;
  • Θα παρθούν μέτρα για την κάλυψη των μαθησιακών κενών που άφησε το σχεδόν 2χρονο κλείσιμο των σχολείων και η τηλεκπαίδευση;
  • Τα νέα μέτρα που έχουν ψηφιστεί οδηγούν σε «σύγχρονο σχολείο» όπως λέει η Κυβέρνηση, ή σε διάλυση της Δημόσιας Παιδείας όπως λέει σύσσωμη η σχολική κοινότητα;
  • Πώς θα τα βγάλουμε πέρα με το νέο κύμα ακρίβειας και τις όλο και αυξανόμενες σχολικές υποχρεώσεις;

Αυτά τα ερωτήματα που έχουν προκύψει μέσα από την εμπειρία όλων των τελευταίων ετών είναι δικαιολογημένα.

Μαζί με την χαρά για το άνοιγμα των σχολείων, υπάρχει και η αγωνία για το «πού πάνε τα πράγματα», καθώς βλέπουμε χρόνο με τον χρόνο να φορτώνονται κι άλλα βάρη στις πλάτες μας, να θεοποιείται η «ατομική ευθύνη» και την ίδια στιγμή η κυβέρνηση να αρνείται να πάρει στοιχειώδη μέτρα «συλλογικής ευθύνης» για την υγεία και τη μόρφωση των παιδιών μας.

Εμείς από την μεριά μας ως γονείς, την πήραμε την ευθύνη μας.

Προστατέψαμε τα παιδιά μας με χρήση μάσκας, με αγορά εξοπλισμού για την τηλεκπαίδευση, με διπλά self-test εβδομαδιαία, με προτροπές να μην πολυαγκαλιάζουν φίλους και συγγενείς….

Η Κυβέρνηση όμως ποια ευθύνη πήρε;

  • Μήπως κάλυψε τα κενά των εκπαιδευτικών που ανέρχονται πλέον σε 40.000 πανελλαδικά;
  • Μήπως αραίωσε τις τάξεις ή αντίθετα αύξησε τον αριθμό των μαθητών σε αυτές;
  • Μήπως προσέλαβε μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας σε κάθε σχολείο;
  • Μήπως προχώρησε σε προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών;
  • Μήπως άραγε σχεδίασε ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο σχολείο έτσι ώστε να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά;
  • Μήπως προσέλαβε ψυχολόγους και κοινωνιολόγους έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που δημιούργησε ο 2χρονος εγκλεισμός των παιδιών μας στο σπίτι;
  • Μήπως προσέλαβε το απαραίτητο προσωπικό παράλληλης στήριξης;
  • Μήπως πήρε μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις σχολικές μεταφορές;

Τίποτε από αυτά δεν έγινε, στο όνομα δήθεν της έλλειψης χρημάτων.

Ακόμα και την Δίχρονη Προσχολική Αγωγή, μέσα σε κοντέινερ και προαύλια την έβαλαν. Αλλά δεν μας ξεγελά πια. Λεφτά υπάρχουν. Είναι αυτά που βγαίνουν καθημερινά από τις δικές μας τσέπες και πηγαίνουν στις τσέπες μεγαλοεπιχειρηματιών που θέλουν να τους βάλουν και “χορηγούς – ευεργέτες” με το νέο νόμο που ψήφισαν, δηλαδή να τους ευχαριστούμε κιόλας που μας πετάνε πίσω ένα ξεροκόμματο από όσα μας έχουν αρπάξει. Αυτή είναι η πολιτική της βούληση.

Γι’ αυτό σήμερα βλέπουμε να κάνει λάστιχο τα υγειονομικά πρωτόκολλα, αφού αυτό που την ενδιαφέρει δεν είναι η υπερμετάδοση του ιού μέσα στα σχολεία, αλλά να μην υποχρεωθεί να τα κλείσει και να δώσει γονεϊκές άδειες.

Γι’ αυτό μας λέει πως με το εμβόλιο λύνονται όλα μας τα προβλήματα. Όχι πως δεν χρειάζεται. Αλλά δεν αρκεί. Χρειάζεται επίσης επιστημονική ενημέρωση και παρακολούθηση. Τεστ σε όλους και όχι μόνο στους ανεμβολίαστους. Αλλά αυτά έχουν κόστος.

Κι ενώ η Κυβέρνηση δεν είχε χρόνο να ασχοληθεί με την πανδημία, είχε χρόνο να ψηφίσει νέα μέτρα που κάνουν το σχολείο χειρότερο.

Το «σύγχρονο σχολείο» που ισχυρίζεται ότι ψήφισε η Κυβέρνηση, είναι ένα σχολείο

  • που θα διαχωρίζει μικρά παιδιά σε «καλούς» και «κακούς» μαθητές,
  • που θα ζητάει χρήματα από τον Σύλλογο Γονέων για να καλύψει λειτουργικές δαπάνες,
  • που δεν θα υποστηρίζει την καλλιτεχνική και αθλητική δραστηριότητα φορτώνοντας την στις τσέπες μας,
  • που θα αποκλείει χιλιάδες μαθητές απο τα ΑΕΙ με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, θα διαμορφώνει περισσότερους φραγμούς στη μόρφωση με την Τράπεζα Θεμάτων.

Μακροπρόθεσμος στόχος της είναι να αποποιηθεί κάθε κρατική ευθύνη για την Δημόσια Παιδεία στην χώρα μας, να λιγοστέψουν τα παιδιά που θα μπορούν να μορφωθούν ολόπλευρα και να σπουδάσουν.

Είναι στο χέρι μας να ανατρέψουμε αυτή την κατάσταση!

Φτάνει πια. Ως εδώ και μη παρέκει. Είναι καιρός να πάρουν την απάντηση που τους πρέπει, είναι καιρός «τα όνειρα να πάρουν εκδίκηση».

Το σχολείο που έχουμε ανάγκη είναι αυτό που προσφέρει σε όλα τα παιδιά ισότιμη και ποιοτική μόρφωση. Που χρηματοδοτείται αποκλειστικά από το κράτος και όχι από «χορηγούς» και γονείς.

Που θα φροντίσει όχι μόνο για την αντιμετώπιση της μετάδοσης του ιού, αλλά και για την κάλυψη των όποιων κενών δημιουργήθηκαν τα προηγούμενα 2 χρόνια.

Και θα το φτιάξουμε αυτό το σχολείο. Μαζί με εκπαιδευτικούς και μαθητές, μαζικοποιώντας τους Συλλόγους μας σε κάθε σχολείο, δίνοντας αγωνιστικό περιεχόμενο στην δράση και λειτουργία τους.

Γιατί το δίκιο είναι με το μέρος μας. Γιατί το 2021 η επιστημονική γνώση δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη να γίνει κτήμα των πολλών.

“…έχε στου νου σου το παιδί, γιατί αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα…”»