ΤΟΡ,ΡΟΡ, ΛΑΜΨΗ…92,4
top fm,pop fm
ΤΟΡ, ΡΟΡ, ΛΑΜΨΗ…92,4
Του Βασίλη Κουφόπουλου
ΤΟΡ,ΡΟΡ, ΛΑΜΨΗ…92,4
Το πέρασμα του ΤΟΡ FM από τα ερτζιανά ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία. Πρώτα από όλα διότι ήταν μία από τις ελάχιστες αποτυχημένες εμπορικές κινήσεις στα ΜΜΕ του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη. Εκεί και ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του, Επιπλέον ο ΤΟΡ γέννησε άλλους …τρεις σταθμούς. Τον ΡΟΡ FM με non stop music, τον Λάμψη , το ραδιόφωνο της ελληνικής λαϊκό ποπ διασκέδασης και ..τον ΚΛΙΚ FM. Έδωσε τέλος την άνεση στον ιδιοκτήτη Χρ.Λαμπράκη να κάνει εκπομπές με κλασική μουσική χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο, Αντώνης Καστελάνος. Να τα πάρουμε όμως από την αρχή.
Ο TOP FM ήταν ο πρώτος ιδιωτικός ραδιοφωνικός σταθμός που βγήκε στον αέρα προλαβαίνοντας για μερικές μέρες εκείνον του κ.Κυριακού, με διευθυντή τον Βαγγέλη Γιαννόπουλο. Η σταθμός όμως δεν κερδίζει μεγάλη ακροαματικότητα και γρήγορα στις 21 Ιουλίου τη διεύθυνση αναλαμβάνει η Λιάνα Κανέλλη με φιλοδοξίες και όνειρα. Νέο πρόγραμμα από το Δεκέμβριο με Λ. Κανέλλη, Γιάννης Πετρίδη, ΄Αρης Δαβαράκης και γύρω στις 12 το μεσημέρι Πέτρος Κωστόπουλος και Σοφία Κιντή πιστεύοντας πως “ Η ζωή είναι μικρή για να είναι θλιβερή”. Το απόγευμα τη σκυτάλη έπαιρναν τέσσερα στελέχη από τον 9,84, Γιώργος Πολυχρονίου , Θόδωρης Σαραντής, Γιάννης Μουτσόπουλος, Βασίλης Κωνσταντουλάκης, και επιπλέον μια νυχτερινή εκπομπή με κάθε χρήσιμη πληροφορία και τίτλο “ Οι άγγελοι του ΤΟΡ FM”. ΄Ενα ραδιόφωνο πόλης με δυο βαν ένα για κάθε συμΒΑΝ και ένα δεύτερο για κάθε μικροσυμΒΑΝ”, που δεν ενημέρωναν για τα χαλασμένα φανάρια, αλλά για χρώματα της πόλης.
Λίγο αργότερα ο Πέτρος Κωστόπουλος και οι συνεργάτες του θα αποχωρήσουν για να στήσουν τον ΚΛΙΚ FM .Η Λιάνα Κανέλη έχει ήδη φύγει από τις 8 Μαΐου 1989 και ενώ ο σταθμός έχει ακροαματικότητα περίπου 7%,για να την αντικαταστήσει ένα μήνυμα αργότερα ο Πέτρος Ευθυμίου , εν όψει εκλογών και με διευθυντή προγράμματος τον Κώστα Γιαννουλόπουλο, και με μεταγραφή τον Κ.Μυλωνά από τον Δίαυλο 10 με στόχο να γεμίσει την Αθήνα νέα σερβίτσια. Ένας εκ των συνεργατών του σταθμού ήταν και ο διευθυντής του Οικονομικού Ταχυδρόμου , Γιάννης Μαρίνος. Το πείραμα δεν θα τραβήξει, ο Κ. Μυλωνας θα βρουν στέγη στους ΩΧ και Σούπερ που άλλωστε συστεγάζονταν. Στις 14 Νοεμβρίου 1990 ο σταθμός περνά επισήμως στον Γιάννη Αλαφούζο , και μετονομάζεται σε POP FM με διευθυντή τον Ιζυ Κουτιέλ. Για ένα μεγάλο διάστημα ο Γ. Αλαφούζος δεν παραδέχεται την αγορά αφού απαγορεύεται από το νόμο να διαθέτει δυο ραδιοφωνικούς σταθμούς και ο Α.Ρουμελιώτης εφευρίσκει τον όρο “ ενδιαφέροντος Αλαφούζου”.
Βέβαια ο σταθμός ίσως να μη γινόταν ποπ και αργότερα λαϊκοπόπ αν ο Χρ. Λαμπράκης αποφάσιζε τελικά να τον μετατρέψει σε σταθμού Μεγάρου Μουσικής. Αυτό όμως δεν συνέβη. Το καλοκαίρι του ΄95 το 50% μεταβιβάζεται στο Δημήτρη Ρίζο- άγνωστο γιατί -που ήδη έχει βγάλει τον Αδέσμευτο Τύπο, και το υπόλοιπο 50% στην οικογένεια Αλαφούζου. Στην αρχή οι εξαγγελίες είναι για μουσικό -ενημερωτικό σταθμό, η Λάμψη 92,4 όμως αποφασίζει να παίζει λαϊκά, σκυλάδικα και ελληνικά ποπ τραγούδια χωρίς διαφημίσεις και πολλά λόγια και βλέπει ένα χρόνο αργότερα να αγγίζει την δεύτερη θέση της ακροαματικότητας. Ένα νέο είδος ραδιοφώνου δημιουργείται προσαρμοσμένο στην κουλτούρα του νεοέλληνα.
Το πέρασμα του ΤΟΡ FM από τα ερτζιανά ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία. Πρώτα από όλα διότι ήταν μία από τις ελάχιστες αποτυχημένες εμπορικές κινήσεις στα ΜΜΕ του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη. Εκεί και ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του, Επιπλέον ο ΤΟΡ γέννησε άλλους …τρεις σταθμούς. Τον ΡΟΡ FM με non stop music, τον Λάμψη , το ραδιόφωνο της ελληνικής λαϊκό ποπ διασκέδασης και ..τον ΚΛΙΚ FM. Έδωσε τέλος την άνεση στον ιδιοκτήτη Χρ.Λαμπράκη να κάνει εκπομπές με κλασική μουσική χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο, Αντώνης Καστελάνος. Να τα πάρουμε όμως από την αρχή.
Ο TOP FM ήταν ο πρώτος ιδιωτικός ραδιοφωνικός σταθμός που βγήκε στον αέρα προλαβαίνοντας για μερικές μέρες εκείνον του κ.Κυριακού, με διευθυντή τον Βαγγέλη Γιαννόπουλο. Η σταθμός όμως δεν κερδίζει μεγάλη ακροαματικότητα και γρήγορα στις 21 Ιουλίου τη διεύθυνση αναλαμβάνει η Λιάνα Κανέλλη με φιλοδοξίες και όνειρα. Νέο πρόγραμμα από το Δεκέμβριο με Λ. Κανέλλη, Γιάννης Πετρίδη, ΄Αρης Δαβαράκης και γύρω στις 12 το μεσημέρι Πέτρος Κωστόπουλος και Σοφία Κιντή πιστεύοντας πως “ Η ζωή είναι μικρή για να είναι θλιβερή”. Το απόγευμα τη σκυτάλη έπαιρναν τέσσερα στελέχη από τον 9,84, Γιώργος Πολυχρονίου , Θόδωρης Σαραντής, Γιάννης Μουτσόπουλος, Βασίλης Κωνσταντουλάκης, και επιπλέον μια νυχτερινή εκπομπή με κάθε χρήσιμη πληροφορία και τίτλο “ Οι άγγελοι του ΤΟΡ FM”. ΄Ενα ραδιόφωνο πόλης με δυο βαν ένα για κάθε συμΒΑΝ και ένα δεύτερο για κάθε μικροσυμΒΑΝ”, που δεν ενημέρωναν για τα χαλασμένα φανάρια, αλλά για χρώματα της πόλης.
Λίγο αργότερα ο Πέτρος Κωστόπουλος και οι συνεργάτες του θα αποχωρήσουν για να στήσουν τον ΚΛΙΚ FM .Η Λιάνα Κανέλη έχει ήδη φύγει από τις 8 Μαΐου 1989 και ενώ ο σταθμός έχει ακροαματικότητα περίπου 7%,για να την αντικαταστήσει ένα μήνυμα αργότερα ο Πέτρος Ευθυμίου , εν όψει εκλογών και με διευθυντή προγράμματος τον Κώστα Γιαννουλόπουλο, και με μεταγραφή τον Κ.Μυλωνά από τον Δίαυλο 10 με στόχο να γεμίσει την Αθήνα νέα σερβίτσια. Ένας εκ των συνεργατών του σταθμού ήταν και ο διευθυντής του Οικονομικού Ταχυδρόμου , Γιάννης Μαρίνος. Το πείραμα δεν θα τραβήξει, ο Κ. Μυλωνας θα βρουν στέγη στους ΩΧ και Σούπερ που άλλωστε συστεγάζονταν. Στις 14 Νοεμβρίου 1990 ο σταθμός περνά επισήμως στον Γιάννη Αλαφούζο , και μετονομάζεται σε POP FM με διευθυντή τον Ιζυ Κουτιέλ. Για ένα μεγάλο διάστημα ο Γ. Αλαφούζος δεν παραδέχεται την αγορά αφού απαγορεύεται από το νόμο να διαθέτει δυο ραδιοφωνικούς σταθμούς και ο Α.Ρουμελιώτης εφευρίσκει τον όρο “ ενδιαφέροντος Αλαφούζου”.
Βέβαια ο σταθμός ίσως να μη γινόταν ποπ και αργότερα λαϊκοπόπ αν ο Χρ. Λαμπράκης αποφάσιζε τελικά να τον μετατρέψει σε σταθμού Μεγάρου Μουσικής. Αυτό όμως δεν συνέβη. Το καλοκαίρι του ΄95 το 50% μεταβιβάζεται στο Δημήτρη Ρίζο- άγνωστο γιατί -που ήδη έχει βγάλει τον Αδέσμευτο Τύπο, και το υπόλοιπο 50% στην οικογένεια Αλαφούζου. Στην αρχή οι εξαγγελίες είναι για μουσικό -ενημερωτικό σταθμό, η Λάμψη 92,4 όμως αποφασίζει να παίζει λαϊκά, σκυλάδικα και ελληνικά ποπ τραγούδια χωρίς διαφημίσεις και πολλά λόγια και βλέπει ένα χρόνο αργότερα να αγγίζει την δεύτερη θέση της ακροαματικότητας. Ένα νέο είδος ραδιοφώνου δημιουργείται προσαρμοσμένο στην κουλτούρα του νεοέλληνα.