«Λάβαμε την απόφαση να βάλουμε τέλος σε όλες τις πολιτικές διαφημίσεις στο Twitter σε όλον τον κόσμο. Πιστεύουμε ότι η εμβέλεια ενός πολιτικού μηνύματος πρέπει να κερδίζεται, όχι να αγοράζεται» είπε χαρακτηριστικά ο εκτελεστικός διευθυντής και συνιδρυτής της εταιρείας Τζακ Ντόρσεϊ, με μία σειρά από tweets, εξηγώντας τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση.

«Παρά το γεγονός ότι η διαδικτυακή διαφήμιση είναι εξαιρετικά ισχυρή και πολύ αποτελεσματική για τους διαφημιστές, αυτή η δύναμη φέρνει σημαντικούς κινδύνους για την πολιτική, όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επηρεάσει τις ψήφους και τις ζωές εκατομμυρίων» σχολίασε χαρακτηριστικά.

Η απαγόρευση θα ξεκινήσει από τις 22 Νοεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι το πρώτο μεγάλο πολιτικό γεγονός που θα επηρεαστεί είναι οι εκλογές στη Μ. Βρετανία στις 12 Δεκέμβρη.

Μία εβδομάδα νωρίτερα θα ανακοινωθούν περισσότερες λεπτομέρειες καθώς και οι εξαιρέσεις που θα ισχύσουν.

Για παράδειγμα, ο Τζακ Ντόρσεϊ ανέφερε ότι θα επιτρέπονται οι προτροπές προς τους ψηφοφόρους να εγγραφούν στους εκλογικούς καταλόγους για να ψηφίσουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η απόφαση έρχεται σε αντίθεση με εκείνη που έχει επιλέξει το Facebook, με τον ιδρυτή του Μαρκ Ζάκερμπεργκ να υπεραμύνεται της ύπαρξης πολιτικών μηνυμάτων και να υποστηρίζει ότι πρόκειται για ελευθερία της έκφρασης.

Το κοινωνικό δίκτυο είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος φορέας διαφήμισης μέσω διαδικτύου, μετά την Google, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει να αντιμετωπίσει αρκετά ανοιχτά μέτωπα. Οι καταγγελίες σε βάρος του είναι πολλές σε τομείς που αφορούν από την προστασία των προσωπικών δεδομένων μέχρι και την κυριαρχία τους στη διαφημιστική αγορά.

Τι συνέβη με το Facebook και τη «μεγαλύτερη διαρροή προσωπικών δεδομένων»